Bukefalos 28 år!

Det här med rakning....

Sv: Det här med rakning....

Förstod inte helt meningen men en liknande kommentar:

Ibland blir man jätteförvånad över folk, journalister, feminister, forskare som glömde att läsa historia innan de tolkade ett samtidsfenomen. (Tror det är fullt möjligt att någon kan ha analyserat att rakade underliv är ett nutidsfenomen och beror på porren (vilket det säkert kan göra iofs) utan att ha en aning om att det förekommit tidigare. Precis som att folk verkar missat att BH funnits "tidigare". Att kvinnor faktiskt jobbade "tidigare". Att kvinnor födde barn sent "tidigare". Eller att kvinnor kunde läsa på universitet "tidigare". Vissa verkar starta "urhistorien" på mitten av 1800-talet, andra på 50-talet (utom ett kvick nedslag i antikens Athen). Speciellt i kvinnohistoria.)
 
Sv: Det här med rakning....

kl

Vilka rakhyvlar är bäst? För intimrakning? Inser att jag egentligen inte har koll. Har kört på samma märke i många år, men det finns antagligen bättre alternativ? Bara jag som stannat med samma av ren lathet.

En av mina vänner köper rakblad på abonnenmang och är helnöjd med det. Men jag drar mig för att binda upp mig med sådant. Borde finns lika bra alternativ i den vanliga handeln?
 
Sv: Det här med rakning....

kl

Vilka rakhyvlar är bäst? För intimrakning? Inser att jag egentligen inte har koll. Har kört på samma märke i många år, men det finns antagligen bättre alternativ? Bara jag som stannat med samma av ren lathet.

En av mina vänner köper rakblad på abonnenmang och är helnöjd med det. Men jag drar mig för att binda upp mig med sådant. Borde finns lika bra alternativ i den vanliga handeln?
Jag har vanliga enkla billiga...vad de nu heter. Engångsrakhyvlar, heter det. på mig funkar de bra! :)
 
Sv: Det här med rakning....

För mej handlar det inte så mkt om vilken hyvel utan mer om vilken teknik man använder sej av.
Förr rakade jag bara mothårs. Då funkade inte engångshyvlarna alls. Fick sedan lära mej att man börjar raka medhårs, sedan tar man ny rakgel eller vad man använder och rakar mothårs. Vilken skillnad!
 
Sv: Det här med rakning....

Hur är det skillnad? Ingen irritation efteråt? Eller blir det mjukare och lenare? Vad är det för skillnad i de olika rakteknikerna?
 
Sv: Det här med rakning....

Inga röda små blemmor som jag alltid fick tidigare och slätare. Jag kan ju inte säga att det funkar så för alla men jag fick veta att det va "den rätta tekniken för rakning". Va nåt makeover program om jag inte missminner mej där dom visade det.
 

Liknande trådar

Samhälle Har precis läst en låst artikel i Göteborgs-Posten där de intervjuat tre kvinnor som fått kontaktförbud utfärdade mot män". Männen har...
Svar
14
· Visningar
1 328
Kläder & Bli fin Att hitta jeans som passar en önskemål? Jag börjar bli i desperat behov av nya byxor, så åkte till närmaste shoppingcenter igår. Men det...
Svar
12
· Visningar
697
Senast: grodan21
·
Kropp & Själ Alltså, är det ens ofta så, att kvinnor berättar för andra kvinnor hur ojämställd världen är? Det brukar väl vara riktat till en bredare...
10 11 12
Svar
222
· Visningar
12 338
Senast: Tranan
·
Samhälle Jag har hört talas om projektet tidigare men rekommendationer dök upp i flödet idag (förmodligen i samband med kvinnodagen) och jag...
Svar
13
· Visningar
1 161
Senast: Fibusen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp