Det här med renlighet och städning i nytt förhållande

Sv: Det här med renlighet och städning i nytt förhållande

Jag hade nog bara sagt att jag har svårt att trivas när det blir alltför smutsigt/stökigt. Och hört om det fungerade att vi tog en gemensam städkväll eller om han ville fixa det själv.
 
Sv: Det här med renlighet och städning i nytt förhållande

Jag hade nog bara sagt att jag har svårt att trivas när det blir alltför smutsigt/stökigt. Och hört om det fungerade att vi tog en gemensam städkväll eller om han ville fixa det själv.

Det hade nog jag med.

Det kan gro igen och sedan blir man hemmablind. Att man har stökigt/smutsigt behöver inte betyda att man gillar att ha det så. Det kanske bara har blivit...

Skulle ni alldeles för olika syn på det kanske det blir svårt?
 
Sv: Det här med renlighet och städning i nytt förhållande

Jag hade städat lite..tex bytt sängkläder och sagt "nu är det rent och nybäddat" alltså visa lite hur du vill ha det och göra lite av det själv så kanske han hajar till lite. Sen tänker man att han kanske borde se skillnaden mellan ditt och sitt hem? En del gör ju inte det förstås för att det inte är en big deal för dem ALLS. Men jag förstår dig, vissa saker går över gränsen för att det skall kännas ok
 
Sv: Det här med renlighet och städning i nytt förhållande

En del människor är inte noga med städning...det är inget de prioriterar eller är av vikt för dom. Om han har levt på sitt sätt så länge så är det nog mycket möjligt att han är nöjd så och inte är intresserad av att göra det annorlunda.

Jag har levt i 11 år med en karl som rörde till det i vårt hem och aldrig tog till dammsugaren eller moppen innan jag kapitulerade mot smutsen och gjorde jobbet själv. Nu lever han ensam och där är verkligen både rörigt och skitigt. Han kan röja av och ha ordning, i korta perioder...men i grund och botten är och förblir han en "ostädare".

Att ge förklädda pikar kommer bara att skapa irritation i längden. Så länge ni har olika hem tycker jag inte att det finns något att diskutera eller ens fundera på. Den dagen som ett samboskap kan komma på tal får ni ta upp hur ni vill lösa det precis som med allt annat som man inte är lika på. Själv fick jag inse att vi hade olika syn och ville jag ha det så rent som jag "behövde" så fick jag städa själv. Sambon städade om jag bad om hjälp men inte mer, för han tyckte mina städkrav var lika onödigt höga som jag tyckte hans var.... obefintliga.
Hade väl hoppats på att han skulle tycka så mycket om vårat rena hem att han själv började städa för att han ville ha det rent och fint. Dåraktigt naivt ;)
 
Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Hemmet Bor sen ett år tillbaka i en BRF som är en gammal herrgård, omgjort till 14 lägenheter. Delar av parken som hör till är omgjord till...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
5 632
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 138
Senast: Whoever
·
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 884
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
4 006
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp