Din åsikt om kokosflingor

Vad tycker du?

  • Jättegott, älskart!

  • Ja det är väl ok

  • Jag äter det om jag måste

  • Det är som att tugga på wellpapp

  • Ingen åsikt (är du konstig?)


Resultat syns endast efter röstning.
Tyckte inte det fanns ngt bra alternativ. Supergott eller jättetråkigt beroende på. Älskar tex kokostoppar och tycker kokos är gott på kärleksmums, men i många andra fall är det bara smaklöst. Gillar tex inte chockladbollar med kokos - smakar ingenting..
 
Choklad-/havrebollar med kokos suckar jag djupt över valet av dekoration men då innehållet är gott så tuggar jag i mig i det ändå. Samma sak med kärleksmums.

Har alltså vant mig vid smaken av kokos men tycker fortfarande att det smakar mest papp :cautious:


Men mandelmassa är ännu mera oätligt :wtf: på nivån att jag diskret gröper ur semlan :cautious:

Förståeligt varför dock, då jag ogillar smaken av mandel :D brända mandlar önskar jag att man kunde knapra bort ytan på utan att känna sig lite dum :angel: men jag står ut då det ingår lite i smaken och avstår helt enkelt att äta dem för det mesta. Några stycken räcker egentligen.

Mandelmassa är inte gott, jag äter bara wienersemlor med vaniljkräm, helst med blåbärsgrädde 😋

Dock är jag en tant som gillar marsipan 😂
Marsipanbröd 😍
 
Gillar, eller rentav älskar smaken av kokos, men kokosflingor känner jag mest bara meh inför. Som någon sa, som att tugga strimlat papper.
Jag står ut med det i mat och bakverk, men om jag själv tillverkar något så lämnar jag bort dem (på t.ex. mockarutor)
 
Mandelmassa är inte gott, jag äter bara wienersemlor med vaniljkräm, helst med blåbärsgrädde 😋

Dock är jag en tant som gillar marsipan 😂
Marsipanbröd 😍
Jag har oturen att vara lite laktosintolerant, inte lika lätt att hitta alternativ med laktosfri grädde och utan mandelmassa tyvärr 😅

Prinsesstårtor är bara goda för innehållet (grädde 😍 jag tar oftast risken med magen :angel:), marsipanen tar jag sist och då mest för florsockret :angel:
 
Jag göra pastasås på vispgrädde 😋❤️
Det är just något med kokosfett jag inte klarar 😅
Du är inte ensam! 😁 Nu tål jag inte vanlig grädde, men såser gjort på havregrädde är gott. Allt med kokosfett/kokosmjölk/kokosgrädde... Fett, sött och sliskigt och sabbar hela maträtten. 🤪
 
Team kokos! 🥥 Helst helt färsk kokos till frukosten ute på terassen eller liknande med lagom varmt väder, blommor och fågelkvitter. Färsk kokos finns ju inte här i Norden så då får det väl bli kokosflingor i andra hand och så får jag drömma mig bort.
 

Liknande trådar

Kultur Jag tittar inte på Mello utan lägger allt krut på ESC. Men jag HAR förstås tittat på Mello tidigare och har synpunkter om alla de åren -...
2
Svar
25
· Visningar
780
Senast: Lingon
·
Kropp & Själ Med tanke på sidospåret i tråden om allmänutbildad tyckte jag det vore lite roligt att höra hur användare utvecklats, ändrat åsikt eller...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
4 444
Senast: manda
·
Skola & Jobb Hej! Jag är 50 och har jobbat som uska och inom äldreomsorgen i hela mitt liv. Det Är kul men som många vet, stundtals lite tufft...
Svar
1
· Visningar
473
  • Omröstning
Mat Burkfisk har blivit trendigt! På reddit finns nu en jättestor subreddit som heter https://www.reddit.com/r/CannedSardines/ , det finns...
2 3
Svar
41
· Visningar
1 694

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp