Sv: Dina bästa renoveringstips för transporten
Jag har använt vanlig villa-färg (oljefärg) till mitt släp (efter rekomendation från färghandlare). Ingen grundfärg, bara ordentlig rengörning + slipning och sedan rollade jag flera tunna lager med mohair-roller. Jag är iaf nöjd med resultatet (bilder finns tidigare i tråden).
kl.
Kan man använda vanlig villa-färg som rollas på för att fräscha upp ett
gammalt valeryd från typ -70?
Vårt släp är helt och relativt fräsch förutom lite slitage som vi ska
fräscha upp o byta ut, då vi inte har råd att köpa ett nyare i dagsläget utan måste spara lite först så vill vi fixa till det vi har tills vidare.
Det har dock en horribel blåaktig färg, kan man slipa bort det och måla på en grund-färg och sedan en ljusgrå eller vit färg för hus?
Anledningen till att jag gärna skulle vilja använda husfärg är för att vi ska måla om garaget i sommar och då kommer vi få sådan färg över i massor, så det blir billigt och så.
Jag har använt vanlig villa-färg (oljefärg) till mitt släp (efter rekomendation från färghandlare). Ingen grundfärg, bara ordentlig rengörning + slipning och sedan rollade jag flera tunna lager med mohair-roller. Jag är iaf nöjd med resultatet (bilder finns tidigare i tråden).