Det som "alla andra" verkar kunna

Kom på en till. Dricka vatten. Det är ju något alla kan, ta ett glas vatten och dricka när de är törstiga liksom.
Inte jag. Är jag törstig och vill dricka vatten måste jag koncentrera mig på hur jag dricker osv. Annars sätter jag i halsen. :arghh:
Jag har också problem med att dricka vatten, fast i mitt fall beror det på att jag helt enkelt inte blir törstig! Om jag inte verkligen anstränger mig så består mina dagar oftast av en halv kopp kaffe till frukost, en espresso på jobbet, ett halvt glas vatten till lunch och ett halvt glas vatten till middag. Inte ens i närheten av de där 1,5 literna eller vad det nu är man ska komma upp i!
 
Jag har också problem med att dricka vatten, fast i mitt fall beror det på att jag helt enkelt inte blir törstig! Om jag inte verkligen anstränger mig så består mina dagar oftast av en halv kopp kaffe till frukost, en espresso på jobbet, ett halvt glas vatten till lunch och ett halvt glas vatten till middag. Inte ens i närheten av de där 1,5 literna eller vad det nu är man ska komma upp i!
Jag gillar inte kranvatten, och har aldrig förstått mig på de som kan dricka ett stort glas.... O_o Däremot funkar bubbelvatten (även utan smaksättning) mycket bättre för mig, så jag kör på det :up: !
 
Träna på gym.
Jag har försökt flera gånger men det går bara inte. Jag kommer in på gymmet, sugen på att göra av med lite energi och bara... "Vad sjutton gör jag här?". Brukar sluta med att jag står i ett hörn och pillar med en trasig maskin medan maken tränar.
Men ja, jag är precis likadan! Jag har ingen aning om vad jag ska göra med alla olika maskiner, slutar med att jag typ går och duschar.
 
Påmindes idag om att jag inte kan öppna de där små tetrapaketen med mjölk man får på flygplan utan att det skvätter. Men jag har lärt mig åt vilket håll det skvätter så jag får det numera inte på kläderna utan på bordet så jag kan torka upp det.
Kan NÅGON öppna del utan skvätt? Jag riktar dem rakt ner mot koppen så skvättet hamnar där
Ni menar att det GÅR att göra rätt? Oavsett hur jag riktar så skvätter jag ner stolsgrannen.

Föredrar flygbolag med mjölkkanna.
 
Jag har också problem med att dricka vatten, fast i mitt fall beror det på att jag helt enkelt inte blir törstig! Om jag inte verkligen anstränger mig så består mina dagar oftast av en halv kopp kaffe till frukost, en espresso på jobbet, ett halvt glas vatten till lunch och ett halvt glas vatten till middag. Inte ens i närheten av de där 1,5 literna eller vad det nu är man ska komma upp i!
Samma här. Jag kan gå en hel dag med en kopp te på morgonen och två små glas vatten till lunch och middag. Om ens det. Jag blir nästan aldrig törstig.
Det händer att jag blir törstig men det är typ en två gånger om året... :cautious:
 
Jag har vansinnigt dåligt lokalsinne i spel, liksom jag kan komma från ett håll, snurra ett ett varv och sen är jag TOTALT JÄVLA LOST! Lillebror aka gamingurun tycker att ”men vad fan Nixehen, du kom ju JUST från det hållet, hur fasiken kan du tappa bort dig på 0,03sekunder?!”. ”Talang.” Typ så. :cautious:

Irl är jag som en jäkla brevduva dock, hittar alltid hem! :D
 
Jag har vansinnigt dåligt lokalsinne i spel, liksom jag kan komma från ett håll, snurra ett ett varv och sen är jag TOTALT JÄVLA LOST! Lillebror aka gamingurun tycker att ”men vad fan Nixehen, du kom ju JUST från det hållet, hur fasiken kan du tappa bort dig på 0,03sekunder?!”. ”Talang.” Typ så. :cautious:

Irl är jag som en jäkla brevduva dock, hittar alltid hem! :D
Haha jag kan inte spela skjutspel, personen kan stå mitt emot och jag missar
 
Jag har smakat MÅNGA varianter, i olika länder. Från egna brunnar och från kommunalt vatten. Jag gillar ingen av dem.


Nä, och ännu värre är det när man gillar bubbelvatten ännu mindre. Vatten är ju inte en dryck man längtar efter precis. Är jag mycket törstig så går det bra med kranvatten eller gott brunnsvatten men det är inget jag föredrar. Har aldrig gjort.

Jag dricker light-läsk vilket ju inte är så himla bra men då får jag åtminstone i mig vätskan jag behöver. För svettas som en gris har jag gjort hela mitt liv.
 
Jag skulle se mig själv som en ganska smart person men jag kan verkligen inte få in i mitt huvud huruvida man tjänar eller förlorar en timma på sommar- respektive vintertid. Det går inte! :banghead: Jag vet när man ska flytta fram eller bak klockan, problemet ligger i att jag inte förstår om det ger mig en timma mer att sova eller ej :confused:

Detta var något jag hade extremt svårt för. Ni vet...det fanns ramsor om att sätta tillbaka möbler och vad det var. Jag kom aldrig ihåg om det var tillbaka ut eller tillbaka in i skjulet som räknades.

Men, mannen sa en bra sak; På hösten ser du tillbaka på sommaren och då ska klockan tillbaka en timme. På våren ser du fram emot sommaren, då ska klockan ställas fram en timme.

Det har hjälpt mig otroligt mycket.

Sedan är det som någon annan skrev......det enda som är bra med att hösten kommer är att man får sova en timme extra. Så är det också ett hjälpmedel.
 
Stänga av hjärnan. Svårt. Omöjligt på nätterna runt kl 02.00. Hatar min hjärna ibland. Samtidigt är den en enorm tillgång när man måste hitta en lösning på ett problem. Den snurrar kreativt tills jag satt det. Tyvärr funkar den oerhört bra att på egen hand och eget initiativ, älta saker eller spela upp olika scenarior också.

Komma ihåg namn är en talang jag saknar. Taskigt namnminne, tänker jag. Självupptagen, säger min man :cautious:

Klara av störiga upprepande ljud. Jag får otäcka saker i huvudet om människor som klickar med pennor, gör ljud med munnen eller klickar med naglarna i bordet. Jag kan liksom inte förbise såna ljud. Stress-nivåerna skjuter i taket och jag kan liksom knappt hantera mig själv. Eller när ngn gör upprepande rörelser med tex foten eller pillar på naglarna. Jag klarar det inte. På riktigt. Jag går sönder.
 
Detta var något jag hade extremt svårt för. Ni vet...det fanns ramsor om att sätta tillbaka möbler och vad det var. Jag kom aldrig ihåg om det var tillbaka ut eller tillbaka in i skjulet som räknades.

Men, mannen sa en bra sak; På hösten ser du tillbaka på sommaren och då ska klockan tillbaka en timme. På våren ser du fram emot sommaren, då ska klockan ställas fram en timme.

Det har hjälpt mig otroligt mycket.

Sedan är det som någon annan skrev......det enda som är bra med att hösten kommer är att man får sova en timme extra. Så är det också ett hjälpmedel.
Just det där första tricket använder jag för att komma ihåg vad som gäller :D Men då bara kortfattat "ta in utemöblerna" (= vrida klockan bakåt. Och det är ju något man gör på hösten) och "ställa ut utemöblerna" (=vrida fram klockan. Och också något man gör inför sommaren)
Det hjälper mig massor! :D
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp