Från förhållande till kk

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag undrar fortfarande vad du vill göra med den informationen? Vad är syftet med att be om erfarenheter om KK-förhållanden som är spunna ur en tidigare relation, om det ändå inte kommer bli så?
Ville bara höra om ngn här inne har varit med om det. Och hur det har gått.
Nu har jag fått en del svar på det.
Mest av nyfikenhet,inget annat
 
Nä. Jag frågade bara om det var det han ville. Jag vill inte ha ett kk förhållande. Då har jag hellre det med ngn jag inte har känslor för
Så du vill inte ha ett kk-förhållande?
Han vill inte ha ett kk-förhållande?
Så varför skulle ni då ha ett kk-förhållande?

Men sist och slutligen, vad vill du? Och kan detta förhållande ge dig det (vilket det känns mer och mer att det inte kan)
 
Ville bara höra om ngn här inne har varit med om det. Och hur det har gått.
Nu har jag fått en del svar på det.
Mest av nyfikenhet,inget annat
Alltså, vill man egentligen mer så är det i regel ett recept på något väldigt destruktivt. Svårt att släppa tanken på relationen man önskat om man ändå gör ungefär som innan, om än i mindre doser och med en annan etikett. Min erfarenhet är också att det blir svårare att se någon annan som en potentiellt kärlekspartner fullt ut om man inte riktigt kan släppa taget. Att ligga med ex där det hunnit gå lite tid emellan och där båda gått vidare kan väl däremot funka ibland.
 
Jag ansluter mig lite till de som frågar vad din fråga är. Eller, du ställer ju en fråga i inledningen men i kontexten av ditt förhållande så hänvisar jag till mitt andra inlägg. Vad andra har för erfarenheter är egentligen ingenting att basera eventuella beslut på din egna relation på heller.

Så du vill inte ha ett kk-förhållande?
Han vill inte ha ett kk-förhållande?
Så varför skulle ni då ha ett kk-förhållande?

Men sist och slutligen, vad vill du? Och kan detta förhållande ge dig det (vilket det känns mer och mer att det inte kan)
Va bra att det finns så många experter på detta forum som kan sia i framtiden.
Suck...
 
Jag och min partner har varit tillsammans i 10 månader. Vi träffas regelbundet.
Vi har mycket känslor för varandra men vill lite olika i relationen.
Vi har pratat om att vara kk men fortsätta att träffas och även göra andra saker.
Någon på detta forum som har varit med om liknande situation?
🤗🌸
Om det var jag som ville mer än vara kk så skulle det tära för mycket på mig att vara kk och även göra annat. För mig tror jag inte ens det skulle fungera med bara kk utan några andra saker att göra tillsammans.

Om det var jag som var nöjd med ett kk förhållande så skulle jag se det som att det är den andra att avgöra om det är bra nog eller inte och säga till för att avsluta det.
 
Jag och min partner har varit tillsammans i 10 månader. Vi träffas regelbundet.
Vi har mycket känslor för varandra men vill lite olika i relationen.
Vi har pratat om att vara kk men fortsätta att träffas och även göra andra saker.
Någon på detta forum som har varit med om liknande situation?
🤗🌸
Detta är andra tråden om denna mannen. Är han verkligen någonting att ha? Han träffar någon annan och säger att han har känslor för er båda. Det är helt okej om du också vill leva så, men vill du verkligen leva så?

Du skriver att ni vill olika i förhållandet, men vad är det ni vill olika? Går det att hitta en lösning, en kompromiss? Annars är det nog så att du får släppa denna mannen och hitta någon annan som faktiskt vill det du vill, som vill leva det livet du vill leva.
 
Kk är en tillfällig lösning. Inget som varar för evigt. Detta eftersom det bygger på att man bara är kompisar precis som namnet antyder och inte har romantiska känslor för varandra.
Min erfarenhet är att man tillslut kommer till en brytpunkt pga 1- en får känslor och förhållandet blir ojämnlikt. 2- en får känslor för någon annan. 3- båda lessnar.

Min erfarenhet är också att bra relationer inte behöver trådar på forum.
 
Va bra att det finns så många experter på detta forum som kan sia i framtiden.
Suck...
Men återigen så kokar ju allt ner till vad DU vill. Varför är du beredd att ta ett steg bakåt för denna man/förhållande? Ett steg som du ju egentligen inte ens vill ta?
Vad är det för gott som skulle komma ur ett kk-förhållande nu?
Vad är det egentligen för skillnad mellan ett "kk-förhållande där man också gör andra saker" och det ni har nu?
 
Jag och min partner har varit tillsammans i 10 månader. Vi träffas regelbundet.
Vi har mycket känslor för varandra men vill lite olika i relationen.
Vi har pratat om att vara kk men fortsätta att träffas och även göra andra saker.
Någon på detta forum som har varit med om liknande situation?
🤗🌸
Varför har ni pratat om att vara KK? Vem vill det? Vilka fördelar skulle det kunna ha?
 
@samband67 . Har ni rett ut VAD för känslor ni har för varandra? Jag tänker att hade era känslor varit samspelta så hade allt varit en ickefråga.
Eftersom du startat så många trådar om er relation så känns det som att du inte är nöjd och vill ha något mer av honom. Efter 10 mån av umgänge har du ännu inte fått det du helst vill ha. Han säger att han vill träffa andra och är poly. Han har en annan kvinna sen längre tillbaka som han inte vill släppa. En kvinna han säger att han har känslor för. Då låter det inte som att han har så mycket romantiska känslor för dig.
Känslor kan ju se enormt olika ut. Jag har känslor för alla människor jag har i mitt liv. Och väldigt många älskar jag och det finns ömsesidig kärlek och känslor mellan oss. Men jag vill inte ha ett förhållande med någon av dem mer än min sambo.

Han vill inte vara KK. Du verkar se honom som mer än en kompis. Då kommer ni inte bli knullkompisar.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

S
Relationer Hej. Jag har har en relation med en man sedan 21 månader. Väldigt mkt kärlek mellan oss. Vi bor på olika orter men träffas så ofta vi...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
4 177
Senast: Sassy
·
Relationer I morgon ska jag träffa en person som är genomsnäll... eller nåt. Jag har träffat personen tidigare vid några tillfällen och trots...
15 16 17
Svar
323
· Visningar
19 383
Senast: Shaggy
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 126
Senast: Whoever
·
Relationer Jag undrar varför många vill ha någon att vara ihop med. Vad är det med tvåsamhet som är så eftertraktat? Många har det ju trots allt...
25 26 27
Svar
526
· Visningar
28 536
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp