Din Ă„sikt om kokosflingor

Vad tycker du?

  • JĂ€ttegott, Ă€lskart!

  • Ja det Ă€r vĂ€l ok

  • Jag Ă€ter det om jag mĂ„ste

  • Det Ă€r som att tugga pĂ„ wellpapp

  • Ingen Ă„sikt (Ă€r du konstig?)


Resultat syns endast efter röstning.
Jag bĂ„de gillar och ogillar kokos. De Ă€r helt ok om köpta frĂ„n bra mĂ€rken, men annars rĂ€tt smaklösa. Riven kokos Ă€r godare Ă€n naturella kokoschips, men rostat Ă€r allra bĂ€st och eventuellt saltat. Jag anvĂ€nder det i bakning, mĂŒsli och liknande. Kokos i matlagning Ă€r pest dĂ€remot. BĂ€st av allt Ă€r dock att dricka kokosmjölk och kokosvatten. BĂ„da smakar mycket kokos.

SÄ för att svara pÄ frÄgan: det Àr gott om det Àr köpt frÄn ett dyrare mÀrke alt. ekologisk.
 
NÀ, det Àr storleken som Àr skillnad, kokosflingor Àr ju som cornflakes av kokos.
Det skulle jag kalla typ kokoschips. I och med att det talas om att anvÀnda kokos som strössel och i kokostoppar till exempel tror jag de flesta (i trÄden i alla fall) pratar om riven kokos nÀr de nÀmner kokosflingor. Googlar jag det lite spontant Àr det vad som stÄr pÄ paketen ocksÄ. :)
SÀger jag riven kokos menar jag att jag gör det sjÀlv.
 
Det skulle jag kalla typ kokoschips. I och med att det talas om att anvÀnda kokos som strössel och i kokostoppar till exempel tror jag de flesta (i trÄden i alla fall) pratar om riven kokos nÀr de nÀmner kokosflingor. Googlar jag det lite spontant Àr det vad som stÄr pÄ paketen ocksÄ. :)
SÀger jag riven kokos menar jag att jag gör det sjÀlv.
@Ninnurur Menar du riven eller flarn/större flingor?
 
Åh, kokostoppar! 😍 Det finns inte hĂ€r! Nu vet jag nĂ„got jag mĂ„ste be mor och far ta med nĂ€r de kommer. :D
Tror de Ă€r vĂ€ldigt lĂ€tta att baka, bara massa kokos, nĂ„t Ă€gg och socker. Kanske smör ocksĂ„? :D fast kanske roligare om de tar med 😇
 
Jag tycker att kokosflarn Ă€r goda ocksĂ„! I mĂŒsli till exempel, eller i en sĂ„dan dĂ€r blandpĂ„se med nötter och torkad frukt. Ta en bit papaya och ett flarn samtidigt, eller tvĂ„ flarn och en mandel!
 
Jag mÄste utnyttja hela skalan av alternativ hÀr. Riven kokos som blivit gammal och torr faller under kategorin wellpapp. FÀrsk, riven kokos av god kvalitet Àr gott. Kokosflingor som ingrediens i bra godis/bakverk (t.ex. rostad kokoskola med vanilj och havssalt :love:) kan vara ljuvligt.

Kokosmjölk blir liksom aldrig sÄ dÀr torr och trÄkig som kokosflingor kan bli, och hÄller sig dÀrmed pÄ den bÀttre halvan av skalan.
 

Liknande trÄdar

Kultur Jag tittar inte pÄ Mello utan lÀgger allt krut pÄ ESC. Men jag HAR förstÄs tittat pÄ Mello tidigare och har synpunkter om alla de Ären -...
2
Svar
25
· Visningar
780
Senast: Lingon
·
Kropp & SjÀl Med tanke pÄ sidospÄret i trÄden om allmÀnutbildad tyckte jag det vore lite roligt att höra hur anvÀndare utvecklats, Àndrat Äsikt eller...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
4 444
Senast: manda
·
Skola & Jobb Hej! Jag Ă€r 50 och har jobbat som uska och inom Ă€ldreomsorgen i hela mitt liv. Det Är kul men som mĂ„nga vet, stundtals lite tufft...
Svar
1
· Visningar
472
KlÀder & Bli fin HÄller pÄ och spara ut till min naturliga hÄrfÀrg som Àr ca 30% vitt/grÄtt och resten typ mörk cendré (ljusare pÄ sommaren). Har lÄtit...
Svar
7
· Visningar
811
Senast: Praefatio
·

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

HĂ€strelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp