Det här med att ha en kk

sadelgjord

Trådstartare
För kanske två månader sedan träffade jag en kille av en ren slump. Super kille på alla sätt vi har kul tillsammans, kan prata om vad som helst och sexet är to die for!
Men av olika anledningar kom vi fram till att ett förhållande inte är aktuellt för någon av oss just nu men eftersom vi i övrigt trivs bra tillsammans så bestämde vi att vi kan fortsätta som kks.
Vi har träffats ett par gånger efter att vi bestämde det och det funkar bra, ingen av oss har några direkta kärlekskänslor för varandra även om han är en sån som jag utan problem hade kunnat utveckla känslor för om tiden varit rätt. Men jag har börjat fundera på vad som egentligen brukar gälla när man är kk? Jag har nämligen aldrig på något sätt haft ett sexuellt förhållande med någon utan känslor... Är det okej att vara med andra samtidigt? Är det okej att bry sig om ifall den andra skulle träffa någon annan utan att säga något? Finns det några oskriva regler om hur man gör?

Ska såklart prata med killen om mina funderingar men han är bortrest ett par dagar till.
 
Om man ska vara kks och ändå inte "få" vara med någon annan. Vad är då skillnaden mot ett förhållande?

Annars tycker jag att man ska prata om det helt enkelt. När jag haft kks har det varit fritt fram att ligga med andra, men att man skyddar sig såklart. Men detta har jag sagt också, jag antar inte att någon annan tänker som jag. Jag utgår inte från vad som brukar gälla utan vad som funkar bäst mellan mig och den andra personen
 
Är man kk's har man inga som helst skyldigheter. Man ligger när det passar båda helt enkelt.

Sen är det klart att så länge alla människor i ett förhållande är med på vad som händer och vad man bestämmer, så får man bestämma vad som helst. Bestämmer ni att ni inte ska ligga med andra, så är ju det helt okej. Bestämmer ni att ni givetvis kan ha sex med andra, men att ni då måste skydda er för att inte sprida någonting till kk:n är det också helt okej.

Vissa kk går på bio ihop och gör en massa saker tillsammans, förutom att ha sex. Vissa har bara sex och pratar knappt med varandra om annat.

Hur man själv vill ha det får man ju ta fram med sin kk.
 
För mig är kk någon man ses och har sex med, enbart, utan varken några långa samtal före/efter eller umgås med på annat sätt. Bara sex helt enkelt. Så ur min vinkel hade jag ansett att vi inte har några skyldigheter mot varandra vad gäller att ha fler kk eller ons.

För många år sedan tyckte jag kk var perfekt. Numera har jag ett förhållande sedan 4 år tillbaka och vet att jag nog inte alls varit pigg på kk som singel igen. Just för att det blir så svårt att undvika att blanda in känslor
 
Jag och min sambo var KK i över ett år innan vi blev ihop :). Det började som ett vanligt KK-förhållande, sen slutade vi helt enkelt ligga med andra, sen började vi ha ett förhållande men vägrade kalla det för ett förhållande ^^.

Prata med varandra om vad ni vill ha och vart gränserna går, och låt det sen vara så länge som ni båda tycker att det är givande :). Men om nån av er börjar få känslor gäller det att vara ärlig med det, och antingen avbryta eller låta det utvecklas till något mer.
 
Jag och min sambo började som KK och var det i ca 10 månader innan vi blev tillsammans. Vi sågs en gång i veckan och lagade middag, drack massa vin och hade sex. Men var inte kära i varandra utan bara umgicks och hade det gött som polare. Vi var helt öppna med att vi låg med andra och brukade high five:a när en scorat :D Vi var väldigt noga med att alltid ha en öppen dialog, att så fort ens känslor förändrades för situationen så var det viktigt att säga det. Den saken hände och nu har vi varit tillsammans i över 2 år *ooops* :o :D
 
Här har ni en som avskyr etiketter och tycker att det där med "KK" är bullshit rakt igenom. Jag har vänner och vissa av dem händer det att jag ibland har sex med. Svårare än så behöver det inte vara. Jag är totalt ointresserad av "vad som brukar gälla" för den ena eller den relationsformen. Alla relationer är unika och ingen vinner något på att försöka klämma in sig i en förutbestämd mall. Antar att jag skulle kunna kalla mig relationsanarkist, om jag nu måste sätta något namn på hur jag tänker.
 
Jag och min sambo började som KK och var det i ca 10 månader innan vi blev tillsammans. Vi sågs en gång i veckan och lagade middag, drack massa vin och hade sex. Men var inte kära i varandra utan bara umgicks och hade det gött som polare. Vi var helt öppna med att vi låg med andra och brukade high five:a när en scorat :D Vi var väldigt noga med att alltid ha en öppen dialog, att så fort ens känslor förändrades för situationen så var det viktigt att säga det. Den saken hände och nu har vi varit tillsammans i över 2 år *ooops* :o :D
Ha, gud vad fint! :love: :) :up:
 
@Kaos - Om man inte är vänner då? Vad kallar du det då? Kan ju vara någon man träffat på krogen en gång och sen fortsätter man ha sex, dvs bara sex. Är man bekanta då som har sex ibland?

Och det fina med relationer är att alla bildar sina egna. Vad man än kallar det är ju aldrig den ena relationen den andra lik. Så man måste inte "passa in i en mall" bara för att man kallar det KK, eller öppet förhållande, eller är gifta osv.. Eller?
 
Min formulering utgick främst från TS frågor om eventuella oskrivna regler och vad som är okej i en s k KK-relation. Här har ju etiketten "KK" uppenbarligen redan fört med sig en en del idéer om hur det hela bör fungera.

Att jag poängterade det här med vänner handlar om att många verkar utnyttja begreppet KK för att de är främmande för idén att ha sex med sina vänner. Det finns också vissa som till och med menar att man "inte ska" vara vän med sin KK. För mig blir det märkligt att stoppa människor i en helt egen kategori bara för att jag råkar ha sex med dem. Givetvis kan man ha sex med någon utan att umgås med dem i övrigt (som du säger), precis som att man kan umgås med någon utan att sex ingår. Jag ser helt enkelt inte sex som någon stor skiljelinje som ska behöva diktera vilken typ av relation man har till varandra och hur den ska fungera.
 
Min formulering utgick främst från TS frågor om eventuella oskrivna regler och vad som är okej i en s k KK-relation. Här har ju etiketten "KK" uppenbarligen redan fört med sig en en del idéer om hur det hela bör fungera.

Att jag poängterade det här med vänner handlar om att många verkar utnyttja begreppet KK för att de är främmande för idén att ha sex med sina vänner. Det finns också vissa som till och med menar att man "inte ska" vara vän med sin KK. För mig blir det märkligt att stoppa människor i en helt egen kategori bara för att jag råkar ha sex med dem. Givetvis kan man ha sex med någon utan att umgås med dem i övrigt (som du säger), precis som att man kan umgås med någon utan att sex ingår. Jag ser helt enkelt inte sex som någon stor skiljelinje som ska behöva diktera vilken typ av relation man har till varandra och hur den ska fungera.

Förstår hur du menar. Men bara för att man kallar det något betyder det inte att alla "par" spelar efter samma regler. Alla gör sina egna :)

Sedan tycker jag (som många andra i tråden) att TS ska prata med sin KK och komma fram till vad som gäller för just dem. Ingen relation är ju den andre lik.
 

Liknande trådar

S
  • Låst
Relationer Jag och min partner har varit tillsammans i 10 månader. Vi träffas regelbundet. Vi har mycket känslor för varandra men vill lite olika i...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
7 569
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 962
Senast: jemeni
·
  • Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 115
Senast: Pratsch
·
  • Artikel
Dagbok När jag varit ute och snurrat i världen något år, och insett att min plats inte fanns därute heller så bestämde jag mig för att fördriva...
Svar
0
· Visningar
1 343
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp