Det som "alla andra" verkar kunna

Just det där första tricket använder jag för att komma ihåg vad som gäller :D Men då bara kortfattat "ta in utemöblerna" (= vrida klockan bakåt. Och det är ju något man gör på hösten) och "ställa ut utemöblerna" (=vrida fram klockan. Och också något man gör inför sommaren)
Det hjälper mig massor! :D

Det svåra för mig är......varför är "ta in" = ställa bakåt och "ta ut" = ställa framåt? Då måste jag ju fundera och undra över ordets betydelse och om det var så det var menat och då är det kört.
 
Klara av störiga upprepande ljud. Jag får otäcka saker i huvudet om människor som klickar med pennor, gör ljud med munnen eller klickar med naglarna i bordet. Jag kan liksom inte förbise såna ljud. Stress-nivåerna skjuter i taket och jag kan liksom knappt hantera mig själv. Eller när ngn gör upprepande rörelser med tex foten eller pillar på naglarna. Jag klarar det inte. På riktigt. Jag går sönder.

Jag klarar nästan vilken ljudnivå som helst, vilket ljud som helst, hur länge som helst men monotona eller/och upprepade ljud med samma tonläge, precis som du beskriver........JAG BLIR GALEN, på riktigt!
Det räcker med två gånger så blir jag vansinnig. :banghead::banghead:
 
Det svåra för mig är......varför är "ta in" = ställa bakåt och "ta ut" = ställa framåt? Då måste jag ju fundera och undra över ordets betydelse och om det var så det var menat och då är det kört.

Håller med om att det är svårt att komma ihåg när man använder ta in och ta ut. Jag tänker att på våren ställer man fram grillen och på hösten ställer man tillbaka grillen.
 
Det svåra för mig är......varför är "ta in" = ställa bakåt och "ta ut" = ställa framåt? Då måste jag ju fundera och undra över ordets betydelse och om det var så det var menat och då är det kört.
Tänk att du står i dörren till skjulet där utemöblerna bor under vintern. När du tar ut dom så går du framåt med dom. När dom ska in, så backar du tillbaka in i skjulet med dom. Det fungerar för mig. :D
 
Tänk att du står i dörren till skjulet där utemöblerna bor under vintern. När du tar ut dom så går du framåt med dom. När dom ska in, så backar du tillbaka in i skjulet med dom. Det fungerar för mig. :D

Ha ha....jo men när det andra inte kräver tankeverksamhet så använder jag nog hellre det. Känns som onödigt hjärnarbete. :D
Det jag märkt är att just den metod som du beskriver gör de flesta väldigt förvirrade, jämfört med den jag använder. Men, jag tror även den är förvirrande för många.

I värsta fall gör man som @Milosari
 
Håller med om att det är svårt att komma ihåg när man använder ta in och ta ut. Jag tänker att på våren ställer man fram grillen och på hösten ställer man tillbaka grillen.
Tänk att du står i dörren till skjulet där utemöblerna bor under vintern. När du tar ut dom så går du framåt med dom. När dom ska in, så backar du tillbaka in i skjulet med dom. Det fungerar för mig. :D

För mig är minnesregeln att man alltid ställer klockan mot sommaren, kort och enkelt :D
 
Minnas saker. Jag har ett outsägligt dåligt korttidsminne. Jag glömmer saker hela tiden. Min sambo kan påminna mig om att jag ska ta med pantburkar till affären. ”Tack för påminnelsen”, säger jag. *poff* Nästa sekund går jag hemifrån utan pantburkar.
Jag kan ställa soppåsen vid dörren och sen kliver jag över den och går till jobbet
Eller så går jag med den till jobbet.
Ställer saker jag ska ha med till jobbet vid dörren
De står kvar när jag kommer hem
Hopplöst alltså
 
Det svåra för mig är......varför är "ta in" = ställa bakåt och "ta ut" = ställa framåt? Då måste jag ju fundera och undra över ordets betydelse och om det var så det var menat och då är det kört.
Håller med om att det är svårt att komma ihåg när man använder ta in och ta ut. Jag tänker att på våren ställer man fram grillen och på hösten ställer man tillbaka grillen.
Jag använde lite fel ord (skyller på sjukdom) :angel: @snorp använde korrekt ord.
Jag kan ju teckenspråk och det är det jag använder när jag tänker på det. Då typ drar man tillbaka möblerna, drar tillbaka klockan, och sen knuffar fram möblerna, vrida fram klockan.
 
Ni menar att det GÅR att göra rätt? Oavsett hur jag riktar så skvätter jag ner stolsgrannen.

Föredrar flygbolag med mjölkkanna.

Hahaha!
Jag frågar alltid om jag ska hälla i mjölken och nästan alla svarar ja.
Sen står de förväntansfullt och tittar och hoppas antagligen jag ska skvätta ut hälften.
Vilket jag inte gör ens när tåget kränger satan, vi kör på skarvspår 😅
Min supertalang tydligen 😂
 
Jag klarar nästan vilken ljudnivå som helst, vilket ljud som helst, hur länge som helst men monotona eller/och upprepade ljud med samma tonläge, precis som du beskriver........JAG BLIR GALEN, på riktigt!
Det räcker med två gånger så blir jag vansinnig. :banghead::banghead:
Jag kontrar med flera ljud samtidigt! Typ att tvn är igång, någon pratar samtidigt som en tredje person kollar ett klipp på telefonen. Då vill jag bara rycka telefonen ur handen på person nr 3 och kasta den i tvn. Och sen hyperventilera en stund medan alla kollar skräckslaget på mig.
 
Jag kontrar med flera ljud samtidigt! Typ att tvn är igång, någon pratar samtidigt som en tredje person kollar ett klipp på telefonen. Då vill jag bara rycka telefonen ur handen på person nr 3 och kasta den i tvn. Och sen hyperventilera en stund medan alla kollar skräckslaget på mig.

Hahaha!
Välkommen till mitt jobb en tid när många är på plats samtidigt.
Där är tvn på, några kollar mobil klipp och så är det tre fyra konversationer igång samtidigt och några pratar i telefon.
 
Hur vår lands styrs.. Vi hade ju ett val- de som fick flest röster bör bestämma och styra riket , men tydligen inte …?

Köra bil- helt värdelös, står alltid snett i parkeringsfickan, ingen känsla för andra trafikantens hastighet eller riktning, kört alltid fel, får regelbundet motorstopp trots att jag kört bil i över 20 år

Inredning – inget av vad jag tror blir fint ihop, blir det

Ha en sambo –ha en annan person i sitt hem heeela tiden..? När man bara vill säga ” det var ju trevligt det här, men kan du gå hem nu?”

Eyeliner- Hahahaha!!
 
Vara under vatten med huvudet, får bara en massa kallsupar kan inte "stänga" av näsan som de flesta verkar kunna göra....

Få fram bilder när man blundar, ni vet när någon typ säger tänk att du är på en strand och ser det klarblå vattnet (när man ska slappna av), hos mig är det helt svart medans alla andra bara åh ja jag ser det nu.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kattsnack 10
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp