Det här med grönt kort...

R

_Rosie_

Jo, det är såhär att jag har aldrig tävlat. Men om jag hittar en medryttarhäst jag får tävla på vill jag ju gärna ta vara på den möjligheten.
Det jag undrar är; Hur ska jag gå till väga? Jag är inte medlem i någon klubb, rider lektion men det är på en liten ridverksamhet vänner till familjen driver.
Måste jag bli medlem i någon klubb? Innebär det att jag måste börja rida där i så fall?
Sen undrar jag, hur går det till när man tar grönt kort?

Tacksam för svar!
 
Sv: Det här med grönt kort...

För att ta grönt kort måste du ta kontakt med en klubb, du behöver inte tävla för klubben du tar kortet för.
Kolla om det finns någon klubb i din närhet som arrangerar gröna kortet kurser.
ja, jag babblar, minns knabbt, trots att jag är provledare...
läs här så kanske du finner något av intresse?
http://www.ridsport.se/Gront Kort.htm
 
Sv: Det här med grönt kort...

Tack för svaret och länken=)
 
Sv: Det här med grönt kort...

Det va så lite!
Hoppas du fann det du sökte! :)
 
Sv: Det här med grönt kort...

Åh vad bra hade tänkt starta en tråd om detta men nu slapp jag! Tack så mycket från mig också :bow:
 
Sv: Det här med grönt kort...

Gjorde gröna kort-provet igår *iiih* Gick väl hyfsat, hoppas jag klarade det! Till alla som ska göra provet snart: Plugga ingenting på utrustning som är godkänd, jag gjorde det misstaget att jag i princip bara pluggade på det å så var det INGEN fråga om det. ;) *arr*
 
Sv: Det här med grönt kort...

men man får ju ha TR så man måste inte kunna allt utantill...
 
Sv: Det här med grönt kort...

Jo... Vi var åtta per på en upplaga av TR.... ;)
 
Sv: Det här med grönt kort...

sen när du ska tävla så måste du ju ändå vara medlem i någon klubb, när du ska lösa licens...
 

Liknande trådar

Ridning Jag har just nu väldigt mycket tid framför datorn och har hittat ett antal brittiska Youtubare som filmar sina uteritter med GoPro. Jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 509
Hästhantering Hej, jag har en unghäst som nyligen blivit inriden och det har verkligen gått jättebra, vi har haft hjälp av en underbar tjej som...
Svar
13
· Visningar
1 319
Senast: MiniLi
·
Hundavel & Ras Jag startade en tråd här igår där jag ville höra folks åsikter om vilken hund som kanske passar mig. Jag hade ändå fäst mig vid en sorts...
Svar
14
· Visningar
1 520
Senast: Roheryn
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 140
Senast: Whoever
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • WE-tråden
  • Hingstval 2024
  • Välja säkerhetsväst

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp