Bukefalos 28 år!

Det här med att färga håret när man är gravid

S

surfbrud

Hur är det egentligen med det?

Jag vet att håret kan bli annorlunda och reagera annorlunda på hårfärger, men det jag undrar över är om det är skadligt för fostret?

Jag skulle vilja bleka slingor, men har läst att det kan vara farligt.

Vad säger ni?
 
Sv: Det här med att färga håret när man är gravid

Vad jag har hört ska det inte vara skadligt för fostret, men färgen kan bli konstig. Mitt hår blev mörkbrunt med gröna slingor när jag färgade det.. :D
 
Sv: Det här med att färga håret när man är gravid

jag hörde samma sak. att det inte är skadligt! läste i Amelia Vänta Barn och där stod att det inte finns något bevis för att färgen är skdligt för barnet och precis som föregående skrev så kan graviditetshormonerna reagera annorlunda på färgen vilket KAN leda till att du får en annan färg än du tänkt dig :crazy:

själv är jag gravid och tonar mitt hår brunt. det har blivit bra varje gång. vet dock inte om jag skulle göra ljusa slingor nu, det vågar jag inte...:angel:
 
Sv: Det här med att färga håret när man är gravid

Jag blekte slingor i tisdags, i mitt ganska mörka hår. Blev kanonbra. Gjorde det iof hos frisör.

Är i v32.
 
Sv: Det här med att färga håret när man är gravid

Om det var skadligt för fostret skulle man inte få jobba som frisör och vara gravid.

Jag färgade håret och det vart inte konstigt alls. Min frisör (som har 3 barn) sa att mitt hår var ett typiskt pojk-hår och visst hade hon rätt! Hon har och har haft många gravida kunder och faktiskt lyckat pricka könet alla gånger!

Där emot så kan hormonerna spöka till det så man inte alls får det önskade resultatet. Men jag tror frisörerna vet vilka färger som risken är stor att det blir så. Jag tror det är så att färgen inte fäster lika bra när man är gravid och man kan t.ex. få fläckar. Kanske inte så att man ska färga sitt superblonda hår kolsvart ;)
 

Liknande trådar

Tjatter Jag blir tokig på att googla på hårtvätt då alla säger olika. Jag ska slinga mitt hår till veckan och det ständiga är ju diskussionen om...
Svar
4
· Visningar
328
Senast: Lilla
·
Övr. Barn Just nu arbetar jag 85% (utan att fylla upp med föräldrapenning), men skulle ju vid en ev ny graviditet egentligen vilja jöja min SGI...
2
Svar
25
· Visningar
1 477
Senast: Manji
·
Kropp & Själ Färgade håret igår men det blev för mörkt, blev svart. Jag undrar då om jag nu, dagen efter, kan färga håret igen. Med en ljusbrun färg...
Svar
12
· Visningar
865
Senast: MCP
·
Kropp & Själ Hur hanterar ni som är väldigt mörkhåriga era gråa strån? Jag vet att det finns en hel del som bara ”låter det ske” men jag är inte där...
2
Svar
25
· Visningar
2 148
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp