Bukefalos 28 år!

Det här med bilbur..

bollen__

Trådstartare
Nu har äntligen bilen kommit och jag har börjat leta bur. Blev ganska ledsen när MIM burarna är för höga och Proline typ 5 cm för djup. Trillade in på en annan bur som var 1 mm för djup. Ja det verkar ju inte vara på min sida.
Har hittat en del som gör måttanpassade burar, men då undrar jag vilka ni har erfarenhet av och kan rekommendera?
Vi tänker just nu att vi köper en dubbelbur med borttagbar mellanvägg. Då kan vi ha mellanväggen i när vi behöver packa och om någon annan hund skall åka med(eller om vi skaffar en till :angel: ) men vovve kan få ha hela utrymmet när vi inte behöver packa något. Vad tror ni?
Blev liksom lite osäker på om han kanske kommer tycka att det är trångt? Samtidigt så ska han väl inte ha FÖR mycket utrymme heller om det skall vara säkert, eller hur? Vill ju inte att han ska åka runt där inne.

Kom gärna med tips, tankar och idéer :) :bow:
 
Sv: Det här med bilbur..

Kanske en ställbar mellanvägg kunde vara något? Om du får för dig att skaffa en liten hund kan det vara skönt med lite mindre utrymme för den och större för din store :)
 
Sv: Det här med bilbur..

Jag ser ingen anledning till att en ensam hund överhuvudtaget ska ha hela utrymmet för sig själv. Om det inte är en jättehund såklart.
Jag vet inte vad ni har för bil eller ras men vi har alltid haft mellanväggen i, även när vi bara hade en hund.
Hunden åker säkrare om den har lite lagom med plats. Vid för stort utrymme kan den kastas omkring i buren.
 
Sv: Det här med bilbur..

+ Glimfeather
Tack för tips! Ställbar mellanvägg lät ju som en smidig idé!
Och jag förstår att han inte ska ha för stort utrymme, men det såg som så litet ut när han bara åkte där utan bur :p Det är en Volvo V40 så det är ju ingen jättebil!

Men det lutar nu åt att beställa en dubbelbur med mellanvägg, känns dumt att ta en enkel iallafall.
Har fått svar från några som måttillverkar nu så jag måste bara knalla till bilen och kolla att måtten stämmer :) Vill ju helst ha buren nyss, hade tänkt att åka och köpa en samma dag vi fick bilen men det verkar inte finnas någon som passar av de som finns färdiga. :(
 
Sv: Det här med bilbur..

Åkte till närmaste djuraffär och fick prova med deras mått och varken MIM eller Proline går in.
Så nu är det bara frågan vilken som skall få tillverka buren?
Jag har kontakt med Kp hundartiklar och WT-metall.
Är det någon som har erfarenhet av någon av dessa? Deras burar verkar ju se lite olika ut. Vet inte vad som är bäst?
 
Sv: Det här med bilbur..

Jag har köpt min måttbeställda av knverk.se och är jätte nöjd. Ganska billig va den med. Sen finns det nått som heter RU podukter som oxå tillverkar efter önskemål.

Den enda jag har träffat som haft bur från Kp hundartiklar har varit nöjd men inte älskat den. (Behöver man kanske inte göra ;) ) Den andra du nämnde har jag ingen erfarenhet av alls tyvärr.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har nyligen påbörjat jakten på en ny bilbur, eftersom den vi har nu är för stor (!) och det känns svårt att motivera att ha den kvar...
2
Svar
36
· Visningar
4 026
Senast: Blueberry
·
Övr. Hund Jag har i dagsläget en enkelbur (tar upp ca halva bagageluckan) från Artfex till min storpudeltik men hon är inte särskilt förtjust i...
Svar
12
· Visningar
2 571
Senast: Buck
·
Övr. Hund Vi har en volvo v70 och en cockerspaniel. På marknaden finns u hur mycket som helst vad det gäller halvburar, och på beg marknaden oxå...
Svar
3
· Visningar
1 137
Senast: ako
·
Övr. Hund Om man (som jag) har två hundar, ska man satsa på en singelbur, eller en dubbelbur då? Vi ska köpa en bur från mim och är lite osäkra...
Svar
8
· Visningar
1 106
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp