Bukefalos 28 år!

Det här med grönt kort...

R

_Rosie_

Jo, det är såhär att jag har aldrig tävlat. Men om jag hittar en medryttarhäst jag får tävla på vill jag ju gärna ta vara på den möjligheten.
Det jag undrar är; Hur ska jag gå till väga? Jag är inte medlem i någon klubb, rider lektion men det är på en liten ridverksamhet vänner till familjen driver.
Måste jag bli medlem i någon klubb? Innebär det att jag måste börja rida där i så fall?
Sen undrar jag, hur går det till när man tar grönt kort?

Tacksam för svar!
 
Sv: Det här med grönt kort...

För att ta grönt kort måste du ta kontakt med en klubb, du behöver inte tävla för klubben du tar kortet för.
Kolla om det finns någon klubb i din närhet som arrangerar gröna kortet kurser.
ja, jag babblar, minns knabbt, trots att jag är provledare...
läs här så kanske du finner något av intresse?
http://www.ridsport.se/Gront Kort.htm
 
Sv: Det här med grönt kort...

Tack för svaret och länken=)
 
Sv: Det här med grönt kort...

Det va så lite!
Hoppas du fann det du sökte! :)
 
Sv: Det här med grönt kort...

Åh vad bra hade tänkt starta en tråd om detta men nu slapp jag! Tack så mycket från mig också :bow:
 
Sv: Det här med grönt kort...

Gjorde gröna kort-provet igår *iiih* Gick väl hyfsat, hoppas jag klarade det! Till alla som ska göra provet snart: Plugga ingenting på utrustning som är godkänd, jag gjorde det misstaget att jag i princip bara pluggade på det å så var det INGEN fråga om det. ;) *arr*
 
Sv: Det här med grönt kort...

men man får ju ha TR så man måste inte kunna allt utantill...
 
Sv: Det här med grönt kort...

Jo... Vi var åtta per på en upplaga av TR.... ;)
 
Sv: Det här med grönt kort...

sen när du ska tävla så måste du ju ändå vara medlem i någon klubb, när du ska lösa licens...
 

Liknande trådar

Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
4
· Visningar
441
Senast: hamilton1
·
Utrustning Jag måste seriöst ta tag i det här med att hitta en dressyrsadel till min unghäst och jag är lite lost, är oändligt tacksam för tips i...
Svar
3
· Visningar
353
Senast: Fiorano
·
Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2 3
Svar
40
· Visningar
2 689
Ridning Jag har just nu väldigt mycket tid framför datorn och har hittat ett antal brittiska Youtubare som filmar sina uteritter med GoPro. Jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 650

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp