Bukefalos 28 år!

Det här med fästingar

hastflicka

Trådstartare
Jag fick en bild av en kompis. Nu har vi inte fastingar har dar jag bor. Annu. Men jag reser ju runt mycket sa jag traffar ju pa omraden dar de finns. Jag kommer att bli extra noggrann att checka mina hundar.

I alla handelser har jag aldrig sett nagot liknande.
tick.jpg
 
Åh, det där hände en av mina hundar här för någon vecka eller två sen. Mycket besvärligt att ta bort eftersom att min hund inte gillade att jag var där och petade :cautious: Äckliga små djur är det.
 
Jag är väldigt glad över att fästingar inte gillar mig. En kröp på mig hela natten och hoppade ner på bordet vid frukosten, jag föll den tydligen inte i smaken :rofl: Bara haft en fästing i hela mitt liv, när jag var åtta.

Hundarna däremot, satans vad med fästingar det är! Jag är ju väldigt mycket för att kela och letar samtidigt fästingar, så de hinner sällan ha börjat svälla. Nu har Asni fått Scalibor-halsband och det är redan mycket färre som sätter sig på båda hundarna.

Lite pga fästingar som jag gett Asnis mage och byxor en sommarklippning, underlättar enormt när jag letar fästingar.
 
Det var min kompis van som var orginalet till bilden. Enligt kompisen hade den satt sig dar och det var super svart att fa tag pa den och fa ut den.
Satter sig en fasting dar pa Tate far jag problem. Jag kan kolla munnen, men han ar inte stilla lange nog for att pilla ut en fasting. 🙄
 
Bruna hundfästingen (som är ett av äcklen som man kan få hem från semester med hunden eller med en rescue dog) brukar förekomma i klassar :yuck: Den klarar sig inte utomhus i Sverige men inomhus är det bara sanering som gäller
 

Liknande trådar

Hundhälsa Gjort första höftledsröntgen av hund och lite funderingar kring tillvägagångssättet. Vid röntgen fick jag först stå vid huvudet och...
Svar
6
· Visningar
570
Senast: Gnist
·
Hundavel & Ras Jag startade en tråd här igår där jag ville höra folks åsikter om vilken hund som kanske passar mig. Jag hade ändå fäst mig vid en sorts...
Svar
14
· Visningar
1 617
Senast: Roheryn
·
Övr. Hund Jag har på sista tiden låtit min hund bestämma vart vi ska gå när vi är ute på dagens längre runda, och det är så mycket roligare att...
Svar
13
· Visningar
2 377
Senast: McFlurry
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 642
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp