Det som "alla andra" verkar kunna

Samma här men gillar inte öl heller. Det ser så gott ut med ett glas rött vin men det är det sjutton inte......inte mörk choklad heller!

Jag gillar i regel inte heller mörk choklad, men har hittat några sorter som jag faktiskt tycker om. Den ena gillar jag egentligen mest för konsistensen, den är liksom ganska hård och går i bitar när man tuggar den...äh suger på att förklara det här bra just nu märker jag :p
 
Kom på en till. Dricka vatten. Det är ju något alla kan, ta ett glas vatten och dricka när de är törstiga liksom.
Inte jag. Är jag törstig och vill dricka vatten måste jag koncentrera mig på hur jag dricker osv. Annars sätter jag i halsen. :arghh:
Haha samma här! Sätter ALLTID i halsen om jag dricker ett glas vatten utan att ha fullt fokus på just att dricka :o:rofl:
 
Eh jo? Jag kokar alla möjliga risvarianter så och det har funkat utmärkt i över 10 år. Dessutom, när det började pratas mycket om arsenik i ris, började en del råda att just koka i för mycket vatten. Så här skriver Livsmedelsverket:
Hur blir jasmin, basmati och sushiris med den metoden?
 
Ja, du får ju koka ditt ris hur du vill men du behöver ju inte låta som att jag är helt dum i huvudet och inte kan laga mat, då det dels är ett vanligt sätt att koka ris på och dels faktiskt är ett tips från Livsmedelsverket för att minska arsenikhalten.

Men vilken ton? Det fetade har du läst in helt själv.
 
Tonen var det ju du som satte med "Så kokar man inte ris.".

Det är direkt otrevligt att du påstår att jag skulle ha menat att du vore dum i huvudet för att jag inte anser det vara korrekt metod att koka ris på. Förstår verkligen inte varför du hugger på det sättet.
 
Det är direkt otrevligt att du påstår att jag skulle ha menat att du vore dum i huvudet för att jag inte anser det vara korrekt metod att koka ris på. Förstår verkligen inte varför du hugger på det sättet.
Jag skrev "låta som". Det var du som började huggandet men skitsamma.
 
Påmindes idag om att jag inte kan öppna de där små tetrapaketen med mjölk man får på flygplan utan att det skvätter. Men jag har lärt mig åt vilket håll det skvätter så jag får det numera inte på kläderna utan på bordet så jag kan torka upp det.
 
Skillnaden är ju enbart att man häller av det överflödiga vattnet, när riset är färdigt. Dvs riset inte drar åt sig mer vatten än med andra "kokmetoder" så blir det såklart likadant.

Tillägg; det finns inget "fel sätt" att koka ris på liksom.
Men blir det lika klibbigt och fluffigt, sista perioden av kokandet är enbart svällande? Jag tycker det är väldigt stor skillnad på hur det blir när man kokar ris och annat beroende på metod man använder.
 
Nu kommer jag fortsätta lite på spåret om att inte kunna prata med barn osv, vilket jag är dålig på, mycket beroende på bristande erfarenhet och eh... intresse. Men jag får nog lägga till "Kan inte sluta svära" på listan av saker som jag inte kan, men som verkar gå enklare för andra (andra spontana grejen är att jag inte kan vissla). Har aldrig funnits i min världsbild att jag skulle träffa någon med barn, eller skaffa egna, men sedan några månader så är jag trots allt tillsammans med en förälder. Vet naturligtvis att det inte är socialt acceptabelt att svära som en borstbindare i sällskap av barn, och har snappat upp att min partner ber om ursäkt till barnet varje gång det ändå kommer en svordom ur munnen. Så kom ihåg att göra detsamma vid något tillfälle säkert i stil med "fan, förlåt för att jag svär så mycket!" :D Responsen från barnet var att hen mumlade fram något att "det är vad man kan förvänta sig...." och det lät verkligen som att hen menade "från någon som dig", haha. Så iskallt var det dock inte, barnet försökte mest vara storsint och mena på att det ju är vanligt att folk svär, så jag inte skulle känna mig så kass :cautious:
Jag är också helt kass på att prata ordentligt. Svär alldeles för mycket...
 
Det är direkt otrevligt att du påstår att jag skulle ha menat att du vore dum i huvudet för att jag inte anser det vara korrekt metod att koka ris på. Förstår verkligen inte varför du hugger på det sättet.
Jag uppfattade det inte heller så. Utan mer som något skoj. Jag tycker t ex att det är HELT fel att koka upp vatten först och lägga i potatis sen. Potatisen ska läggas i kallt vatten. Men slutresultatet blir samma.

När det gäller ris så vill jag att det ska klubba. Ju klistrigare desto godare. Då funkar det sämre att koka i mycket vatten. De gånger jag vill ha ris som inte klistrar så spelar det ingen roll.
 
Att laga mat. Även det mest basic-sakerna som typ stuvade makaroner och kålpudding är som att be mig bygga en rymdraket. Kan följa ett recept exakt på stavelsen, men det blir inte bra ändå.

Kan inte slå kullerbyttor heller, har aldrig kunnat.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp