Det här med att göra folk besvikna =(

Kanske är jag underlig men för mig känns det underligt att lägga så stor betydelse vid sig själv?

Att någon skulle bli besviken för att just jag inte kan åka på semester, att någon känner sig sviken av att just jag inte köper hästen. SÅ jäkla viktig är inte personen tanten. Nästan alltid är jag väldigt utbytbar.

Jag är inte heller så väldigt viktig.
Utom för hästsäljaren som hade en riktig problemhäst där man egentligen såg slakt som enda alternativet om jag tackat nej. Man hade hört talas om mig som kunnig med "svåra" hästar, varför jag blev kontaktad av en för mig helt okänd person som ville placera hästen hos mig.

Nej, jag vet.

Det finns gott om människor som klarar det där minst lika bra som jag.
Men jag känner ingen jag vågar hänvisa en "farlig" attackerande häst till.
I det fallet handlade det dels om att det var synd om förra ägaren som blivit stående med en för henne väldigt farlig häst. Men det handlade också om en fyraårig unghäst som skulle åka på slakt om inte jag tog mig an honom (jättesnäll häst egentligen men det hade blivit fel).
Så jo, i just den situationen var det faktiskt just Kryddelydd som var en väldigt viktig person för den här hästägaren. Hästägaren kom åkande med sin farliga häst, 25 mil enkel väg, och fick i stort sett betalt för bränslekostnaden; inte för hästen.
Det säger en del om hur pass viktig just den hästägaren ansåg att just Kryddelydd var.
 
Kanske är jag underlig men för mig känns det underligt att lägga så stor betydelse vid sig själv?

Att någon skulle bli besviken för att just jag inte kan åka på semester, att någon känner sig sviken av att just jag inte köper hästen. SÅ jäkla viktig är inte personen tanten. Nästan alltid är jag väldigt utbytbar.

Dessutom är jag inte tankeläsare. Jag har inga sådana gåvor alls. Jag kan oerhört sällan veta något om andra människors djupaste reaktioner. OK att jag kan förutse vad som i normalfallet sker, men jag kan aldrig VETA.
Jag tycker att en del än dina inlägg är lite sorgliga, jag kan vara helt ute och cykla,men jag får ibland intrycket att du nedvärderar dig själv i relation till andra.
Varför skulle en vän INTE bli besviken över är en resa med just dig inte blir av? Visst man kan ha många vänner men det innebär inte att de är utbytbara mot varandra
 
Jag tänkte välja bort hästen och köpa häst senare, men nu har jag bara tänkt på denna hästen dygnet runt i en vecka och känner att jag verkligen vill ha denna =(

Då tycker jag att det är just detta du ska säga åt din vän, vara rak och ärlig, och som tidigare personer också sagt, berätta det så fort som möjligt.
 
Jag tycker att en del än dina inlägg är lite sorgliga, jag kan vara helt ute och cykla,men jag får ibland intrycket att du nedvärderar dig själv i relation till andra.
Varför skulle en vän INTE bli besviken över är en resa med just dig inte blir av? Visst man kan ha många vänner men det innebär inte att de är utbytbara mot varandra
Det vet jag inte?

Nästan ingen är oersättlig. Om jag reser med vän A eller vän B blir det olika resor men nog skulle det vara svårt för mig att säga att just resan med A var den oöverträffat bästa jag kunde planera?

Jag är nog mer krass och flexibel Jag försöker att inte upp saker på vissa personer eller faktorer. Till exempel: Jag kan inte säga att jag inte kan leva utan min avkomma, att avkomman ger mening till mitt liv. Jag skulle nog aldrig kunna repa mig om hen omkom. Men att säga att det är det enda jag lever för är inte alldeles sant. Man är oftast tvungen att leva vidare i given situation.

OK - kompis K kan inte resa med mig i sommar. Då får jag helt enkelt planera om. Det blir en annan resa. Jag kan inte i förväg säga om den blir bättre eller sämre.

Utbytbar är ingen som person. Men en resa med en annan person är en annan resa. En trevlig middag med en annan vän är en annan middag.
 
Det vet jag inte?

Nästan ingen är oersättlig. Om jag reser med vän A eller vän B blir det olika resor men nog skulle det vara svårt för mig att säga att just resan med A var den oöverträffat bästa jag kunde planera?

Jag är nog mer krass och flexibel Jag försöker att inte upp saker på vissa personer eller faktorer. Till exempel: Jag kan inte säga att jag inte kan leva utan min avkomma, att avkomman ger mening till mitt liv. Jag skulle nog aldrig kunna repa mig om hen omkom. Men att säga att det är det enda jag lever för är inte alldeles sant. Man är oftast tvungen att leva vidare i given situation.

OK - kompis K kan inte resa med mig i sommar. Då får jag helt enkelt planera om. Det blir en annan resa. Jag kan inte i förväg säga om den blir bättre eller sämre.

Utbytbar är ingen som person. Men en resa med en annan person är en annan resa. En trevlig middag med en annan vän är en annan middag.
Ja leva för någon annan skulle jag inte heller rekommendera att man gör.
Men det är ju inte riktigt jämförbart med att det i mitt tycke är rimligt att man blir besviken om en viss vän inte kan följa med på en viss resa. Det blir precis som du säger en annan resa med en annan person. Därmed inte sagt att denär ena resan skulle vara bättre eller sämre.
Men hade jag planerat en resa med Tanten så skulle jag sörja lite att jag inte fick dela resan med Tanten även om jag har en jättekul resa med tex Ameo.

Jag vet att jag reagerat på en dina svar i relations och/eller sextrådar tidigare.
Du ÄR en viktig person där att du är den du är. Du är tanten och värd att tyckas om!

Gällande ts så Jag tycker att ts ska köpa hästen och säga som det är till vännen, att just nu är det något hon känner att hon behöver prioritera framför resan.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Tycker många fina exempel kommer upp i diskussioner kring hästvälfärd. Tex på saker som bara "ingick" i ens hästhantering förr som man...
2
Svar
36
· Visningar
3 644
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 502
Senast: fejko
·
Relationer Back again.. Det är lite oklart vad jag vill med tråden, vet att det bara är jag som kan bestämma för mig själv till syvende och sist...
24 25 26
Svar
505
· Visningar
63 980
Senast: cirkus
·
Övr. Hund Hej! Den här frågan har säkert varit uppe på tapeten många gånger men eftersom jag inte hittade en tråd som riktigt relaterar till min...
Svar
11
· Visningar
3 815
Senast: Dopy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp