Diareé och spyor!

M

Moatje

Tänkte höra om nån vet varför vår hund har börjat spy och fått diareé??? :confused:Han gör de inte varje dag... Men de har hänt flera gånger de senaste två veckorna.
Vad kan de bero på? Han har inte bytt foder.
Sjukdom, har han tråkigt???
Mamma fick gå ut med honom mitt i natten för nån dag sedan för han var tvungen att bajsa, för att han var lös i magen. Han är 1 1/2 år Parson Jack Rusell..
Har inte haft behov av att gå ut mitt i natten sedan han var liten. Under förra sommaren.

Kan någon hjälpa mig? Bör vi uppsöka vet?

Mvh Malin
 
karnsje han äter nått ute??äter han hästbajs eller annat i skogen?det kan bero på mycke,
kan også vara så allvarligt som nur fel,min sibirian husky spydde och hadde diaree,han drack även mycke vatten,gör din dette rådar jag dig att åka till vet med den.du kan forsöka ge han kokt torsk och rund ris till honom när han har dårlig mage,även kol hjälper.
eller låta bli att ge mat under den dagen han är dårlig.men jag rådar dig att ringa ett samtal till din veterinär
 
jag har en pudel som får sådär i omgångar, vilket beror på känslig mage, han går på strikt diet får bara foder för extra känsliga magar och jag försöker hålla han borta från lypsyl och dammråttor som han annars gillar att äta :angel:

du kan alltid ringa till veterinär för telefonrådgivning, kanske det är någon hundinfluensa :confused:

Har hunden fått vaccin, avmaskning osv som den ska och får den bra foder eller matas den från bordet (min pudel klarar inte ens av en köttbulle tex)???
 
Kräk och diarresjukan har ju härjat ett tag, men att han varit dålig under så lång tid låter konstigt. Om han nu fått denna sjuka går det över på 2-3 dagar.

Ring och prata med en veterinär

En hund som kräks och har diarre ofta kan lätt bli uttorkade och med en sådan liten hund finns risken att det går fort.
 
Hej
tack för alla funderingar..
Han har inte ätit något konstigt ute, inte ens häst bajs då han inte varit med till stallet på jätte länge.'
Avmaskad och ordetligt vaccinerad är han också.
Han äter och dricker "normalt". Han fått Royal Canin mini Sensible.

Han har inte fått något annat under den här tiden han varit dålig.

Ska kanske till vet med honom imorgon då han har en tendens att "skära" upp sina tramdynor.. Kan hundar ha så känsliga trampdynor så att de går sönder när han är ute och springer frivilligt. Han är lös alltså. Han sprint ger så att han knappt kan gå på flera dagar. Är inte första gången vi går till vet pga söndriga trampdynor...
:(
Malin
 
har tramå dynorna först blivit uppskärda en gång är det svårt att hålla det tilbax,tramdynorna väkser aldrig ihop helt och blir en svag punkt på hunden,så man får vara noga med att smöra salva på,och hålla koll på det,men det är inte farligt,bara obehagligt,om det är små sprickor är det typ som våra händer pricker.
(såg dette på animal planet veterinär pogram och min förra sjefs hund hadde samme problem)
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej! Har en ragdollhona på 5 år som har lite problem. Hon är ju långhårig så hon kräks titt som tätt och det är då både hårbollar och...
Svar
17
· Visningar
945
Senast: Celinehenn
·
Hundhälsa Vet att det finns många duktiga hundmänniskor så skriver här i hopp om bra synpunkter på vår situation :bump: ber om ursäkt för wall of...
Svar
4
· Visningar
1 064
Senast: Castellini
·
Hundhälsa Ska vi skapa oss en tröstetråd för oss som har hundar med kronisk sjukdom? Jag känner i vart fall att jag behöver det... Min förhoppning...
13 14 15
Svar
296
· Visningar
35 615
  • Artikel
Dagbok Om 1 vecka är det 3 år sedan jag sist kände kärlek, för då lämnade min älskade hund jordelivet. Han levde ett långt och lyckligt liv...
Svar
6
· Visningar
1 689
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad tar upp plats i mobilen?
  • Vad gör vi? Del CXCV
  • Ungern 2024?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp