I min vallokal fanns det tre bås att ta valsedlar bakom, sen fyra platser att rösta innanför.Man borde kanske haft iaf två sådana bås där man väljer sedlar?
För att minska ner köerna.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
I min vallokal fanns det tre bås att ta valsedlar bakom, sen fyra platser att rösta innanför.Man borde kanske haft iaf två sådana bås där man väljer sedlar?
Här var sedlarna i valbåset. 3 bås där jag röstade och tror att det var 4 bås i det större rummet brevid.Man borde kanske haft iaf två sådana bås där man väljer sedlar?
Samma här.Jag har röstat väldigt olika i kommun och riksdag och partiet jag röstade på i år i kommunen vet jag inte var på vänster-höger skalan partier ligger.
För mig är det stor skillnad på vad jag tycker är viktigt på lokal nivå och rikstadsnivå.
Det var två såna bås i min vallokal samt fyra båsar med skärmar där man lade ned dem i kuvertenMan borde kanske haft iaf två sådana bås där man väljer sedlar?
Men det är ju därför de läser upp det, som ett sätt att dubbelkolla.In och ut på typ 7minallt smidigt förutom att röstmottagaren läste fel personnummer på mig så jag fick rätta henne. Förstår att man blir trött, men det var väldigt lugnt i lokalen så man borde försöka hålla sig alert. Eller?
Oj, vad var det som var rörigt?Också röstat nu och dels stod vi i kö i EN TIMME trots att det var typ tio personer före oss i kön och dels var det helt sjukt rörigt? Detta är femte gången jag får rösta och det har aldrig varit så förut? Hört flera som gjort fel bara för att det var så rörigt och folk som var irriterade i kön. Mamma höll på att bli avbockad som fel person, en som är född samma dag som hon så de har samma första sex siffror i personnumret. De känner varandra, så annars hade hon aldrig märkt det.
Röstat på två olika partier i de tre olika valen. Samma i riksdag och region och ett annat i kommun.
Jag som tänkte att det borde inte vara kö här för det bor så få härJag står i kö i vår lilla by med 1000 invånare. Finns bara 2 bås här. Minns inte ens hur det var förra gången.
Det tänkte jag med men nu är kön 3 dubbelt så lång. Tror många har vänt under dagen för att komma tillbaka senare. Det blir ju väldigt tråkigt om folk struntar i att rösta för det blir för lång väntetid.Jag som tänkte att det borde inte vara kö här för det bor så få härska gå och rösta snart.
Hur lång kan kön bli med 1000 invånare?Det tänkte jag med men nu är kön 3 dubbelt så lång. Tror många har vänt under dagen för att komma tillbaka senare. Det blir ju väldigt tråkigt om folk struntar i att rösta för det blir för lång väntetid.
Där jag röstade var det ett bås med valsedlar bredvid varje grönt bås att stoppa dom i så det gjorde ingen skillnad för köande dessvärre.Man borde kanske haft iaf två sådana bås där man väljer sedlar?
Jag bor i en förort till Stockholm och hade noll kö vid 13-14 tiden idag. Undra om det berodde på tidsvalet eller om flera har valt att förtidsrösta i såna här områden för att slippa köer?Jag som tänkte att det borde inte vara kö här för det bor så få härska gå och rösta snart.