Det som "alla andra" verkar kunna

Det slår mig att det nog inte stannar vid jord. När jag var sex år så fick jag och prydlig storasyster varsin dörrskylt till våra rum. På min stod det (på riktigt!) ”Här bor familjens skitgris”.
Den KAN man ju inte bara gilla!

Jag hör till dem som inte kan hålla i ett papper utan att det blir grått och skrynkligt. När jag köper böcker levereras de med hundöron
 
Jag säger dock righty- tighty, lefty - loosy för det fastnar lättare i mitt huvud 😂


Den lärde jag mig som vuxen (barnen lärde mig) jisses vilken användning jag fått av den.

Det är ju inte i vardagliga sammanhang man behöver detta. De flesta vet instinktivt vilket håll man sätter på och av kranen. Det är just när det fastnat eller är trögt som man blir perplex och tappar begreppet.

Yes.......righty-tighty, lefty-loosy.......perfekt!
 
Jag kontrar med flera ljud samtidigt! Typ att tvn är igång, någon pratar samtidigt som en tredje person kollar ett klipp på telefonen. Då vill jag bara rycka telefonen ur handen på person nr 3 och kasta den i tvn. Och sen hyperventilera en stund medan alla kollar skräckslaget på mig.

Inga som helst problem! Pratar du med min man så är han där du är ungefär. Han har fått ett helt eget rum med fåtölj, ljudanläggning och hörlurar för att klara av när det är mycket folk här (ungdomarna och deras kompisar).
Han skulle lätt kunna ha sönder huset annars. ;)
 
Den KAN man ju inte bara gilla!

Jag hör till dem som inte kan hålla i ett papper utan att det blir grått och skrynkligt. När jag köper böcker levereras de med hundöron

Det kan även ha stått "Här bor familjens skitgris". Vi dividerar ibland inom familjen vad det egentligen stod på skylten som jag fick. Jag minns att jag faktiskt blev lite ledsen. Och på vägen hem tappade jag dessutom min älskade blå keps när vi åkte över järnvägsbron i Borlänge på väg hem från butiken. Åh vilken bedrövlig dag det var i en sexårig flickas liv!
 
Här är en till som inte kan rapa! 👋
Jag kan inte heller rapa, skönt att höra att det finns fler, folk blir alltid så chockade när jag berättar det och vägrar tro mig. Det som händer för mig är att jag får en form av hicka istället :confused::confused: Min kropp är märklig..
 
Det kan även ha stått "Här bor familjens skitgris". Vi dividerar ibland inom familjen vad det egentligen stod på skylten som jag fick. Jag minns att jag faktiskt blev lite ledsen. Och på vägen hem tappade jag dessutom min älskade blå keps när vi åkte över järnvägsbron i Borlänge på väg hem från butiken. Åh vilken bedrövlig dag det var i en sexårig flickas liv!
Jag tycker inte att en sådan skylt bör ha varit dina föräldrars största pedagogiska triumf. Jag vill inte kritisera dem, men ändå.
 
Den lärde jag mig som vuxen (barnen lärde mig) jisses vilken användning jag fått av den.

Det är ju inte i vardagliga sammanhang man behöver detta. De flesta vet instinktivt vilket håll man sätter på och av kranen. Det är just när det fastnat eller är trögt som man blir perplex och tappar begreppet.

Yes.......righty-tighty, lefty-loosy.......perfekt!
Precis!
Vi bygger ju en del datorer o så.
Behöver alltid mumla det för mig själv när jag ska skriva loss saker.
 
Jag saknar helt bollsinne och har väldigt dålig förmåga att mäta avstånd.

Jag kan verkligen inte se om bollen ska landa i mitt huvud eller tio meter bort.

Jag får inte heller något uppfattning om hur långt något är ifall det är över två meter. I vardagslivet är det mest opraktiskt när jag ska fickparkera och inte fattar ifall bilen får plats i luckan eller inte.
 
Ja just ja.
Jag kan inte jogga. Dvs springa längre sträckor.
Numera springer jag inte alls pga ålder och sjukdom, men jag har gjort

Under ett antal perioder av mitt liv har jag hängt på elljusspår och slingor i skogen.
Trots att jag hållit på i flera år i sträck har jag aldrig någonsin kommit längre än 3 km utan att stanna. Min gräns verkar ligga där.
När jag började så klarade jag kanske 100 m innan jag måste gå en bit. Vet andra som bestämmer att de ska börja springa och sedan brakar av flera km första gången de ger sig ut. Suck.

När jag hade unghästar brukade jag träna för visningar genom att ta hästen i träns och ge mig ut. Några km av springa, gå, halt. Gav lyhörda hästar och roligare springrundor.
 
Vissla! Jag kan alltså inte alls, inte minsta visselliknande ljud kommer över mina läppar. Har tränat, tittat på Youtube-klipp och fått råd av skillade visslare helt utan minsta framgång. 32 år gammal nu och har gett upp hoppet!
 
Begreppet "odds" har jag svårt för. Jag har äntligen lärt mig att höga odds betyder låg sannolikhet och tvärtom, men när någon använder uttrycket måste jag ändå tänka länge innan jag fattar vad som menas.

Och meningar med negationer, i synnerhet dubbla sådana, här jag svårt att fatta. T ex "det var inte roligt att du inte gjorde så" :confused::crazy:

Om meningen innehåller en negation OCH ordet "odds" så blir det nästan omöjligt att förstå, t ex "Det är inga höga odds på det". Det måste jag dels tänks ut vad negationen betyder och dessutom det där j-a oddsbegreppet :mad:
 
Begreppet "odds" har jag svårt för. Jag har äntligen lärt mig att höga odds betyder låg sannolikhet och tvärtom, men när någon använder uttrycket måste jag ändå tänka länge innan jag fattar vad som menas.

Och meningar med negationer, i synnerhet dubbla sådana, här jag svårt att fatta. T ex "det var inte roligt att du inte gjorde så" :confused::crazy:

Om meningen innehåller en negation OCH ordet "odds" så blir det nästan omöjligt att förstå, t ex "Det är inga höga odds på det". Det måste jag dels tänks ut vad negationen betyder och dessutom det där j-a oddsbegreppet :mad:
Det där med odds verkar inte en jävel fatta typ :cautious:
Jag stör mig som fan på att jag fick lära mig det själv. Nu kan jag knappt nämna odds, för antingen säger jag det som känns rätt men blir fel och undrar om jag gjort bort mig inför nån som fattar, eller så säger jag det som känns fel men blir rätt och undrar om poängen gick fram :arghh:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp