Det som "alla andra" verkar kunna

Hålla ordning i hemmet. Det borde vara enkelt när man är singel utan barn eller djur, men tydligen inte för mig.
Att ha ett städat och välordnat hem över huvud taget :meh:


(antar att det skulle vara bättre ordning om jag fick besök lite då och då)
Hålla hemmet välstädat.
Jag lyckas inte heller. Och får sedan panikstäda de få gånger jag ska ha någon hemma. Har nu städhjälp men måste då ju se till att det inte är för stökigt vilket det hela tiden blir...

Och jag kan inte använda eyeliner.
 
Jodå funkar fint, enligt denna metod:

Tillagning 2:
Koka upp rikligt med vatten. Häll i riset enligt portionsanvisningen och ev. lite salt. Täck med lock och låt koka på svag värme i ca 10-12 minuter. Häll av vattnet och servera.

Mitt liv blev SÅ mycket enklare...... :D

Eh jo? Jag kokar alla möjliga risvarianter så och det har funkat utmärkt i över 10 år. Dessutom, när det började pratas mycket om arsenik i ris, började en del råda att just koka i för mycket vatten. Så här skriver Livsmedelsverket:

Motsätter mig å det grövsta. :cautious:
 
Kom på en sak till. Laga mat. Jag kan laga vissa rätter men tycker sällan det är värt besväret. Vardagar äter jag lunch i restaurangen på jobbet så jag får i mig något vettigt och helger blir det mycket smörgås, omelett eller annat lätt.
 
Eh jo? Jag kokar alla möjliga risvarianter så och det har funkat utmärkt i över 10 år. Dessutom, när det började pratas mycket om arsenik i ris, började en del råda att just koka i för mycket vatten. Så här skriver Livsmedelsverket:
Jag har diskuterat riskokning med mina indiska kollegor och vänner. De kokar sitt ris precis så - i mycket vatten som de slår av. Det var i samband med arsenik-diskussionerna som vi pratade om det.
 
Förstå när folk menar det de säger, inte menar det de säger eller säger något halvt på skämt och halvt på allvar.

Vid närmare eftertanke är det kanske svårt även för andra.

Känna igen kändisar (till exempel Charlotte Kalla) på kort och hålla reda på vilken kändis som håller på med vilken idrott.
 
Förstå när folk menar det de säger, inte menar det de säger eller säger något halvt på skämt och halvt på allvar.

Vid närmare eftertanke är det kanske svårt även för andra.

Känna igen kändisar (till exempel Charlotte Kalla) på kort och hålla reda på vilken kändis som håller på med vilken idrott.
Jag är också totalkass på kändisar och har noll koll. I min värld är det inte viktigt att hålla reda på dem.
 
Höger och vänster. På varje träningspass som instruktören säger tex lyft höger hand och vänster ben så står jag och tittar på mina lemmar och förtvivlat försöker komma på vilken som är vilken :o

Koordination överlag är en sån grej jag inte fattar hur folk får till, jag flaxar med alla armar eller så står jag still typ. Så jag har anmält mig till en danskurs nu i vår.. :nailbiting:

Sticka. Virka går bra och tycker jag är kul. Sticka funkar bara inte. Trots att det finns grejer jag vill göra som lämpar sig bättre i stickat så får jag inte till det.

Ha icke destruktiva kärleksrelationer.

Kallprata.
 
Ha ett perfekt liv på rosa fluffiga små moln.. eller översatt inte ha några problem i livet.

En annan sak är hitta rätt partner, har provat i omgångar men verkar som fel typer dras till mig, så det verkar vara något andra kan hitta men inte jag..
 
Jag googlar alltid fram låttexter när jag börjar gilla och lyssna på vissa låtar. Och texterna sitter i huvudet, jag kan utan problem skriva ner de mesta av eminems låttexter till exempel - men att s j u n g a med när de spelas så blir jag helt retarded och får inte ett rätt i vare sig takt ton eller textrad. Hopplöst, jag kan inte stila alls med vad jag faktiskt kan! :mad:
 
Ja, jag brukar också bli populär hos barn. Jag inbillar mig att det är lite som med katter - de dras till folk som inte egentligen är så intresserade av dem :p
Jag är inte ett dugg intresserad av katter, gissa vad som händer inom 5 sekunder när jag satt mig ner hos nån som har katter, eller kommer in i ett stall och nån "folkskygg" halvvild katt får syn på mig,,,,, :o
Men dom kan vara ganska söta ändå och jag har vant mig där också. :D
 
Vissla!
Lär mig aldrig vilket håll man ska vrida nyckeln åt för att låsa eller låsa upp och aldrig heller vilket håll man ska vrida kranen för att få varmt eller kallt vatten.
 
Jag kan typ inget av det andra skrivit i denna tråden :rofl: eller ja jag kan om jag verkligen försöker men det är lättare att låta bli ;).

Det som jag stör mig mest på är dock att jag aldrig kan komma loss och ta det där jäkla be-körkortet.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kemisk kastration?
  • Katter och spädbarn

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp