Det som "alla andra" verkar kunna

Just det - att handskas med barn är en sådan där grej som de flesta bara verkar kunna. Jag är inte en sådan person. Det är få saker som kan få mig att känna mig så dum och obekväm som en treåring!
Där var jag tvungen att lära om, jag var likadan men ungar verkar flockas runt just mig och numera har jag inga som helst problem med barn av alla åldrar och valörer. Jag verkar uppfattas som den där roliga gubben som kan förklara även dom mest komplicerade grejerna så även en 2-åring förstår. Barn och djur dras till mig av nån outgrundlig anledning, även barn som aldrig tidigare träffat mig och är paniskt rädd för män skiner upp och kan slänga sig på mig för att få en spontankram när jag kliver in, (grannen har ibland fått hem misshandelsoffer då dom är familjehem med jour). :)
 
• Småprata är inte min grej, såvida inte personen jag pratar med är bra på att driva samtal. Men att själv driva småprat? Nej då blir det tyst då.

• Åka skridskor. Sist jag provade bröt jag handleden.

• Sminka mig med mer än mascara och eyeliner. En tolvåring gör det bättre.

• Behålla vänner. Jag vet inte riktigt vad jag gör för fel här, men blir ständigt bortprioriterad.
 
Nähä! Pasta häller man på massor med vatten som man häller av när det är klart. Ris ska man ha rätt mängd vatten som ska koka in. Och dessutom kokar det alltid över. Koka pasta är lätt, koka ris är omöjligt.

Nää? :confused: Jag häller på massor av vatten på ris som jag sen häller av.
 
Jag tror att jag har någon förbannelse på mig, eller så är det att jag är alldeles för disträ för att hålla koll på riset. Jag lämnar över det till andra som kan laga mat, det blir lättast :laugh:

Jag känner flera som absolut inte kan koka ris. Antingen blir det bränt eller överkokt. En kompis är förbjuden att koka ris hos mig sen hon förstörde 2 grytor på samma dag (Jag jobbade och hon skulle laga middag hemma hos mig).
 
Nähä! Pasta häller man på massor med vatten som man häller av när det är klart. Ris ska man ha rätt mängd vatten som ska koka in. Och dessutom kokar det alltid över. Koka pasta är lätt, koka ris är omöjligt.
Byt till basmatiris och koka det som man kokar pasta, dvs en större mängd vatten som man sedan häller av när riset är klart. Andra typer av ris - där vattnet ska koka in - fixar jag bara om jag har riskokare.....
 
Tycker det blev lite för mycket risdiskussion här egentligen, men blott tanken på både fastbränt ris, men också BLÖTT ris får det att vända sig i magen på mig...
Jag tar en del ris, två delar vatten, en nypa salt, kokar upp vatten och salt, häller i riset, rör om, sätter på lock, låter koka max en minut sen stänger jag av plattan helt. SEN lagar jag resten av maten, dukar fram etc, och när det är dags att äta har jag en kstrull perfekt kokat ris, vare sig det är långkornigt, jasmin eller basmati.
 
Så kokar man inte ris.
Eh jo? Jag kokar alla möjliga risvarianter så och det har funkat utmärkt i över 10 år. Dessutom, när det började pratas mycket om arsenik i ris, började en del råda att just koka i för mycket vatten. Så här skriver Livsmedelsverket:
Ett sätt att minska mängden arsenik är att koka riset med stort överskott av vatten som sedan hälls bort. Då kan arsenikinnehållet i riset minska med mer än hälften.
 
Förutom allt med att sy, sticka eller virka...

Så kan jag inte, hur jag än tränar, lära mig att smacka (som smacka på en häst)...

Jag har t.o.m. rådfrågat en logoped, och tydligen är det där man gör när man smackar, väldigt komplicerat koordinationsmässigt...

Alla andra kan ju smacka, jag får säga "gå" istället...
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Hingstval 2024
  • WE-tråden
  • Välja säkerhetsväst

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp