Det stora bukevalet till riksdagen 2026

Bukefalos 30 år!

Vilket parti tänker du (just nu) att du vill rösta på i riksdagsvalet 13 september?

• Socialdemokraterna

Röster: 80 26,2%
  • Sverigedemokraterna

Röster: 13 4,3%
  • Moderaterna

Röster: 32 10,5%
  • Vänsterpartiet

Röster: 60 19,7%
  • Centerpartiet

Röster: 45 14,8%
  • Miljöpartiet

Röster: 57 18,7%
  • Kristdemokraterna

Röster: 11 3,6%
  • Liberalerna

Röster: 3 1,0%
  • Medborgerlig samling

Röster: 1 0,3%
  • Alternativ för Sverige

• Partiet Nyans

Röster: 0 0,0%
  • Piratpartiet

• Övriga

• Antal omröstningsdeltagare
    305
  • Omröstning stängd .
Röstat. Inga köer direkt, var mer kö en stund tidigare när jag bara passerade vallokalen. Kryssade en kandidat till riksdagen som jag verkligen hoppas kommer in. Kommunvalet var enklare än någonsin bland annat eftersom jag gjorde en valkompass och fick över 90% matchning med ett av partiernas förstanamn, en person som jag dessutom känner till lite sedan innan och kan anta har vettiga åsikter. Regionvalet var svårast, det blev en slags taktikröst i slutändan. Blev två olika partier i riksdag och i region och kommun.

Nästan i mål nu. Folk har varit ute och knackat in i det sista, stått på torg och utanför vallokaler och delat ut valsedlar. Vi ska ha en träff på en lokal sportsbar innan vissa sticker till valvakan i stan och vissa går hem (jag). Måste bara hinna gå till sushistället innan det stänger.

Man känner sig lite mör.

Har varit och röstat. För första gången röstade jag inte på S i riksdagen. Blev också olika i riksdagen mot kommun och region.

De berättade just på SVT att bombhundar hade sökt igenom lokalen där moderaterna ska valvaka och jag tänkte helt plötsligt på vad som skulle hända i politiken om någon fick för sig att bomba en sådan valvaka med så många politiker 😱 Inte märkligt att säkerheten är hög.

Också röstat nu och dels stod vi i kö i EN TIMME trots att det var typ tio personer före oss i kön och dels var det helt sjukt rörigt? Detta är femte gången jag får rösta och det har aldrig varit så förut? Hört flera som gjort fel bara för att det var så rörigt och folk som var irriterade i kön. Mamma höll på att bli avbockad som fel person, en som är född samma dag som hon så de har samma första sex siffror i personnumret. De känner varandra, så annars hade hon aldrig märkt det.

Röstat på två olika partier i de tre olika valen. Samma i riksdag och region och ett annat i kommun.

Också röstat nu och dels stod vi i kö i EN TIMME trots att det var typ tio personer före oss i kön och dels var det helt sjukt rörigt? Detta är femte gången jag får rösta och det har aldrig varit så förut? Hört flera som gjort fel bara för att det var så rörigt och folk som var irriterade i kön. Mamma höll på att bli avbockad som fel person, en som är född samma dag som hon så de har samma första sex siffror i personnumret. De känner varandra, så annars hade hon aldrig märkt det.

Röstat på två olika partier i de tre olika valen. Samma i riksdag och region och ett annat i kommun.
Oj, vad var det som var rörigt?

Jag står i kö i vår lilla by med 1000 invånare. Finns bara 2 bås här. Minns inte ens hur det var förra gången.

Jag som tänkte att det borde inte vara kö här för det bor så få här 😅 ska gå och rösta snart.
Det tänkte jag med men nu är kön 3 dubbelt så lång. Tror många har vänt under dagen för att komma tillbaka senare. Det blir ju väldigt tråkigt om folk struntar i att rösta för det blir för lång väntetid.

Jag som tänkte att det borde inte vara kö här för det bor så få här 😅 ska gå och rösta snart.
Jag bor i en förort till Stockholm och hade noll kö vid 13-14 tiden idag. Undra om det berodde på tidsvalet eller om flera har valt att förtidsrösta i såna här områden för att slippa köer? 🤔

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka