Det som "alla andra" verkar kunna

Det kan inte jag heller. Varje gång jag har försökt mig på det där med ögonskugga och lite sotade ögon så har jag tvättat bort det. Antingen så har mina ögonlock sett 50 år äldre ut eller så ser jag ut att ha skaffat mig ett oanständigt extraknäck :crazy:

:rofl: Förlåt men igenkänningsfaktorn är hög där. Vet inte hur många gånger jag stått och tvättat bort när man försökt med sotade ögon. :rofl:
 
Det kan inte jag heller. Varje gång jag har försökt mig på det där med ögonskugga och lite sotade ögon så har jag tvättat bort det. Antingen så har mina ögonlock sett 50 år äldre ut eller så ser jag ut att ha skaffat mig ett oanständigt extraknäck :crazy:

:rofl: åhh vad jag känner igen mig i det du skriver... det är verkligen en "fine line" mellan den exotiska och den trashiga looken :laugh:
 
Dricka kaffe. ALLA i min omgivning dricker kaffe, förutom jag. Jag kan inte ens föreställa mig något vidrigare och att lära sig göra något bara för att andra förväntar sig det, det är helt omöjligt för mig. Jag är snarare fast i någon ständig trotsålder som får mig att göra tvärt emot vad andra väntar sig, bara för att visa dem att allt går att göra på olika sätt :angel:

För mig gäller detta vin.
Alla andra tycks ha börjat gilla vin när de blivit äldre, utom jag.
Och absolut inte till mat, jag kan på sin höjd smutta i mig ett glas av något "mildare" vin i sociala sammanhang, men inte tycker jag det är sådär himla gott att jag längtar efter ett glas vin på fredagkvällen.
Överlag är jag dålig på det där med att dricka alkohol till mat. Gillar öl, för det mesta, men även det föredrar jag utan mat. Jag vill helt enkelt ha något med mindre smak då jag äter, som törstsläckare.
 
För mig gäller detta vin.
Alla andra tycks ha börjat gilla vin när de blivit äldre, utom jag.
Och absolut inte till mat, jag kan på sin höjd smutta i mig ett glas av något "mildare" vin i sociala sammanhang, men inte tycker jag det är sådär himla gott att jag längtar efter ett glas vin på fredagkvällen.
Överlag är jag dålig på det där med att dricka alkohol till mat. Gillar öl, för det mesta, men även det föredrar jag utan mat. Jag vill helt enkelt ha något med mindre smak då jag äter, som törstsläckare.

Samma här men gillar inte öl heller. Det ser så gott ut med ett glas rött vin men det är det sjutton inte......inte mörk choklad heller!
 
Lokalsinne, har ägnat timmar åt att irra i köpcentrum och leta efter min bil, har svårt med höger och vänster när jag skall guida någon och väderstreck skall vi inte ens prata om ;)
 
(Enklare) huvudräkning :banghead:

Det är jag grym på! Och att komma ihåg sifferkombinationer. Där jag jobbar extra så har man sitt medlemskap på personnr, så vissa som handlar ofta (typ en gång i veckan iaf) deras personnr kan jag utantill och blandar aldrig ihop de heller. Men folk ser alltid så skrämda ut när jag säger att jag minns deras personnr så jag brukar ta legget och låtsas läsa på det medans jag slår in det :p
 
Det är jag grym på! Och att komma ihåg sifferkombinationer. Där jag jobbar extra så har man sitt medlemskap på personnr, så vissa som handlar ofta (typ en gång i veckan iaf) deras personnr kan jag utantill och blandar aldrig ihop de heller. Men folk ser alltid så skrämda ut när jag säger att jag minns deras personnr så jag brukar ta legget och låtsas läsa på det medans jag slår in det :p
Min mamma kunde alla hemtjänsten vårdtagares personnummer, inklusive sista siffrorna. Och hon är som en telefonkatalog, bara hon har ringt ett nummer några gånger så kan hon det. Helt galet!
 
Kallprata - det går typ inte! eller, jag har blivit bättre på det men det känns obekvämt och fel. :crazy:

Ris/Matvete/bulgur - Kan inte koka, precis som någon annan här. Jag måste alltid googla hur man gör, men även om jag gör rätt och ger mig fan på att jag ska stirra på riset heeela tiden... blir det antingen sönderkokt eller bränner fast i botten. :cautious:

Höger och Vänster - Men inte när jag rider och kör bil. Då kan jag minsann!

Barn - Vi klickar inte och jag blir extremt obekväm. Vilket är konstigt för jag har verkligen en lekfull personlighet. Men jag kan inte slappna av eller något.

Pastamängd - Det blir alltid för mycket eller för lite :arghh:

Siffror - Alltså, jag gick ända upp till Matte D. Där klarade jag inte sista provet. Men det innebar också att jag pluggade matte 4h/dag (!) Numera när jag lagt matte på hyllan använder jag kalkylatorn på mobilen till de enklaste uträkningar. Ja, det har hänt att jag använder kalkylator för 1+1 och 2-4. :o

Shoppa kläder - Jag hittar aldrig något jag gillar och som känns klockrent. Oftast kommer jag hem tomhänt. Däremot kan jag titta på vad andra köpt och om jag gillar det beställa en likadan. Men går jag förbi exakt samma plagg i butik registrerar inte min hjärna att jag gillar det så jag går bara förbi.

Ta komplimanger - Jag kan inte ta till mig komplimanger. Jag viftar bort det direkt, och kommer direkt med förklaring över varför komplimangen inte passar på mig eller att det är någon annans förtjänst. Finns inte på min världskarta att någon faktiskt tycker om mig/tycker något jag gör är bra.

Känna igen folk - Är värdelös på det. Min mamma kan sätta sig framför mig på tunnelbanan utan att jag märker något. Alla som vill hälsa på mig måste liksom grabba tag i mig och titta mig och säga "Hej Hoarfrost!" för att jag ska fatta att det är dem.

Prata - Jag kastar om ord och glömmer ord väldigt ofta. När jag glömmer ord så händer det ofta att hjärnan liksom inte stannar upp för att leta fram ordet utan i stället rabblar upp en omskrivning av ordet. Typ "Sedan gick jag genom hålet i väggen" eller "Jag ska åka och köpa platta saker på golvet på torsdag" :p
 
Politik. Jag fattar ingenting om hur allt är upplagt, partitypiska saker osv.

Skita i allt. Jag önskar att jag kan bara skaka bort saker som jag idag tar tag i åt alla andra. Mestadels jobbet.

Laga mat. Har noll känsla för det.

Aktier. Eller ekonomi öht.

Bada när det är "kallt" i vattnet. Tappade andan och höll på att stelna när det var 22 grader i viken hemma 😁
 
Sällar mig till er som inte kan med smink, jag ser ut som en clown direkt.
Skulle vilja lära mig men vet fan inte var man ska börja, och så är det bekvämt att kunna gnugga ögonen bäst fan jag vill så det blir väl aldrig av att jag tar tag i det :D
 
Komma ihåg hur nånting ser ut. Har jag lånat nåns bil till affären blir det lätt problem när jag ska hitta tillbaks till den för jag minns inte ens vad den hade för färg. Om nån frågar vad det är för färg på väggarna i mitt badrum vet jag kanske inte det heller. Och när nån ber mig beskriva en person - jag vet kanske inte ens om hen har långt eller kort hår och glasögon/skägg eller inte. Sen har jag ganska kasst ansiktsminne också, vilket gör att jag får panik när jag t.ex. kommer till en tillställning och förväntas gå runt och hälsa på alla, jag vet ju inte vilka jag träffat förut, så jag ställer mig i ett hörn i stället och alla tror att jag är osocial och sur. Fast ibland skämtar jag om mina svårigheter i stället, det kan funka rätt bra.
:D Har en kompis som envist hävdade att hon hade en blå bil...när vi kom ut på parkeringen var den röd......hon föreställde sig den blå
 
Kom på en till. Dricka vatten. Det är ju något alla kan, ta ett glas vatten och dricka när de är törstiga liksom.
Inte jag. Är jag törstig och vill dricka vatten måste jag koncentrera mig på hur jag dricker osv. Annars sätter jag i halsen. :arghh:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp