Det stora bukevalet till riksdagen 2026

Bukefalos 30 år!

Vilket parti tänker du (just nu) att du vill rösta på i riksdagsvalet 13 september?

• Socialdemokraterna

Röster: 80 26,2%
  • Sverigedemokraterna

Röster: 13 4,3%
  • Moderaterna

Röster: 32 10,5%
  • Vänsterpartiet

Röster: 60 19,7%
  • Centerpartiet

Röster: 45 14,8%
  • Miljöpartiet

Röster: 57 18,7%
  • Kristdemokraterna

Röster: 11 3,6%
  • Liberalerna

Röster: 3 1,0%
  • Medborgerlig samling

Röster: 1 0,3%
  • Alternativ för Sverige

• Partiet Nyans

Röster: 0 0,0%
  • Piratpartiet

• Övriga

• Antal omröstningsdeltagare
    305
  • Omröstning stängd .
Faktum är att konfirmationsgrupperna numera är överfulla och att därefter fler och fler unga blir medlemmar i kyrkan (frivilliga inträden, menar inte det automatiska i Svenska kyrkan). Kanske unikt för området jag rör mig i men alla kyrkor runt där gäller samma höga intresse.

Ja, jag har också läst om ett ökat intresse bland ungdomar. Så kanske uppstår terminsavslutningar i kyrkan igen på de ställen det ibte finns idag, om intresset för religion ökar. Men frivilligt som komplement till den allmänna i skolan hoppas jag då, för det är dumt att tvinga dem som inte vill att behöva delta på kyrkoavslutningen tycker jag.

Som förklaring till att anslutningarna i kyrkan minskat fram till nu, så menar jag att minskningen av intresse för religion bland dagens medelålders medelsvensson, är en större förklaringsfaktor än att det faktiskt skulle krävts av muslimer. Om dagens ungdomar önskar terminsavslutningar i kyrkan så hoppas jag att kyrkorna kan tillmötesgå det, kanske kan man då ha gemensam för elever från flera skolor. Det är ju win-win för alla parter.

Som svenskar fått uppföra som muslimer här?

Är just våra jag undrar över och inte andra helt enkelt, kristendomska protestantiska som vi ju är

Fast vi är ju inte de enda protestanterna?

Om just svenskar har uppfört någon kyrka utomlands vet jag inte. Det är ju trots allt relativt få svenska kristna som bor utomlands. Men jag utgår från att tex Tyska kyrkan i Kairo är uppförd av just tyskar.

Alltså googla lite. Det finns MASSOR av kyrkor, katolska som protestantiska, i muslimska länder.

Fast vi är ju inte de enda protestanterna?

Om just svenskar har uppfört någon kyrka utomlands vet jag inte. Det är ju trots allt relativt få svenska kristna som bor utomlands. Men jag utgår från att tex Tyska kyrkan i Kairo är uppförd av just tyskar.

Alltså googla lite. Det finns MASSOR av kyrkor, katolska som protestantiska, i muslimska länder.
Nej det vet jag men nu pratade jag om Sverige just och inte andra länder eftersom det är sverige jag bor och lever i. Kanske kunde varit ännu tydligare där.

Nej det vet jag men nu pratade jag om Sverige just och inte andra länder eftersom det är sverige jag bor och lever i. Kanske kunde varit ännu tydligare där.
Men varför skulle vi inte ha moskéer här bara för att inte just specifikt svenskar har byggt kyrkor i muslimska länder? (Vilket de kanske har, vad vet jag). Det var ju också så att du i ditt första inlägg om detta skrev att vi skulle få ett skott i pannan om vi försökte uppföra en kyrka i muslimska länder, menar du då att just svenskar skulle dödas medan det uppenbarligen är okej för andra nationaliteter att bygga kyrkor även där?

Den senaste gången vi var tvungna att utvandra från vårt land var ju när folk flyttade till Amerika och där finns det svenska kyrkor. Grejen med att vi inte finns i den utrstäckningen i andra länder är ju för att vi inte behövt fly. Dessutom klumpar du ju ihop alla muslimer som om de är landsfränder de kommer ju från många olika länder och världsdelar och islam har fler olika inriktningar precis som kristendomen och moskerna i Sverige är en blandning. Det är alltså helt jämförbart med de kyrkor som finns i muslimska länder.

Den senaste gången vi var tvungna att utvandra från vårt land var ju när folk flyttade till Amerika och där finns det svenska kyrkor. Grejen med att vi inte finns i den utrstäckningen i andra länder är ju för att vi inte behövt fly. Dessutom klumpar du ju ihop alla muslimer som om de är landsfränder de kommer ju från många olika länder och världsdelar och islam har fler olika inriktningar precis som kristendomen och moskerna i Sverige är en blandning. Det är alltså helt jämförbart med de kyrkor som finns i muslimska länder.
okej! Vår utvandring till amerika vet jag givetvis om, okej om att islam har olika inriktningar- får nog läsa på mer där :).

Men varför skulle vi inte ha moskéer här bara för att inte just specifikt svenskar har byggt kyrkor i muslimska länder? (Vilket de kanske har, vad vet jag). Det var ju också så att du i ditt första inlägg om detta skrev att vi skulle få ett skott i pannan om vi försökte uppföra en kyrka i muslimska länder, menar du då att just svenskar skulle dödas medan det uppenbarligen är okej för andra nationaliteter att bygga kyrkor även där?
Syftar mest på att kommer vi dit förväntas vi följa deras lagar sharia-regler, lika självklart ska det vara för dem att följa våra när de kommer hit. Inte konstigare än så, har inte så mycket mer att tillägga och tänker inte fortsätta diskussionen nu :).

Så det finns ingen konspiration =)

Förutom hos Vänsterpatiet enligt forskning !!! enligt deras EGNA Vice ordförande av Vänsterpartiet... Ida Gabrielsson...

https://www.expressen.se/nyheter/politik/v-toppen-lattare-att-anamma-konspirationsteorier/

Förstår att ni vill att jag tar upp det hela tiden !!! :banana:

Extremt vänsterkonspiratoriskt

1789121285683.webp

Min vallokal var drabbad av felet med rösterna, men som tur var inte den tiden jag röstade. Skönt att slippa stå i kö på valdagen!

Imorgon ska jag och mitt syskon åka och leverera valsedlar till några vallokaler i alla fall. Känns bra att kunna hjälpa till med små saker då och då för mitt parti, gör så mycket jag orkar typ.

Min vallokal var drabbad av felet med rösterna, men som tur var inte den tiden jag röstade. Skönt att slippa stå i kö på valdagen!

Imorgon ska jag och mitt syskon åka och leverera valsedlar till några vallokaler i alla fall. Känns bra att kunna hjälpa till med små saker då och då för mitt parti, gör så mycket jag orkar typ.
otroligt skönt! Hur går det att veta om ens vallokal var drabbad?

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka