Det här med vab

Mirre

Trådstartare
Hur gör man eg?
Står på f-kassans hemsida att man kan/ska? begära tillfällig föräldrapenning vid vab men att man måste ha ett intyg för det.:confused:
Vi är ju förkylda både han och jag och kommer vara hemma i morgon.
I vanliga fall så pluggar ju jag

Sv: Det här med vab

1. Man måste anmäla att man är hemma med barnet (via hemsida eller telefon).
Då får man hem ett intygsblankett som förskolan ska skriva på för att bevisa att du inte haft barnet på förskolan.

Anmälan ska ske samma dag som frånvaron, gör man det i efterhand måste man ange ett skäl till "förseningen". Man behöver bara anmäla första sjukdagen om det blir flera i rad.

2. Man begär tillfällig föräldrapenning för att få betalt för dagen, detta görs när som helst.

Oki hoppas ju att vi bara behöver vara hemma i morgon och ev på tisdag.

Detta är väldigt smidigt tycker jag. Vi har använt Sms-tjänsten senaste ggrna. Slipper leta upp telefonnr el. starta upp datorn (om den inte redan är igång)

Anmäl tillfällig föräldrapenning via SMS
Sms:a TFP och ditt personnummer följt av barnets personnummer till 71020.

Liknande trådar

Tjatter Vill fixa lite Halloweenfirande hemma i morgon alla fall, vi kommer inte iväg på något i år. Men vad ska jag göra för mat? Vi åt pizza...
Svar
16
· Visningar
545
Övr. Barn Min partner har nyligen startat eget företag här under hösten. Det vi fortfarande inte blir kloka på är detta med VAB/föräldraledighet...
Svar
18
· Visningar
2 403
Senast: soom
·
R
Hundträning Vi har fått en tillfällig gäst i huset, i form av en ung blivande jakthund. Hen kan för tillfället inte bo hos sin ägare, och vi fick... 2
Svar
22
· Visningar
2 090
Senast: Raderad medlem 147980
·
Hundträning Hej jag har en tax hane på 1,5 år. (Kastrerad) Det känns som att jag inte har någon auktoritet hemma alls. Han lyssnar sällan på ”nej”...
Svar
2
· Visningar
572
Senast: Kajsalisa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka