Det känns som...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Jamtland

Trådstartare
...om livet går på någon underlig slags sparlåga. Ingenting går att planera, ingenting går att förutse, allt känns bara... stillastående på något vis.

Till hösten kommer bebisen (om allt går väl), och då har man inte en aning om hur det blir... Beror ju liksom på vad det är för liten person som tittar ut, om h*n är frisk, "lättanpassad", osv. Så innan man vet så är det svårt att planera något.

Och fram tills dess går det ju heller inte att planera just någonting. Allt beror på hur jag och bebis mår, hur stor jag kommer att bli, hur ont jag kommer att ha (av omedicinerade fibromyalgin) och allt sådant.

Jag tror det är första gången i mitt liv som livet är TOTALT oplanerat så långt i förväg, inte direkt skrämmande, men en aning frustrerande på något vis.

Jenny
 
Sv: Det känns som...

Ett litet tips, se till att plannera in lite saker ialla fall! Annars blir man lätt knäpp mot slutet när inget händer och man bara går och väntar... Det mesta går ju att avboka om det skulle visa sig att det inte fungerar när man väl är där...
Själva plannerar vi att åka till göteborg i slutet av sommaren och hälsa på syrran, men vi har inte bestämt datum eller hur vi ska åka än, utan det är snarare något att se fram emot!
 
Sv: Det känns som...

Men vad är det som du vill planera då? En graviditet är sällan något hinder, och en liten bebis är sällan något hinder. Värre blir det i skolålder. Då tyckte jag helt plötsligt att man blev låst och kunde inte planera alls.
gulan fd,gulla
 
Sv: Det känns som...

gulan skrev:
Men vad är det som du vill planera då?

Livet! ;) Tex så är jag sjukskriven för fibron, och då konstaterade AF att det är ingen mening att skicka ut mig på arbetsträning nu för jag mår ju "dåligt" både av graviditeten och min sjukdom. Och det har dom iofs rätt i, men det känns som att hamna i ett vacum.

Tex har jag tre små shettistravare som tävlar, hur blir det med tävlandet nästa sommar då min kusk blir för gammal? Är det ens någon mening att börja söka ny kusk, för vem vet om det fungerar att träna shettisar, vara sjuk och ha bebis i vinter?

Sådana saker snurrar i huvudet och gör att det känns oorganiserat och fövrvirrat.

Jenny
 
Sv: Det känns som...

Tack! Även i det sammanhanget härligt att ha en "Cosmic häst", så lugn och fin att det är noll problem att hålla på med fast man måste vara lite försiktigt. Däremot förvandlades han till en kamel i början av grav när jag mådde som sämst, så det där med ridningen har vi till Lords stora förtjusning lagt ner tills efter bebisen kommer. Han gillar läget skarpt, matte bara kör långa lunkrundor i skogen!

Jenny
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Solen lyste säkert på dig Soljävel Och jag skakar sönder Allt jag rör vid Du rör och går Rörochgårutanattfällaentår När du...
Svar
2
· Visningar
1 616
Senast: Tofs
·
Övr. Barn Skäms nästan för att skriva här då jag ännu en gång gått på sambons lovord och blivit besviken och lurad igen. 🥺 Han har ett jobb som...
Svar
15
· Visningar
3 782
Senast: Angel
·
Hästmänniskan vill inte klaga men tycker det är oerhört svårt att hitta en medryttarhäst :/ vet inte hur många gånger jag läst ett inlägg om en...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
6 656
Senast: Cambrie
·
Mat Kan vi prata lite om det här med portionsstorlekar när man går på restaurang? Jag blir inte klok på dessa jätteportioner som läggs upp...
13 14 15
Svar
298
· Visningar
17 270
Senast: Lingon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Aubergine
  • Dejtingtråden del 37
  • Gråter du?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp