Det som "alla andra" verkar kunna

-laga mat
-komma ihåg saker
-avståndsbedömning eller öht uppskatta hur stort något är liksom
-hålla hemmet städat, är orimligt stökig av mig
-äta utan att spilla
-packa inför resa :angel:
 
Jag kom på en till!! Det finns inte en chans i världen att jag frivilligt skulle motionera före 12.00. jag kan rida, men runt 12-15 tycker jag är mycket bättre. Jag är inte morgon"trött" egentligen, jag kliver upp 08 om jag är ledig. Men jag är extremt långsam på att komma igång.

Drömmer fortfarande relativt ofta om att jag kommer till skolan och har gympa på morgonen, lite som en mardröm. (Gick ut gymnasiet för typ 12 år sen)
 
Jag kom på en till!! Det finns inte en chans i världen att jag frivilligt skulle motionera före 12.00. jag kan rida, men runt 12-15 tycker jag är mycket bättre. Jag är inte morgon"trött" egentligen, jag kliver upp 08 om jag är ledig. Men jag är extremt långsam på att komma igång.

Drömmer fortfarande relativt ofta om att jag kommer till skolan och har gympa på morgonen, lite som en mardröm. (Gick ut gymnasiet för typ 12 år sen)
Fast gympalektionen alldeles innan lunch var värst :wtf: man blev ju utsvulten!

Tillägg: Fast gympalektion direkt efter lunchen var ett helvete också, fick genast håll i sidan :cautious:
... eh ja, jag gillade verkligen inte gympalektionerna :D
 
Jag skulle se mig själv som en ganska smart person men jag kan verkligen inte få in i mitt huvud huruvida man tjänar eller förlorar en timma på sommar- respektive vintertid. Det går inte! :banghead: Jag vet när man ska flytta fram eller bak klockan, problemet ligger i att jag inte förstår om det ger mig en timma mer att sova eller ej :confused:
 
Jag skulle se mig själv som en ganska smart person men jag kan verkligen inte få in i mitt huvud huruvida man tjänar eller förlorar en timma på sommar- respektive vintertid. Det går inte! :banghead: Jag vet när man ska flytta fram eller bak klockan, problemet ligger i att jag inte förstår om det ger mig en timma mer att sova eller ej :confused:
Bakåt ger en timme mer att sova! :D Istället för att kl är 00 så blir den 23, dvs man får en timme extra :up:
 
Grejer med bilen.... som att kolla spolarvätska olja osv. Jag kan inte ett skvatt om bilar, och visserligen äger jag ingen men jag använder min fars... och han tycker väl att det är skönt att fortfarande vara behövd av sin dotter så han vägrar visa mig och fixar det själv med jämna mellanrum. Hade ju varit en jäkla bra att få koll på, men så länge jag inte MÅSTE så blir det nog aldrig av
 
Jag skulle se mig själv som en ganska smart person men jag kan verkligen inte få in i mitt huvud huruvida man tjänar eller förlorar en timma på sommar- respektive vintertid. Det går inte! :banghead: Jag vet när man ska flytta fram eller bak klockan, problemet ligger i att jag inte förstår om det ger mig en timma mer att sova eller ej :confused:

Det där är en sådan där sak som jag inte heller förstår av mig självt, men som jag har lärt mig. När det går åt det sämre hållet, enligt mig (vintertid) så får man iaf sova en timme längre, och när det går åt det bättre (sommartid) så är man tvungen att stiga upp tidigare. Typ, en bra och en dålig sak med varje ändring, :D
 
Det där är en sådan där sak som jag inte heller förstår av mig självt, men som jag har lärt mig. När det går åt det sämre hållet, enligt mig (vintertid) så får man iaf sova en timme längre, och när det går åt det bättre (sommartid) så är man tvungen att stiga upp tidigare. Typ, en bra och en dålig sak med varje ändring, :D

BRA minnesregel!!!
 
Jag har gräsligt dåligt lokalsinne. Jag kan liksom inte "känna på mig" vilket håll som är rätt som andra kan, förutom om jag har havet eller en flod eller något sådant att orientera mig mot, det kan hjälpa i städer.

Jag kan heller inte salta lagom när jag ska koka potatis.

...och säkert tusen saker till :D
 
Jag kom på lite till...

- Politik! Jag fattar inte ett skit, att Stefan Löfven var stadsminister vet jag och vänster och höger har jag hört talas om, och lyckats lista ut att vänsterpartiet tillhör vänstern (nu kommer säkert någon säga att det är fel bara för det... :D)
- Hålla mig kortfattad. I mitt huvud illustrerar jag en bild där det jag ska skriva som max blir några rader men när jag väl skriver ner det blir det typ sju stycken.
- Ligga stilla när jag sover. Varje morgon ligger både kuddar, täcken, filtar och eventuella gosedjur på golvet, nedanför sängen och lakanet ser ut som kaos, alternativt ligger på golvet det med.

... more to come...
 
Träna på gym.
Jag har försökt flera gånger men det går bara inte. Jag kommer in på gymmet, sugen på att göra av med lite energi och bara... "Vad sjutton gör jag här?". Brukar sluta med att jag står i ett hörn och pillar med en trasig maskin medan maken tränar.
 
Att komma ihåg/ta sig tid att äta flera mål om dagen + frukost.
Fungerar oftast när jag jobbar, till stor del för att det finns andra som påminner. Men hemma är det ren lögn. Oftast blir det någon typ av frukostlunch och sedan middag. (eventuell frukt/smörgås om jag känner mig hungrig/kommer ihåg) under dagen.
 
Kom på en till. Jobba med vatten, typ diska, det klarar jag ytterst sällan utan att blöta ner mig själv, omgivningen eller både och.

Jag är sådan, fast med jord. Om jag bara ska gå ut och vattna på kolonilotten så ser jag efteråt ut som om jag hade vältrat mig i lera från topp till tå. Mina lottgrannar kan pyssla med sina lotter i vad som nästan ser ut som finkläder, medan jag får jord och lera långt in i örongångarna bara av att ta en kratta i handen.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp