Det här med MSN - På gott och ont!

Bansan

Trådstartare
Idag har ju i stort sett alla som har internet även MSN och hos många står datorn och MSN på i stort sett hela dygnet. MSN är för mig som inte gillar, till och med avskyr, att prata i telefon ett underbart sätt att hålla kontakt med & prata med vänner & bekanta.

Dock kan jag ibland känna mig lite tveksam till att lägga till nya kontakter. Detta pga att det verkar som om en del anser det som sin rättighet att ha full koll på alla som de någonsin sagt hej till över nätet och det faktum att om man tar bort eller blockerar någon från MSN så kan man mycket väl få arga mail med undran om "Vad fan det är med mig?"

Men om jag har en kontakt på MSN som jag inte har pratat med varken där eller på annan kanal under ett par månader... Varför ska denna person då ligga kvar i min lista & komma åt mitt space osv, när vi tydligen ändå inte har något att prata om? Om jag tar bort en kontakt från min lista, varför ska jag då låta bli att samtidigt blockera denna kontakt bara för att denna inte ska känna sig förorättad?

Med konstant 60-70 kontakter på listan så får man väl för fasen rensa undan lite ibland när man upptäcker att det ligger 10 st som man inte pratat med på ett halvår?

Vad anser ni om MSN´s för- och nackdelar?
 
Sv: Det här med MSN - På gott och ont!

Snälla moderator... Det här är ingen datatråd utan en tråd om hur man uppfattar en kontaktkanal.

Kan du inte vara jättesöt & lägga den på Senior igen? ;)
 
Sv: Det här med MSN - På gott och ont!

Jag tycker MSN är kanon MEN jag plockar även bort dom jag aldrig pratar med och har bara kvar dom jag vill. Om jag blockar eller inte beror lite på personen i fråga. Liter kanske hemskt men vissa vill man bara inte att de ska se vad man gör typ ;)

Ska nog snart rensa blir lite kontakter, vissa har jag inte pratat med på minst ett år och då är det onödigt att ha dom kvar.
 
Sv: Det här med MSN - På gott och ont!

Tycker åxå att MSN är bra. Det är det bästa sättet för mej att ha kontakt med omvärlden just nu när jag inte orkar mej ut bland folk så mycket.
Har iofs rätt mycket som kan rensas bort nu:)


*kliar mej i huvudet* Undrar om jag är kvar på era listor:angel:
 
Sv: Det här med MSN - På gott och ont!

Nackdelen är väl att det kan skickas runt massa virus och dynga om man har mycket folk som man inte känner så väl.
 
Sv: Det här med MSN - På gott och ont!

Tycker åxå att MSN är bra. Det är det bästa sättet för mej att ha kontakt med omvärlden just nu när jag inte orkar mej ut bland folk så mycket.
Har iofs rätt mycket som kan rensas bort nu:)


*kliar mej i huvudet* Undrar om jag är kvar på era listor:angel:

Efterson du ju är en av dom som finns på annan kanal dagligen så är du säker vännen ;)

Men jag har rensat bort en del nyligen som jag inte haft kontakt med nånstans på ett bra tag & många har tydligen blivit sketsura :o
 
Sv: Det här med MSN - På gott och ont!

Pjuh!
*torkar svetten i pannan*

För mej är det folk som jag blockerat som lånat sin msn från sina vänner å skrivit och undrat varför jag aldrig svara.
Inte lätt att vara eftertracktad:)
Anledningen kan ju vara att det vart mycker "småtjejer" som skrivit pga hästannonser jag haft
 
Sv: Det här med MSN - På gott och ont!

Jag tycker det är bra. Man kan ha mycket kontakt med vänner som bor långt bort. Men hur fanken får man in den i mobilen då?
 
Sv: Det här med MSN - På gott och ont!

Jag har överhuvudtaget aldrig riktigt fattat tjusningen med MSN (då var jag mer aktiv på den tiden det var ICQ som gällde) och har bara ~20 kontakter på min. Alla utom ett fåtal av dem har jag också kontakt med IRL. Jag ser liksom inte riktigt tjusningen i att lägga ut min MSN överallt och få en massa främmande människor på halsen... (Dock har jag min MSN utlagd under profilen här på Buke, men jag har hittills aldrig stött på någon galning här. ;) :))

Nackdelarna med MSN är väl annars också att det sprids så mycket virus och annat i filer som skickas användare emellan, samt att det lätt blir missförstånd när man bara skriver till varandra och inte hör ironi, tonlägen etc. Och det är ju trist om man blir ovän med eller putt på en vän bara p.g.a. ett missförstånd på MSN. Sådant händer liksom i regel inte när man pratar face to face eller i telefon med varandra.

Dessutom är det ju det här med "galningar" som vill och/eller addar en. Loggar man t.ex. in på Lunarstorm (där det hänger mängder med barn och personer i yngre tonåren) så är det otäckt hur många erbjudanden om "camsex" som florerar runt där. MSN är väl således också ett väldigt trevligt tillhåll för bl.a. pedofiler... :crazy:

Så tja, i mina ögon är MSN är ett bra och enkelt sätt att hålla kontakten med mina vänner, men jag ser också en hel del nackdelar med programmet.
 
Sv: Det här med MSN - På gott och ont!

MSN är för mig som inte gillar, till och med avskyr, att prata i telefon ett underbart sätt att hålla kontakt med & prata med vänner & bekanta.
Jag är likadan. MSN funkar så för mig med. Dessutom skicka färska bilder, musik osv som man inte kan via tele.
 
Sv: Det här med MSN - På gott och ont!

Själv är jag helt klart partisk och föredrar ICQ framför MSN, av diverse anledningar, sen är jag alldeles för lat för att orka bry mig om sånt som att plocka bort kontakter... Nu kvittar det mig dock rätt mycket, eftersom jag använder tredjepartsprogram.. :p
 
Sv: Det här med MSN - På gott och ont!

Jag hade MSN för ett par år sedan, men jag tröttnade faktiskt efter ett tag och avinstallerade det. Detta ständiga plingande och nya meddelanden i tid och otid stressade mig rätt mycket.:o På slutet ställde jag in statusen på Offline mest hela tiden förutom under de stunder jag kände att jag hade tid och lust med att svara på meddelanden.:D Kontentan för mig är att MSN är jäkligt överskattat, vill jag någon något kommunicerar jag via mail. Då kan jag svara när det passar mig bäst och utan stress.
 
Sv: Det här med MSN - På gott och ont!

Jag tycker msn är toppen för att kommunciara lite lagom så där med folk man inte känner så väl eller inte vill boka upp tid för telefonen eller så.

Jag rensar också rätt friskt så min lista är ganska kort :)
 
Sv: Det här med MSN - På gott och ont!

knapplån
När jag och ungarnas pappa ska ha videosamtal så hör och ser han oss perfekt. Jag och ungarna ser honom bra men hör inget. Vi har nu suttit med telefon och pratat och det känns lite onödigt.
Kan någon ge mig en hint om vad för fel det är på min dator eller vad det kan vara för fel på hans. Jag hör ljud i mina hörlurar när jag sätter på musik. Vi har båda kollat så vi inte spärrat ljudet och det har vi inte.
Mycket tacksam för svar.
gulan
 
Sv: Det här med MSN - På gott och ont!

Jag tycker att msn är kanonbra, men det finns ju nackdelar. Det är nog så att jag träffar mindre folk nu sen jag började med msn, många gånger slutar det med att man bara sitter och snackar på msn i stället för att träffas och hitta på nåt.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
4 048
Senast: Sasse
·
Kropp & Själ TW = Trigger warning för psykisk ohälsa. Jag tog äntligen kontakt med kuratorn på vårdcentralen för ett tag sen. Som liten hade jag...
Svar
2
· Visningar
1 090
Senast: Tofs
·
Kropp & Själ Nu måste jag få skriva av mig lite. Allt går åt helvete för mig och jag verkar inte kunna göra någonting för att stoppa det. Inte som...
2 3
Svar
51
· Visningar
7 570
Senast: sjoberga
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 230
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp