Din hästs "färg"?

Känner mig extremt tråkig. Har en svart och en isabell och kör för enkelhetens skull med brunt till båda två. Mörkbrunt läder och brunt som färg. :p
 
Min bruna har grönt och lila som sina färger. Mest grönt i både körning och ridning, lila ibland till ridningen. När vi inte har någon av "våra" färger använder vi mestadels marinblått eller någon grå nyans.

Grön vagn
11102917_967142189977092_5845554457255620238_n.jpg


Lila schabrak
11056053_1020808797943764_2198713079266453467_o.jpg
 
Jag har en vanlig brun häst, med brunt läder på dressyrutrustningen och svart läder på hopputstyrseln. Hoppsadeln är så gammal (ärvd från en annan häst) att den nästan skiftar i brunt, så jag bryter mot alla oskrivna regler som finns och rider med brunt träns hemma till den.

På schabrak och täcken går det mesta i mörka färger, i synnerhet mörkblått, eftersom det mesta har legat på min förra ponny (samma som hade hoppsadeln) som var skimmel. Den här har även några i beige och rött. En mörk häst tycker jag ofta passar i lite ljusare färger, men det är samtidigt mörkblått som är "min färg" (det mesta på min egen utrustning är mörkblått eller svart), så det blir fortfarande ganska mycket blått.
 
Min häst är tigrad fux (eller vad man nu ska kalla hennes färg).
Brunt läder har hon med matchande bruna senskydd. Och brun lädergrimma.
Har inte haft henne så länge så mycket grejer har det inte blivit än förutom tre täcken (brunt regn, svart regn, grått fleece) och har inte helt bestämt vad för färger som funkar på henne.
Blått och marint funkar ju, men är så mycket blå utrustning som finns så tycker det är lite tråkig färg. Brunt och beige funkar rätt bra tror jag. Och grått. Kanske grönt, men är inte så förtjust i den färgen. Mossgrönt är rätt okej iofs.

Gälla färger som rosa, orange, gult, limegrönt lär inte se så bra ut. Och inte rött. Ev vinrött.

Vad har ni för förslag på färger till denna? :)
20151018_122224_zpsz7kfkapp.jpg
Olivgrön!!! Och plommonlila! :)
 
Min häst är svartbrun, mörk på vintern och blek på sommarn.
Har svart läder i både hopp och dressyr. Tror han hade vart snygg i brunt men är så svårt att hitta rätt nyanser så gjorde det lätt för mig. Dessutom tycker jag att svart är såå mycket snyggare :D
I tillbehör gillar jag starka färger, är snyggt till hans mörka färg. Favorit är turkost :love::love:
11800313_10153175724618789_1600415366521807381_n.jpg

11224825_10152959165588789_143503612909979653_n.jpg


Men rött är oxå snyggt på honom, varieras i olika kombinationer.
12036646_10153280409293789_2906896932706406200_n.jpg

12027554_10153280408918789_4392924815492421970_n.jpg


Vitt är inte heller dumt, men det är bara på tävling...
12032263_10153318427923789_2704191394949592243_n.jpg

Sen finns det orange, gult, rosa, blått mm i garderoben. Älskar att matcha även när vi bara rider bland älgarna i skogen :p
 
Min häst är mörkbrun nästintill svart. Brunt läder i hoppning och svart läder i dressyr, nån gång i framtiden vill jag även ha en brun dressyrsadel. För övrigt tycker jag att hon passar i allt utom svart :)
 
Jag har en tråkbrun valack. Hoppsadeln är brun, köpte den som passade hästen. Till den har han ett träns med engelsk nosgrimma, inget pynt whatsoever. Färger till detta är "jordnära" i brunt, beige, grönt och blått.
Dressyrsadeln är svart, tränset är ett ihop plock, letar efter ett träns med bred nosgrimma med vitt foder utan snokrem, han ska få ett blingbling pannband till detta. Använder lite mer lysande färger till detta som mörklila, vinrött, marinblå och babyblå.

Täcken blir den färg det blir. Har en stor och bred häst så jag får ta det som passar.
 
Musblacken min passar i alla starka färger, men vi har mest cerise. Svart läder nuförtiden, har haft mörkbrunt och det var jättesnyggt.
wpid-wp-1443604835819.jpeg


Svarten passar även han i alla starka färger, han har egentligen ingen egen färg, just nu sitter ett blått schabrak på hans sadel. Han har svart sadel i vanliga fall men är snygg i våran ljusbruna hoppsadel! Har både bruna och svarta träns.
wpid-wp-1441908817700.jpeg


Fröken Rödbrun brukar samma sadel som herr Svarten och har därför svart läder o blått schabrak. Hennes egen färg är annars Grön(har dock inte hittat ett perfekt grönt schabrak än).
wpid-wp-1441044955969.jpeg


Och lilla fröken senapsgul (brunblack) passar bara i vitt, svart, brunt och mörkblått. Hur matchar man senap annars lixom? Hon har brunt träns men sadeln är sliten svart (blänker åt brunt där det är slitet).
wpid-wp-1441210009024.jpeg
 
Musblacken min passar i alla starka färger, men vi har mest cerise. Svart läder nuförtiden, har haft mörkbrunt och det var jättesnyggt.
wpid-wp-1443604835819.jpeg


Svarten passar även han i alla starka färger, han har egentligen ingen egen färg, just nu sitter ett blått schabrak på hans sadel. Han har svart sadel i vanliga fall men är snygg i våran ljusbruna hoppsadel! Har både bruna och svarta träns.
wpid-wp-1441908817700.jpeg


Fröken Rödbrun brukar samma sadel som herr Svarten och har därför svart läder o blått schabrak. Hennes egen färg är annars Grön(har dock inte hittat ett perfekt grönt schabrak än).
wpid-wp-1441044955969.jpeg


Och lilla fröken senapsgul (brunblack) passar bara i vitt, svart, brunt och mörkblått. Hur matchar man senap annars lixom? Hon har brunt träns men sadeln är sliten svart (blänker åt brunt där det är slitet).
wpid-wp-1441210009024.jpeg
Måste bara fråga vad det är för schabrak du har på brunblacken och den bruna? Snyggt med den raka kanten och ser ut att vara i lagom storlek för våra korta islandshästar (många fullschabrak drunknar mina i, även om iaf den ena är rejält stor..men kort i ryggen)
 
hästen är fux
och har brunt på lädret. hade först svart på allt då första sadeln var svart. sen så bytte jag efterhand till brunt då sadel nr 2 och 3 var tabacco och hittade en begagnad sadelgjord i samma färg :). sen så har det fortsatt med bruna nyanser på lädret.
köper inte så mycket nytt nu så är en fin blandning med chokladbrunt tabacco och rödbrunt :p. det balanserade sig dock nu när sadeln blev mörkbrun.

köper sällan nya saker och gör jag det så är det inte så ofta jag tänker på att nyansen ska stämma, ser hellre till priset och att det ska passa hästen.
schabrak är mest i jordnära färger. fräst marinblått, grått och brunt. tycker dock inte att det blir så bra med brunt på fux.. är dock svårt att säga till hjärnan det när man väl hittar ett perfekt :p
 
Vadå matcha lädret?:angel: (Beslutsångest vilket som är snyggast på skimmel)
DSC_0569.JPG

Ponny har ingen direkt färg men mycket är blått sen strohästtiden, klarblått är snyggast på honom.
Den svarta har limegrönt :love:
Båda mina sadlar är svarta träns har jag i massa olika. Gillar en brun nyans typ, cognac/london, bäst på den svarta men inte lika snyggt till limegrönt.
 
Min stackars fuxiga häst har både svart och brunt läder. Flera svarta träns, men ingen svart sadel. Ett brunt träns har han. Jag byter träns utefter vilket bett som sitter på och som jag vll använda - orkar inte flytta betten

Han har schabrak i alla färger utom orange och gult. Olivgrönt, marint, rosa, lila, beige, rött. Han har ett knallgrönt täcke, ett jättelila och ett tråkmarint
 
Måste bara fråga vad det är för schabrak du har på brunblacken och den bruna? Snyggt med den raka kanten och ser ut att vara i lagom storlek för våra korta islandshästar (många fullschabrak drunknar mina i, även om iaf den ena är rejält stor..men kort i ryggen)

Det är från hööks, fast har några år på nacken tyvärr. Har samma i både svart, rött och senapsgul faktiskt :-) De är lagom för 17" sadlar.
 
Jag har egentligen väldigt blandat på färger, har schabrak, täcken och liknande i alla möjliga färger. Men "till snyggt" har vi svart eller marinblått.
Hästen är fux, lädret är svart.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 038
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
12 163
Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
1 955
Senast: Stereo
·
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
7 576
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp