Det läskigaste ni varit med om

Tyvärr inte :(
Vi berättade såklart för skolan vad som hade hänt även utanför dito, och de sa väl åt honom "nej, *namn* så där får man inte göra!" (även om det som hände i skolan!), men det var väl också ungefär allt som hände, mig veterligen. Pappa försökte ringa hans pappa, men fick bara luren slängd i örat. Pappa pratade även med ena rektorn, men det var inte allvarligt nog, och "det finns alltid 2 parter i en konflikt" hette det....
Så det slutade med att jag fick byta skola igen, efter att endast ha gått där 1 termin. Men det var nog lika så bra, även om skolan efter var nästan ännu värre, om än på ett annat sätt.
Förjävligt, jag hade polisanmält skadegörelsen och sedan hade soc fått ta över. Hur många år sedan är det här?
 
Förjävligt, jag hade polisanmält skadegörelsen och sedan hade soc fått ta över. Hur många år sedan är det här?
Jo, med facit i hand borde vi ju naturligtvis ha gjort det. :(
Det utspelade sig halloween -11 (första gången) till ca. påsk -12 (sista gången), m.a.o 4-5 år sedan...
 
Jag har bott på ett ställe som bla är ett gammalt sjukhus, trooor det var mentalsjuka. Där hände det MASSOR, och det är ingen nyhet att det spökar där.

Bla så pratade grannpojken (5 år kanske) alltid om en enögd gubbe i hissen. Gubben tyckte om att åka hiss,så dom brukade åka lite och prata,och han tyckte om den gubben,för han var så snäll mot barnen. Hissen var verkligen konstig,kunde börja åka tom upp och ner. Och åkte man hiss så kunde den helt plötsligt åka ner i källaren och stanna där, gick inte att trycka på en enda knapp på flera minuter...

En tjej som bodde högst upp vaknade flera ggr av att någon drog av henne täcket. Hon vaknade och frös och drog på sig,somnade om och vaknade och frös igen osv. Tillslut så kunde hon inte somna om,utan låg vaken,då såg hon hur täcket bara drogs av.

I en annan lägenhet så slog det i köket,smällde som en hammare nästan.
I samma lägenhet ryckte det även i dörrhandtaget upp och ner.
Dom hade även en fuskkamin inne i vardagsrummet,och en dag när dom kom hem så var den full igång, trots att dom inte använt den sen i vintras,och den hade stått avstängd i flera månader och det var hur varmt som helst där inne.

Hade häst ute i stallet, jag och en kompis som bodde och hade häst där var alltid själva i stallet på förmiddagen/dagen då jag jobbade kväll,och hon var sjukskriven,Alla andra var ju på jobbet. Vi står och packar hö,sen hör vi hovslag i stallgången, vi ropar hallå,för vi blev oroliga att nån häst rymt eftersom,som sagt, vi alltid var själva i stallet den tiden. Vi får inget svar och går ner. Vi hör hela tiden hovslag. När vi rundar hörnet och kollar in så blir det knäpptyst,och det är inte en enda häst där, och alla dörrar är stängda. Precis när vi ska vända oss om och gå upp på loftet igen så smäller det till och stalldörrarna flyger upp. Och detta var alltså riktigt gamla dörrar, 2,5 meter höga och sviiiintunga...

Under Halloween så var det smockfullt med folk som var där, och grannen såg en yngre kille som försöker ta sig upp och filma in i stallet, grannen blir förbannad för dom ska ju inte störa djuren liksom,så han börjar gå dit. Innan han hinner fram så ser han hur killen i panik kastar sig ner och bakåt,och bara kryper bort. Grannen springer fram till en minst sagt panikslagen grabb. Då hade han filmat,sen hade det bara blixtrat till ett jättestarkt ljus,sen hade han sett något. Tyvärr blev det inte med på film,för utrustningen fick han aldrig igång igen..

Jag hade en väckarklocka som man höll handen ovanför så pep den till och visade vad klockan var. Sista veckorna jag bodde där vaknade jag varje natt av att det pep till och klockan visade sig. Alltid runt kl 03.

Jag fick tag på en dam som jobbat där när hon var ung. Hon berättade att det där knackande ljudet kom från gamla köket. Var en som jobbade i köket som knackade ur sin pipa. Där det ryckte i handtaget hade dom en inlagd som smet ut och bajsade på gräsmattan,så han fick dom låsa in från utsidan,så han fick lov att gå genom receptionen. I det rummet kaminen var på bodde det en pyroman...
 
Jo, med facit i hand borde vi ju naturligtvis ha gjort det. :(
Det utspelade sig halloween -11 (första gången) till ca. påsk -12 (sista gången), m.a.o 4-5 år sedan...
Ok, är väl ingen mening att börja riva i det nu, men ta aldrig sån skit mer och ta inte skit på nätet eller Tinder. Anmäl, aanmäl, anmäl för även om det kanske inte går att driva så är det iaf en markering att det inte är ok och om något mer händer finns tidigare anmälningar att luta sig mot.
 
Ok, är väl ingen mening att börja riva i det nu, men ta aldrig sån skit mer och ta inte skit på nätet eller Tinder. Anmäl, aanmäl, anmäl för även om det kanske inte går att driva så är det iaf en markering att det inte är ok och om något mer händer finns tidigare anmälningar att luta sig mot.

Som sagt, mitt problem är att jag förringar allt och antagligen blivit avtrubbad. Men jag jobbar varje dag på att bli "tuffare" mot idioter :up:
 
Läskigaste jag har varit med om var när jag var mindre, minns inte hur gammal jag kan ha varit. Det jag minns lite vagt är att jag hade en väldigt läskig mardröm, där jag sprang för livet över en stor äng (jag var jagad av nått) och precis när jag ser en stor ek torna upp sig längre fram på ängen, som jag närmar mig. Plötsligt slår blixten ner i eken och klyver den mitt itu.
Just i det ögonblicket, hörs en rejäl åskknall i verkligheten också, så jag flyger tre meter upp ur sängen. Gömde mig under täcket och ropade efter mamma för jag var så rädd. Jag minns inte vad det var jag blev jagad av, men jag har för mig att det var åskan jag flydde från.

Än idag har jag svårt för åskan när det är kolsvart ute, på dagen går an men inte natten. Usch, det är fortfarande obehagligt.
 
Det läskigaste jag varit med om som jag kommer på nu (bortsett från den miljon katastrof tankar jag har typ varje dag:banghead:) är när en bil körde om i en bilkö som en idiot för att komma fram så den kunde komma om bussen alla körde bakom. På allra sämsta stället, kurva i en sänka 0% sikt, kör den om bussen. Gissa vad som kommer från andra hållet? Jo en annan buss :nailbiting::nailbiting:. Jag kunde för mitt inre öga se hur båda bussar lade sig tvärs över vägen och alla bilar bakom blev en enorm seriekrock:cry: Men på något sätt klämmer sig bilen förbi i tid, precis som den där bussen i Harry Potter :eek: Men fatta hur chockad man blir av olyckans potential, till och med pappa (lugn i alla situationer typ) sa att han behövde nåt starkt att dricka när vi kom hem för att lugna nerverna.

Fast vad en kompis varit med om var bra mycket läskigare tycker jag.
Hon var ute och gick med hundarna en kväll. Längre fram ser hon vad hon tror är någon som kommer mot dem och kallar in hundarna men de fortsätter springa dit och hoppar upp på personen. Som börjar gunga fram och tillbaka, hundarna tycker det är skitskoj :crazy: Hon springer bortåt för att få med sig hundarna som springer mellan dem innan hon får tag på dom och går raskt hem. Ringer sin syster i panik "Det hänger en död man i skogen! Det hänger en död man i skogen!!" Ja det var en man som hade tagit livet av sig där genom att hänga sig :eek::nailbiting: Jag kan inte föreställa mig hur rädd/chockad man blir av att hitta någon sådär :nailbiting:
 
Var hos en bekant på Island och hälsade på. Ena dagen när vi var ute och red fick jag rida en yngre häst, 5 år, som kallades "crazy girl"...Vi red över ett mindre berg och det var rätt brant. Då börjar tokhästen skena. Jag är inte trygg i mig själv vid såna tillfällen och kände bara att nej, det här kommer aldrig gå bra så jag var nöjd när jag lyckades tippa av hästen.

Dagen innan red vi på ett ställe som var otroligt brant. Jag tittade bestämt mellan hästens öron och inte ner, sneglade neråt en gång och ångrade mig bittert :nailbiting::crazy:. Var otroligt nöjd när vi var uppe igen.

En otäck sak som etsat sig fast på näthinnan var när en cyklist hamnade på min motorhuv när jag körde bil. Känner fortfarande hur hjärtat tar sig ett hopp när det kommer cyklister farande utan att se sig för.
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Tjatter Jag försöker undvika hemleverans (och är därför inte van vid hur det funkar) men nu har jag beställt en så pass stor sak att det inte...
Svar
4
· Visningar
408
Senast: Silver Girl
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 458
Kropp & Själ Någon mer här som har haft eller har det? https://www.1177.se/Dalarna/sjukdomar--besvar/konsorgan/besvar-vid-sex/vaginism/ Hur...
Svar
3
· Visningar
543
Relationer Anonymt konto, för detta känns läskigt att skriva. Jag har i mina tidigare förhållanden haft en förkärlek för lite hårdhänt sex. Inte...
2
Svar
29
· Visningar
4 630
Senast: Stereo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Överproduktion av hud?
  • Häst
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp