Det stora fyra-noll Lite tips tack

Diabetikern

Trådstartare
Det börjar närma sig med stormsteg, min 40-års dag ( 1 januari) och jag börjar få lite panik på att man måste hitta på något.

Just nu är det blankt. Vi kan tyvärr inte åka iväg inom det närmaste även om det är planen. Ruggigt dyrt att åka över nyår någonstans så det väntar vi helst med.

Behöver inte vara på själva nyårsdagen utan firandet kommer troligtvis bli lite senare. Sambon fyller år i februari så vi brukar slå ihop det till ett gemensamt firande.

Så kära bukevänner har ni några bra tips på vad vi kan hitta på? Allt är verkligen av intresse.

Behöver inte vara storslaget men något man inte gör varje dag typ.

Eller om ni har något bra tips på vad man kan önska sig :D
 
Har ni tänkt fira "bara" du och sambon? :). När jag fyllde 30 åkte vi till spa (vet ju inte vart i landet du bor men) där jag firade in 30-årsdagen med ett glas champagne i en pool, var inte så dumt :heart. Hela dagen var vi där så massa god mat, massage oh spabad och mådde allmänt som en prinsessa :heart. Dessutom började jag den med en tidig barbackaritt innan vi åkte dit :heart.
 
Har ni tänkt fira "bara" du och sambon? :). När jag fyllde 30 åkte vi till spa (vet ju inte vart i landet du bor men) där jag firade in 30-årsdagen med ett glas champagne i en pool, var inte så dumt :heart. Hela dagen var vi där så massa god mat, massage oh spabad och mådde allmänt som en prinsessa :heart. Dessutom började jag den med en tidig barbackaritt innan vi åkte dit :heart.

Jag tyckte en spadag lät jättehärligt! 👍
 
@Fjordfrälst Vi har inte tänkt nånting på hur vi vill fira :)
Spa är jättehärligt men Spa på Nyår går inte detta år tyvärr men kan vara ett alternativ lite senare

Firade sambon när han fyllde 40 på Spa :D
 
Jag hade nog gjort något i stil med middag ute på trevlig restaurang på själva dagen (om något är öppet då, noll koll! :confused: annars en mysig middag hemma). Och sen bjudit in närmsta familjen/vännerna till lite firande när det passar (om ni inte känner för att bjuda på nyårsmiddag?). Kanske önskat mig bidrag till den där resan/spahelgen och sen tagit den senare under året.

Mannen fyller också jämt i vår, blir nog något sådant då. Vet att han är mycket sugen på spahelg!
 
Det börjar närma sig med stormsteg, min 40-års dag ( 1 januari) och jag börjar få lite panik på att man måste hitta på något.

Just nu är det blankt. Vi kan tyvärr inte åka iväg inom det närmaste även om det är planen. Ruggigt dyrt att åka över nyår någonstans så det väntar vi helst med.

Behöver inte vara på själva nyårsdagen utan firandet kommer troligtvis bli lite senare. Sambon fyller år i februari så vi brukar slå ihop det till ett gemensamt firande.

Så kära bukevänner har ni några bra tips på vad vi kan hitta på? Allt är verkligen av intresse.

Behöver inte vara storslaget men något man inte gör varje dag typ.

Eller om ni har något bra tips på vad man kan önska sig :D
Jag åkte på kryssning med mina vänner, det var kul tycker jag.
 
Jag fyllde 40 i somras. Meddelade släkten (stor släkt) att jag datumet XX kunde återfinnas på stranden YY och om man ville hänga med mig då så var det fritt fram att ta med sig picknickkorgen och komma.
Det blev så himla avslappnat och trevligt! Helt perfekt.
Jag har inte gjort något för kompisar (än).

Just det, på själva dagen åt jag, barnen och pojkvännen (eller vad han nu kallas) på restaurang. Det var jättemysigt.
 
Om jag hade varit du... utifrån att det inte är aktuellt med resa och att budgeten är knapp... så hade jag kanske tittat på möjligheten att fira nyår i t ex en hyrd stuga nånstans, kanske i husvagn eller rent av tält på någon fin plats, eller kanske vindskydd. Vädersäkrat och med bra kläder. Antingen bara ni själva eller med en handfull vänner. Riktigt småskaligt, med god mat och dryck, och ymnig frukost på födelsedagen. Eller brunch hemma eller på finfik. Med litet planering kan det bli hur mysigt och minnesvärt som helst. :love:
 
Om jag hade varit du... utifrån att det inte är aktuellt med resa och att budgeten är knapp... så hade jag kanske tittat på möjligheten att fira nyår i t ex en hyrd stuga nånstans, kanske i husvagn eller rent av tält på någon fin plats, eller kanske vindskydd. Vädersäkrat och med bra kläder. Antingen bara ni själva eller med en handfull vänner. Riktigt småskaligt, med god mat och dryck, och ymnig frukost på födelsedagen. Eller brunch hemma eller på finfik. Med litet planering kan det bli hur mysigt och minnesvärt som helst. :love:

Lutar åt brunch på nyårsdagen.Har flera ställen i närområdet som serverar det.

Pratade med mamma och vi firar ju 100 år ihop nästa år så vi kommer åka till London och gå på hästshow som @lil-sis nämnde.Det blir vår present. Mamma har velat åka sen 20 år tillbaks så nu blir det av.

Tack alla :D
 
Vill man undvika uppvaktning är det ju bra att hålla sig hemifrån. Min pappa var ganska smart tycker jag. Han ville inte åka så långt, så han tog in på ett hotell i samma stan. Och började uppdatera sitt Facebook-flöde med lite bilder på Tapas och dyligt, och antydde att han var i Spanien. :)
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Nu kommer ytterligare en ”vilken ras ska jag köpa” tråd… Jag söker efter en liten, glad hund som älskar långa promenader i skog och...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
7 815
Senast: hundtant
·
Relationer Min svärfar miste relativt plötsligt sin partner tidigare i vintras. De har varit tillsammans så gott som hela sina liv. Ensamheten...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 887
Senast: Halona
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
6 933
Senast: tuaphua
·
  • Artikel
Dagbok En sak som jag var rädd för innan jag skilde mig var att det skulle vara plågsamt att vara ensam och att jag skulle “längta ihjäl mig”...
Svar
18
· Visningar
1 834
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp