Din Ă„sikt om kokosflingor

Vad tycker du?

  • JĂ€ttegott, Ă€lskart!

  • Ja det Ă€r vĂ€l ok

  • Jag Ă€ter det om jag mĂ„ste

  • Det Ă€r som att tugga pĂ„ wellpapp

  • Ingen Ă„sikt (Ă€r du konstig?)


Resultat syns endast efter röstning.
Grejen med chokladrutor/moccarutor/kÀrleksmums toppade med nÄgra flingor kokos Àr ju att cocosen varken gör till eller frÄn. Tycker det Àr helt meningslöst utöver det estetiska. AlltsÄ Àter jag inte dem - hade de smakat kokos hade jag gÀrna gjort det. :D
Kokosen förstör ju den goda glasyren! Varför vill man ha pappersbitar i den?
 
Grejen med chokladrutor/moccarutor/kÀrleksmums toppade med nÄgra flingor kokos Àr ju att cocosen varken gör till eller frÄn. Tycker det Àr helt meningslöst utöver det estetiska. AlltsÄ Àter jag inte dem - hade de smakat kokos hade jag gÀrna gjort det. :D
FÄr hÄlla med om detta! Dock Àr jag ett stort fan av mocka/choklad och skulle glatt Àta dem Àven utan kokos - men de Àr snyggare med.

DÀremot t.ex. ryttarkaka - dÀr Àr kokostoscan halva grejen.
 
Det smakar KOKOS. Och kokos Àr gott. JÀttegott. Jag köper kokosflarn som snacks ocksÄ.

Äter du inte Bounty-choklad heller?
Nu riktade du dig inte Ă„t mig, men som kokoshatare sĂ„ svarar jag nej. Äckligaste choklad.

kokosmjölk i mat Àr ok dock. Ok. inte supergott.
 
Kokos Àr hemskt i alla former utom som kokosmjölk ihop med kryddor. Lukten gör mig illamÄende, har varit tvungen att slÀnga schampo som luktar kokos eftersom jag inte stod ut med stanken.
Har svÄrt för sötsaker över huvud taget och för mig Àr kokos megasött.
 
Ă…Ă„Ă„h, men en thaiinspirerad soppa med kokos, citrongrĂ€s och chili till exempel Ă€r ju uuuunderbart! :love: Jag Ă€r inte lika förtjust i tjockare och milda indiska varianter som korma till exempel, men det gĂ„r ned det ocksĂ„ i nödfall.
Jag fattar grejen med det. Jag tyckte laksa var okej första gÄngen jag Ät det och Àr det riktigt vÀlkryddat gÄr det iaf ner. Men kokosmjölken har nÄn fadd, kvÀljande smak som Àr svÄr för mig.
 
Bounty och Marabou Co-Co 😍😋
SĂ„. Otroligt vidriga.

@Ninnurur Jag kan Àta kokosflingor pÄ mockarutor, kokosbollar eller Ànnu hellre siliviakaka.
I övrigt sÄ Àr kokos(torr) en för vidrigt jolmig smak som jag inte vill ha i munnen. Kokosmjölk i mat dÀremot funkar oftast.

Mockarutor gÄr i de flesta fallen bort ÀndÄ för att folk envisas med att ha i för mycket kaffesmak..
 
Choklad-/havrebollar med kokos suckar jag djupt över valet av dekoration men dÄ innehÄllet Àr gott sÄ tuggar jag i mig i det ÀndÄ. Samma sak med kÀrleksmums.

Har alltsÄ vant mig vid smaken av kokos men tycker fortfarande att det smakar mest papp :cautious:

Kokosflingor Àr som mandelmassa. Fullt Àtbart men allting blir godare utan.
Men mandelmassa Àr Ànnu mera oÀtligt :wtf: pÄ nivÄn att jag diskret gröper ur semlan :cautious:

FörstÄeligt varför dock, dÄ jag ogillar smaken av mandel :D brÀnda mandlar önskar jag att man kunde knapra bort ytan pÄ utan att kÀnna sig lite dum :angel: men jag stÄr ut dÄ det ingÄr lite i smaken och avstÄr helt enkelt att Àta dem för det mesta. NÄgra stycken rÀcker egentligen.
 

Liknande trÄdar

Kultur Jag tittar inte pÄ Mello utan lÀgger allt krut pÄ ESC. Men jag HAR förstÄs tittat pÄ Mello tidigare och har synpunkter om alla de Ären -...
2
Svar
25
· Visningar
780
Senast: Lingon
·
Kropp & SjÀl Med tanke pÄ sidospÄret i trÄden om allmÀnutbildad tyckte jag det vore lite roligt att höra hur anvÀndare utvecklats, Àndrat Äsikt eller...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
4 445
Senast: manda
·
Skola & Jobb Hej! Jag Ă€r 50 och har jobbat som uska och inom Ă€ldreomsorgen i hela mitt liv. Det Är kul men som mĂ„nga vet, stundtals lite tufft...
Svar
1
· Visningar
473
  • Omröstning
Mat Burkfisk har blivit trendigt! PÄ reddit finns nu en jÀttestor subreddit som heter https://www.reddit.com/r/CannedSardines/ , det finns...
2 3
Svar
41
· Visningar
1 697

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

HĂ€strelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp