Din hästs "färg"?

Dressyrtjejen_97

Trådstartare
...På utrustning alltså. Vad har ni för färg på lädret? Övrig utrustning? Och vilken färg är eran häst? :)

Jag får väl äran att börja ;)

Min häst är skimmel, fläckvis blå/blå-grå och svart-flugskimlad.
Blandar färg på lädret, har både brunt och svart. I övrigt är hans färg blå. Helst ljusblått och royalblått. Anledning? Det matchar ju honom! :D
 
Jag har en brunskimmel, har brunt läder i dressyren och svart i hoppningen. På schabrak och sånt tycker jag bäst om mörkblått, beige, brunt, vinrött, grått och svart. Jag har lite grejer i "roliga färger" också, men de används typ när allt annat ligger i tvätten :p. Det är iofs snyggt med knalliga detaljer, typ mörkblått schabrak med cerise passpoal.

Min shettis är eldsläckarn, hon har svart på både rid- och körutrustning. Övrig utrustning har hon nästan bara blått. Grimman är iofs rosa :love:.
 
Swb valack mörkbrun: Svart sadel & träns, knallgult på övrig utrustning.

Swb sto brun: Svart sadel & träns, cerise på övrig utrustning.

Welsh hingst svart: Brun sadel & träns, vitt på övrig utrustning.

Ardenner sto ljusbrun: Svart sadel & träns, mörkgrönt på övrig utrustning.

Frieser sto svart: Svart sadel & träns, limegrönt på övrig utrudtning.

Fbl sto brun: Brun sadel & träns, vinrött på övrig utrustning.

Wpb sto brun: (unghäst) lila utrustning.
Wpb sto rödskimmel: (unghäst) orange utrustning
 
SWB sto, mörkbrun: svart läder, och resten är mycket mariblått, svart, brunt, beige och grönt. Sedan vissa färgklickar men mest neutralare färger.
 
Simba är brun och har svart läder.

Toppen är antingen väldigt mörk brun eller svartbrun och hon kommer på sin framtida utrusning få ha brunt läder, vet inte vilken nyans än bara.

Annars har jag ingen speciell färg till dom utan det kan bli lite vad som, håller mej till gaska dova och jord nära färger.
 
Silvermusblacken (ljusgrå med vit man och svans) har svart sadel och träns. Passar väldigt bra i blått i olika nyanser samt svart, grått och silver så det har vi på schabrak, grimskaftet, grimmor etc.
Svartskäcken har också svart läderutrustning och passar i flera färger, gärna lite starkare, men har inte så mycket egna schabrak osv till honom ännu.
 
Min häst är brun, kör på brunt läder till honom. Lindor, schabrak osv går mes i brunt, beige och svart.
 
Hästen är svart med bläs. Hans utrustning är svart läder, förutom 2 bruna träns.
Schabrak och boots är färgglatt. Neonfärger gärna. Det går i cerise, turkos, lila, royalblått, rött, orange, grönt och ett reflex som är neongult.
 
Min häst ändrar sin gula färg mellan mörk gul/brun-orange aktig till ljusare gul med vita stickelhår, och han passar i allt utom orange, gult, grisrosa/ljusrosa osv.

Sadeln är svart, har två svarta träns och det jag använder "dagligen" är väldigt mörk brun haha. Skulle helst vela ha allt i svart för att matcha sadeln men just det tränset fanns bara i brun. :(

Jag skulle vilja införskaffa en röd outfit, och en brun! :love: (tror det skulle bli ursnyggt på honom) Men han har precis blivit ridhäst så har inte hunnit än.
 
Min häst är tigrad fux (eller vad man nu ska kalla hennes färg).
Brunt läder har hon med matchande bruna senskydd. Och brun lädergrimma.
Har inte haft henne så länge så mycket grejer har det inte blivit än förutom tre täcken (brunt regn, svart regn, grått fleece) och har inte helt bestämt vad för färger som funkar på henne.
Blått och marint funkar ju, men är så mycket blå utrustning som finns så tycker det är lite tråkig färg. Brunt och beige funkar rätt bra tror jag. Och grått. Kanske grönt, men är inte så förtjust i den färgen. Mossgrönt är rätt okej iofs.

Gälla färger som rosa, orange, gult, limegrönt lär inte se så bra ut. Och inte rött. Ev vinrött.

Vad har ni för förslag på färger till denna? :)
20151018_122224_zpsz7kfkapp.jpg
 
@*tove* Turkos/petrol tror jag skulle vara jättefint. :)

Jag har ju då en väldigt praktisk brun färg på min häst så i princip alla färger funkar....och vi har provat många. :angel:
Lädret är mörkbrunt.

 
Hästen: ljusbrunblack. Läder: naturellt, rödbrunt, mörkbrunt. Tidigare hade vi ljusbrunt också.

Just nu har vi så väldigt lite prylar i allmänhet (förutom en jäkla massa sadlar), då jag håller på att sälja av allt som inte används (förutom nämnda sadlar :p ) , och det träns vi använder är orange/mörkbrunt (biothane-träns). Så just nu är vi inte så varierade - jag är "allergisk" mot när färger skär sig. Distansutrustningen är mörkbrun och orange. Varma färger/nyanser passar hästen bäst, och han är jättefin i brunt/beige.
 
Brun häst. Mestadels svart läder, grimmor lite blandat i naturtoner, täcken också naturtoner men han har ett randigt som prideflaggan och ett rött, vojlockar lite blandade färger vitt, grått, mörkgrönt, blått.

Jag har ingen särskild färg utan brukar ta det som ser snyggt ut för tillfället, eller det som är på rea. Han har inga benskydd så det är inte en massa att matcha ihop. Jag själv då möjlighet.

Nu döljs ju allt under reflexerna ändå. ;)
 
Hej!

Min tjej är "skimmel" (gul, brun, beige, rosa, röd, lila, grön mm med andra ord). Hennes färger är vinröd, ibland lila. Helst svart läder, men sadeln blev "röd"brun.

/Lavinia

...På utrustning alltså. Vad har ni för färg på lädret? Övrig utrustning? Och vilken färg är eran häst? :)

Jag får väl äran att börja ;)

Min häst är skimmel, fläckvis blå/blå-grå och svart-flugskimlad.
Blandar färg på lädret, har både brunt och svart. I övrigt är hans färg blå. Helst ljusblått och royalblått. Anledning? Det matchar ju honom! :D
 
Har en helbrun hästen lite vitt på ett bakben, i övrigt svarta ben o svart man o svans. Passar bäst i svart läder men de blev en rödbrun hoppsadel o då ett rödbrunt träns. Dressyrsadeln blir svart.

Schabrak är jordnära färger. Brunt, marint, mörklila gillar vi.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 066
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
12 173
Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
1 959
Senast: Stereo
·
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
7 576
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kattsnack 10
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp