Bukefalos 28 år!

Det här med rakning....

Enya

Trådstartare
Varför rakar många kvinnor sig och många män låter bli?

Är en kvinna med rakade ben snyggare än en med päls kvar?
 
Sv: Det här med rakning....

Ja det tycker jag. Jag känner mig sunkig med orakade ben och pälsiga armhålor.
 
Sv: Det här med rakning....

Lustigt att du startade den här tråden samtidigt som jag satt och plågade mig själv med min epilator :D
Men ja, jag tycker att det är snyggare med rakade ben/armhålor och jag känner mig själv frächare också.
 
Sv: Det här med rakning....

Jag är inte särskilt hårig, fick inte hår under armarna förrän jag var 19 och rakar benen väldigt sällan, det är så himla tråkigt. :banghead:
Jag tycker helt klart att det är snyggare med rakade ben, och det är ju så himla lent och skönt :D

Min man rakar benen på sommaren (pga cyklist) och har för tillfället mer välrakade ben än vad jag har. Dessutom rakar han sig under armarna med jämna mellanrum, för att det känns fräschare så. Jag uppskattar båda delarna.
 
Sv: Det här med rakning....

Om de har mer päls än kvinnor, borde de inte raka bort det då istället för att ha det kvar?


Detta är bara något jag funderat på då och då genom livet. Framför allt när jag ser en reklam riktad mot kvinnor om rakhyvlar och vax och liknande.
 
Sv: Det här med rakning....

Men själv är jag nästan fullpälsad. Orkar inte hålla på med avpälsning och håller pälsen dold. :p
 
Sv: Det här med rakning....

Jag tycker en lagom hårig man är snyggt, inget grottmänniska look för min del. Inga stora tussar under armarna tack! Benen får vara lite håriga men ingen björnpäls
 
Sv: Det här med rakning....

Idealet säger att kvinnor ska vara släta, män håriga. Generellt då. Kvinnors hår på benen är äckligare än mäns, trots att majoriteten av männen ju är långt hårigare än vilken kvinna som helst - orakad eller ej.

Jag rakar mig slaviskt under armarna. Resten blir lite som jag känner för. Har aldrig varit med om en kille som haft synpunkter på hur jag sköter min kropp.

Hår på män bryr jag mig inte så hårt om. Orka. Däremot uppskattade jag att mitt förra ragg vaxade ryggen regelbundet.
 
Sv: Det här med rakning....

man-grooming... finns. De flesta pojkar/man/killar/grabbar/whatever som jag nagonsin sett utan klader har pa ena eller andra sattet groomat sig... inte benen sa mycket, men magar/brost, under armarna.. plockat bort oonskad harvaxt pa ryggen, mellan ogonbrynen, andra platser...
 
Sv: Det här med rakning....

Lustigt att du startade den här tråden samtidigt som jag satt och plågade mig själv med min epilator :D
Men ja, jag tycker att det är snyggare med rakade ben/armhålor och jag känner mig själv frächare också.

Jag har hellre päls än epilerar mig......:o:p
 
Sv: Det här med rakning....

Jag är inte särskilt hårig, fick inte hår under armarna förrän jag var 19 och rakar benen väldigt sällan, det är så himla tråkigt. :banghead:
Jag tycker helt klart att det är snyggare med rakade ben, och det är ju så himla lent och skönt :D

Min man rakar benen på sommaren (pga cyklist) och har för tillfället mer välrakade ben än vad jag har. Dessutom rakar han sig under armarna med jämna mellanrum, för att det känns fräschare så. Jag uppskattar båda delarna.

Jag glömmer att hålla koll på hur ofta jag rakar mig :o Min päls är ju mörk och syns en del så att säga. Jag kanske skulle färga den i nån cool färg istället? :D
 
Sv: Det här med rakning....

Män rakar sig också, förutom i ansiktet men inte nödvändigtvis benen... ;) :p

VA?! VAR då???:eek::wtf::p


Jo, jag vet att män rakar sig både här och där precis som kvinnor men jag tänkte mer på att det är vanligare att kvinnor rakar sig på benen och under armarna än att män gör det :)
 
Sv: Det här med rakning....

Jag tycker en lagom hårig man är snyggt, inget grottmänniska look för min del. Inga stora tussar under armarna tack! Benen får vara lite håriga men ingen björnpäls

Men kvinnor med päls då? De flesta kvinnor har ju inte någon grottmänniskalook.
 

Liknande trådar

Samhälle Har precis läst en låst artikel i Göteborgs-Posten där de intervjuat tre kvinnor som fått kontaktförbud utfärdade mot män". Männen har...
Svar
14
· Visningar
1 327
Kläder & Bli fin Att hitta jeans som passar en önskemål? Jag börjar bli i desperat behov av nya byxor, så åkte till närmaste shoppingcenter igår. Men det...
Svar
12
· Visningar
695
Senast: grodan21
·
Kropp & Själ Alltså, är det ens ofta så, att kvinnor berättar för andra kvinnor hur ojämställd världen är? Det brukar väl vara riktat till en bredare...
10 11 12
Svar
222
· Visningar
12 335
Senast: Tranan
·
Samhälle Jag har hört talas om projektet tidigare men rekommendationer dök upp i flödet idag (förmodligen i samband med kvinnodagen) och jag...
Svar
13
· Visningar
1 159
Senast: Fibusen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp