Bukefalos 28 år!

Det gör mig ledsen..

Ja, jag tappade också lusten helt nu.... dessutom kan jag ändå inte ha ett sånt kalas som jag vill. Jag fyller jämnt och hade helst velat bjuda på lite mat, men har inte råd för så många, inte ens råd att köpa en smörgåstårta till alla och det gör att jag tappar lusten ännu mer... :(
Men perfekt! För egentligen så vill du slippa en sån party-pooper på ett kalas, och dessutom blir det en mun mindre att mätta. Låt mammsen sura hemma i sin ringhörna, det kommer bli en helt FANTASTISK kväll för dig! Hurra! Skicka ut inbjudningarna nu!
 
Det är lite så jag känner, men jag vill ju att mamma också ska komma och det känns inte rätt, så de känns som om att det bästa är bara att ställa in skiten.... bara massa krångel ändå... :(

Det låter roligare att ha kalas med vänner i stället för släkten.

Sist jag fyllde jämnt var jag hemma hos mina föräldrar och fick god middag, och farmor var med (farmor bor nära mamma och pappa och skjuts ordnades).
Och så fick jag födelsedagsmiddag hos "extrafamiljen".
Det var så jag ville ha det, och jag "bestämde" hur det skulle bli: bad om middagen med "rätt" gäster som födelsedagspresent hos "extrafamiljen" (som består av min kompis med sambo och fosterdotter samt kompisens mamma med nuvarande "gubbe" och kompisens före detta "plastpappa").
 
Det låter roligare att ha kalas med vänner i stället för släkten.

Sist jag fyllde jämnt var jag hemma hos mina föräldrar och fick god middag, och farmor var med (farmor bor nära mamma och pappa och skjuts ordnades).
Och så fick jag födelsedagsmiddag hos "extrafamiljen".
Det var så jag ville ha det, och jag "bestämde" hur det skulle bli: bad om middagen med "rätt" gäster som födelsedagspresent hos "extrafamiljen" (som består av min kompis med sambo och fosterdotter samt kompisens mamma med nuvarande "gubbe" och kompisens före detta "plastpappa").
Det är en bra idé att styra och regissera dagen själv såna här gånger! De gamla vanliga familjebanden måste inte alltid vara det som gäller i första hand om man vill ha en trevlig och konfliktfri upplevelse av högtidsdagen.
 
Bjud de du tycker om och strunta i resten, dvs vill du inte att det blir en fight med din mamma och syster så är det ju bara att lägga det på "fel" helg och bjuda in Morfar :), bara gör att man bjuder in familjen så måste man inte ha med alla. Spec inte när det är frånskilda föräldrar.

Billig fest mat är för mig paj :), gör man 2 olika sorter så kan man sen också frysa in och ha till matlåda i flera veckor framåt ^_^.
 
Funkar i andra situationer, men ej med mamma, hon vet hur hon kan reta gallfeber på mig, å det slutar alltid med att jag storlipar i slutänden. Jag avskyr det...

Det är en vuxen relation.
Se på henne som på en vän.
Hade du fortsatt en diskussion med en vän tills den gör dig ledsen eller gått långt innan?

Hävda din rätt att inte ta skit. Gå om folk behandlar dig illa, oavsett om det är familj eller vänner.

Ha ditt kalas. Bjud de du vill ska komma. Väljer de att inte komma är det upp till dem. Du kan inte styra det. Ha roligt :) Låt inte andra människor styra :)
 
Men det är ju klart att du ska ha kalas när du fyller jämt och allt. Låt inte din mamma bestämma det åt dig. Det vore verkligen synd om du avstår pga av hennes issues med din morfar.
Hon får väl skärpa sig eller stanna hemma om det inte går. :cautious:

Jag ska själv ha kalas i sommar när jag fyller jämt och då kommer jag göra inbjudningslistan själv.
Det kommer bli väldigt problematiskt för min mamma att styra upp den eftersom jag kommer bjuda hela släkten på pappas sida och pappas frus tre vuxna barn med familjer. Det är uppåt 20 personer vi pratar om som är på hennes "svarta lista". :idea:

Hoppas nu att du känner att du fått stöd av alla här så att din kalas-lust kommer tillbaka. :heart Och kom ihåg att du är mittpunkten här och inte din mamma. :heart
Jag ångrar faktiskt att jag ens sa något... vilket på ett sätt är synd också att jag inte vågar säga vissa saker i slutänden pga ja vet inte riktigt vad man ska kalla det...
 
Finns väl bara en lösning, växa upp. Jag lovar att när du fyller 50 så lär (de som är i livet) de flesta vara på plats.
Men får gratinera i förskott i alla fall :)
Mamma fyller 50 i år, inte jag. Jag är yngre. :p
Gratinera i förskott? Kan man göra det, vad blir det för mumsigt då? :d
 
Men perfekt! För egentligen så vill du slippa en sån party-pooper på ett kalas, och dessutom blir det en mun mindre att mätta. Låt mammsen sura hemma i sin ringhörna, det kommer bli en helt FANTASTISK kväll för dig! Hurra! Skicka ut inbjudningarna nu!
Kan man göra det en vecka innan det är dags? Jag vet att min familj kan komma på kort notis, men tänker på övriga släktingar.
 
Det låter roligare att ha kalas med vänner i stället för släkten.

Sist jag fyllde jämnt var jag hemma hos mina föräldrar och fick god middag, och farmor var med (farmor bor nära mamma och pappa och skjuts ordnades).
Och så fick jag födelsedagsmiddag hos "extrafamiljen".
Det var så jag ville ha det, och jag "bestämde" hur det skulle bli: bad om middagen med "rätt" gäster som födelsedagspresent hos "extrafamiljen" (som består av min kompis med sambo och fosterdotter samt kompisens mamma med nuvarande "gubbe" och kompisens före detta "plastpappa").
Det som är lite synd, är att mamma och pappa både bor ca 11mil bort och jag har inte råd att åka dit förrän jag får min lön, jag fyller innan jag får lönen.
 
Det är en vuxen relation.
Se på henne som på en vän.
Hade du fortsatt en diskussion med en vän tills den gör dig ledsen eller gått långt innan?

Hävda din rätt att inte ta skit. Gå om folk behandlar dig illa, oavsett om det är familj eller vänner.

Ha ditt kalas. Bjud de du vill ska komma. Väljer de att inte komma är det upp till dem. Du kan inte styra det. Ha roligt :) Låt inte andra människor styra :)
Jag kan inte svara på det, för jag vet faktiskt inte. Jag vet att mobbningen har satt sina spår, jag har inte det självförtroendet och självkänslan jag vill ha och känner mig som ett kristallglas, som kan gå sönder när som helst ibland.
Förvisso har självförtroendet blivit bättre i och med jobbet, men det behöver bli bättre på andra plan också.
 
Kan man göra det en vecka innan det är dags? Jag vet att min familj kan komma på kort notis, men tänker på övriga släktingar.
Varför inte? Sms-inbjudan?
Jag ser det så här: du bjuder in till fest. Den som vill komma får komma. Komplicera inte till det i huvudet. Det lär vara ett gäng som är missnöjda över datum, inbjudningslista, dina gardiner och planeringen. Men vem bryr sig? Du har spikat agendan till din fest. Det är upp till var och en att ta sig samman och se till att man kommer om man ämnar komma, och resten sållas ut automatiskt.

Jag menar, det är inte så klurigt för folk att räkna ut att du tänkt fira på/nära din födelsedag. I de allra flesta fall kan man boka om sina planer om det är viktigt för individen i sig att närvara.
 
Jag kan inte svara på det, för jag vet faktiskt inte. Jag vet att mobbningen har satt sina spår, jag har inte det självförtroendet och självkänslan jag vill ha och känner mig som ett kristallglas, som kan gå sönder när som helst ibland.
Förvisso har självförtroendet blivit bättre i och med jobbet, men det behöver bli bättre på andra plan också.
Och kristallglas är jäkligt bra grejer det, behåll den tanken! Otroligt vackra, och återspeglar hela prismat av livets ljus.

Alla saker i världen går sönder. Det som avgör är nivån av fysisk kraft och våld de utsätts för. Kristallglas är mest utsatt för klumpiga händer som inte kan förvalta det de har.
 
Varför inte? Sms-inbjudan?
Jag ser det så här: du bjuder in till fest. Den som vill komma får komma. Komplicera inte till det i huvudet. Det lär vara ett gäng som är missnöjda över datum, inbjudningslista, dina gardiner och planeringen. Men vem bryr sig? Du har spikat agendan till din fest. Det är upp till var och en att ta sig samman och se till att man kommer om man ämnar komma, och resten sållas ut automatiskt.

Jag menar, det är inte så klurigt för folk att räkna ut att du tänkt fira på/nära din födelsedag. I de allra flesta fall kan man boka om sina planer om det är viktigt för individen i sig att närvara.
SMS inbjudan blir svårt när jag inte har allas mobilnummer... kan inte bjuda in via fb heller då alla inte har fb..
 
Det som är lite synd är att din mamma o pappa också är vuxna och portabla. De kan också komma till dig. På festen, före eller efter.
Pappa och hans nya särbo, farfar kommer komma. Jag har bäst kontakt med Pappa, då jag i princip växte upp med honom och farfar brukar säga att jag är den som hälsar på de mest, även om jag bor längst bort. :o
Ska dela upp kalaset i två omgångar, dels för att jag inte har plats med alla samtidigt och dels för att farfar bara vill komma när det är få personer och sådana han känner. Han är över 80, så är det många hänger han inte med. Sen för min del gör det inget, känns skönt att ha pappa på ett eget kalas och t ex mamma med familj på det andra.
 
Och kristallglas är jäkligt bra grejer det, behåll den tanken! Otroligt vackra, och återspeglar hela prismat av livets ljus.

Alla saker i världen går sönder. Det som avgör är nivån av fysisk kraft och våld de utsätts för. Kristallglas är mest utsatt för klumpiga händer som inte kan förvalta det de har.
Det får mig att tänka på ett stycke som en gammal klasskompis skrev till mig för några år sedan:

"Det gör lite ont i mig när jag läser om att du har det tufft, och att du haft en tuff uppväxt och att det såklart gjort dig trött på motgångar. Vill att du ska veta att det kan vara till en stor fördel för dig att veta att du klarar nästan vad som helst, just för att du faktiskt gjort det förr. träd som står i blåst utvecklar stora vackra STARKA rotsystem som håller dem på plats hur stormigt det är blir. Medan träden som fått växa utan motgångar blåser ner och knäcks av minsta pust. "

Jag har sparat den texten för att påminna mig själv om saker.
 
Det som är lite synd, är att mamma och pappa både bor ca 11mil bort och jag har inte råd att åka dit förrän jag får min lön, jag fyller innan jag får lönen.

Jo, det är ju ungefär som för mig. Mina föräldrar bor 12 mil hemifrån mig.
Måste du ha kalaset precis på födelsedagen?
 
3, När det vet jag, men det känns så himla tråkigt. Nästan lite synd jag berättade, hade nog varit bättre om jag inte sagt något. :devil:
4. potatissallad finns med, kan man ha knytis när det är kalas för en som fyller jämnt? :eek:
När jag fyllde 35 meddelade jag att jag tänder grillen nere vid badplatsen kl 15 och jag blir jätteglad om någon har lust att titta förbi. Jag hade en del extra tillbehör men folk hade med sig det de ville grilla. Det var så himla trevligt!
Det är några år sedan men det var faktiskt senast häromdagen som en av de som var med tog upp att det var ett så bra kalas.
 

Liknande trådar

Relationer Hej! En situation som känns som ett svek för mig men som jag måste få hjälp med att reda ut annars känns det som att vår relation är...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
9 254
Relationer Jag har blivit ghostad. Det gör ont, jag är ledsen och jag saknar honom. Jag vill ha svar - vad var det som hände? Eller egentligen hade...
Svar
11
· Visningar
1 807
Senast: Stefffie
·
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
6 308
Senast: mars
·
Skola & Jobb Jag behöver få input över hut jag ska göra, så skapar en tråd. För ett år sedan fick jag ett jobb inom kommunen med hjälp av lönebidrag...
2
Svar
35
· Visningar
2 379
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp