Bukefalos 28 år!

Det gör mig ledsen..

Där har du verkligen en poäng, hur kan man komma ifrån de där rollerna? Jag gillar dom verkligen inte.
Man får skärpa sig som fan. Då går det, i bästa fall. Och man kan också, om man har tur, faktiskt förändra relationen till det bättre om man lyckas INTE trilla in i lilla dotter-rollen. Om man själv ändrar sig, då kan den andra ändra sig också.
 
Vi har haft knytis för folk som haft lite skral ekonomi. Alt så har vi ordnat överaskningsfest och sett till att den firade inte behöver betala alls. Vi har även bjudit ut och firat på restaurang etc.

Det finns inga måste eller ska. Man gör som man vill.

Vill du ha knytis kan du bjuda in till det. De som tycker det är bra kommer.
Jag hade absolut firat en kompis så! Eller familj..
 
Usch vilken tråkig sits, men det är din födelsedag och du ska såklart bjuda de du vill, vilken dag du vill. Om jag vore dig skulle jag förklara för mamma precis som du skriver här att du faktiskt blir ledsen över det här. Sjukt omoget beteende om du frågar mig och dessutom styra och ställa, nä inte okej.

Billiga maträtter som räcker till många borde det ju finnas, googla. lite sallad, paj, pastasallad, lite kallskuret eller grytor är väl typiska grejer att göra till många. Annars var ju knytis en bra idé.

Jag fyller också jämt i år. Tänkte först ha fest och faktiskt fira, men med tanke på att det i vanliga fall när jag bjuder in till något kommer en eller två om någon kommer, känner jag inte för att fixa för att i värsta fall stå där själv. Då skulle jag bryta ihop på riktigt. Så jag har bestämt mig för att fly fältet och resa bort någonstans istället.
 
Man får skärpa sig som fan. Då går det, i bästa fall. Och man kan också, om man har tur, faktiskt förändra relationen till det bättre om man lyckas INTE trilla in i lilla dotter-rollen. Om man själv ändrar sig, då kan den andra ändra sig också.
I bästa fall... känns rätt kört för mig, så fort mamma säger något som retar mig blir jag skitsur.... svårt att bryta det... :(
 
Vi har haft knytis för folk som haft lite skral ekonomi. Alt så har vi ordnat överaskningsfest och sett till att den firade inte behöver betala alls. Vi har även bjudit ut och firat på restaurang etc.

Det finns inga måste eller ska. Man gör som man vill.

Vill du ha knytis kan du bjuda in till det. De som tycker det är bra kommer.
Jag hade absolut firat en kompis så! Eller familj..
Åh, det hade varit en dröm med överraskningskalas, men det lär inte hända här, men knytis låter helt klart intressant. :)
 
Usch vilken tråkig sits, men det är din födelsedag och du ska såklart bjuda de du vill, vilken dag du vill. Om jag vore dig skulle jag förklara för mamma precis som du skriver här att du faktiskt blir ledsen över det här. Sjukt omoget beteende om du frågar mig och dessutom styra och ställa, nä inte okej.

Billiga maträtter som räcker till många borde det ju finnas, googla. lite sallad, paj, pastasallad, lite kallskuret eller grytor är väl typiska grejer att göra till många. Annars var ju knytis en bra idé.

Jag fyller också jämt i år. Tänkte först ha fest och faktiskt fira, men med tanke på att det i vanliga fall när jag bjuder in till något kommer en eller två om någon kommer, känner jag inte för att fixa för att i värsta fall stå där själv. Då skulle jag bryta ihop på riktigt. Så jag har bestämt mig för att fly fältet och resa bort någonstans istället.
Jag vet att mamma frågade mig efter att hon berättade det hur det var med mig, jag visste inte då varken ut eller in, jag blev så ställd på gränsen till väldigt ledsen.

Resa bort hade varit drömmen, men när jag försöker bygga upp en buffert som ensamstående är det bara en dröm.
 
Precis, det är såna situationer man måste försöka bemästra. Säga till sig själv att "reagera inte som en tonåring nu". Men jag vet, det är svårt.
Funkar i andra situationer, men ej med mamma, hon vet hur hon kan reta gallfeber på mig, å det slutar alltid med att jag storlipar i slutänden. Jag avskyr det...
 
Att bjuda in till ett kalas eller middag är ett erbjudande till folk man vill ha närvarande och inget tvång, att som inbjuden ha åsikter om andra gäster/tider/mat eller vad som är väldigt oförskämt och inte okej alls.
Förstår att det känns :turd: och trist.
Jag har själv varit på tillställningar där det varit personer närvarande jag absolut inte vill ha i min närhet men det har jag svalt försökt bemöta för att det är inte dem som jag är där för att fira eller umgås med.
Jättejobbigt men tycker ändå jag är så pass vuxen att jag ska kunna hantera även såna lägen utan att sjunka lågt och ställa till någon scen på något sätt.

Du har fått många bra och vettiga svar @RedHyuuga så jag har egentligen inte jättemycket att tillföra utom en stor hög med pepp :love:
 
Att bjuda in till ett kalas eller middag är ett erbjudande till folk man vill ha närvarande och inget tvång, att som inbjuden ha åsikter om andra gäster/tider/mat eller vad som är väldigt oförskämt och inte okej alls.

Precis min åsikt. Jag kan också bli ledsen, men för att folk inte har vett att uppföra sig civiliserat. Kan de inte svälja undan sina meningsskiljaktigheter - stanna hemma då för f*n. Ungefär så blir min uppriktiga reaktion.
 
Jag har nyss varit på ett 50-års-knytkalas. Folk hade med så mycket spännande och jättegod mat, det var verkligen lyckat. Men det behövs lite samordning så att det inte blir många som tar med samma sak.
Och det var tillsagt att maten skulle vara de enda presenter som behövdes.
Jag hoppas att dina gäster uppför sej så att du får en fin dag!
 
Att bjuda in till ett kalas eller middag är ett erbjudande till folk man vill ha närvarande och inget tvång, att som inbjuden ha åsikter om andra gäster/tider/mat eller vad som är väldigt oförskämt och inte okej alls.
Förstår att det känns :turd: och trist.
Jag har själv varit på tillställningar där det varit personer närvarande jag absolut inte vill ha i min närhet men det har jag svalt försökt bemöta för att det är inte dem som jag är där för att fira eller umgås med.
Jättejobbigt men tycker ändå jag är så pass vuxen att jag ska kunna hantera även såna lägen utan att sjunka lågt och ställa till någon scen på något sätt.

Du har fått många bra och vettiga svar @RedHyuuga så jag har egentligen inte jättemycket att tillföra utom en stor hög med pepp :love:
Tack, det värmer. :heart
Känns lite trist, vill egentligen inte ha nått kalas längre, men samtidigt vill jag ju veta vad de tänker ge mig och om presenterna ev kan hjälpa mitt liv. :o
 
Känner igen det. Inte så att jag lipar men att man blir barn på nytt. Varenda jäkla gång.
Anledningen till att jag blir ledsen är att mit liv fortfarande är struligt, jag hade i och för sig 8 år när det var stabilt och det var när jag var ihop med mitt ex. Nu försöker jag fortfarande hitta mitt liv och vem jag är och det stöter på en del tuffheter..
 
Tack, det värmer. :heart
Känns lite trist, vill egentligen inte ha nått kalas längre, men samtidigt vill jag ju veta vad de tänker ge mig och om presenterna ev kan hjälpa mitt liv. :o
Men det är ju klart att du ska ha kalas när du fyller jämt och allt. Låt inte din mamma bestämma det åt dig. Det vore verkligen synd om du avstår pga av hennes issues med din morfar.
Hon får väl skärpa sig eller stanna hemma om det inte går. :cautious:

Jag ska själv ha kalas i sommar när jag fyller jämt och då kommer jag göra inbjudningslistan själv.
Det kommer bli väldigt problematiskt för min mamma att styra upp den eftersom jag kommer bjuda hela släkten på pappas sida och pappas frus tre vuxna barn med familjer. Det är uppåt 20 personer vi pratar om som är på hennes "svarta lista". :idea:

Hoppas nu att du känner att du fått stöd av alla här så att din kalas-lust kommer tillbaka. :heart Och kom ihåg att du är mittpunkten här och inte din mamma. :heart
 
Där har du verkligen en poäng, hur kan man komma ifrån de där rollerna? Jag gillar dom verkligen inte.

Finns väl bara en lösning, växa upp. Jag lovar att när du fyller 50 så lär (de som är i livet) de flesta vara på plats.
Men får gratinera i förskott i alla fall :)
 
Finns väl bara en lösning, växa upp. Jag lovar att när du fyller 50 så lär (de som är i livet) de flesta vara på plats.
Men får gratinera i förskott i alla fall :)
Jag är 50 (snart) och det vet i fan om det har vuxit bort. ;)
Inte hos min mamma i alla fall. :angel: :D
 

Liknande trådar

Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
12 207
Senast: tott
·
Min häst är utlånad till en fodervärd och det funkar väldigt bra. Hon är med på dressyrträningar och står i kö till en privat hoppgrupp...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 634
Senast: animalasia
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
5 251
Senast: Blyger
·
Relationer Hej! En situation som känns som ett svek för mig men som jag måste få hjälp med att reda ut annars känns det som att vår relation är...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
9 267

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp