Dina secondhand vanor?

Behöver lite hjälp till en undersökning angående secondhandvanor, så skulle vara super tacksam om ni ville svara på 3 frågor:

Hur gammal är du?
Hur ofta handlar du second hand på en skala 1-5, där 1 är aldrig/väldigt sällan och 5 är väldigt ofta?
Om du handlar second hand, hur stor andel av dina second hand-inköp är kläder? Uppskatta i procent (0%-100%).
62
Handlar aldrig på second hand
0% v kläderna är second hand.
 
32.
2.
Nästan aldrig, jag skulle dock gärna köpa mycket mer begagnade kläder! Problemet är att det finns ingen bra "butik" i min stad, jag skulle vilja ha någon som satsade på begagnade kläder och hade bra ordning. Eller så säljer folk på Facebook och är alldeles för dyra. Har i omgångar köpt online men tycker att det är svårt att lyckas hitta bra passform och då står man där med en hög med kläder som jag själv inte orkar sälja.
 
Hur gammal är du?
29

Hur ofta handlar du second hand på en skala 1-5, där 1 är aldrig/väldigt sällan och 5 är väldigt ofta?
Ganska ofta. Lite mindre nu när det varit corona och jag inte velat gå i second hand affärerna (även om jag köpt en del online)

Om du handlar second hand, hur stor andel av dina second hand-inköp är kläder? Uppskatta i procent (0%-100%).
Jag handlar inte kläder särskilt ofta, men när jag väl gör det är det ofta second hand (80% kanske?). Det som köps nytt är underkläder, underställ, tights och en del skor. Det är vanligare att jag köper andra saker på second hand (det mest vanliga är väl böcker, filmer, tallrikar, möbler, hästsaker etc.).
 
Född mitten 80-tal

3 kanske, hyfsat ofta iaf

Kanske 10% av mina kläder. Köper också mycket annat begagnat typ interiör, möbler, böcker, leksaker, barnkläder, spel, etc. Köper inte skor eller under/badkläder pga då vill jag hellre ha nytt.
 
Jag tror att en och annan naturligt associerar second hand främst, eller uteslutande, med kläder. Eftersom trådfrågan även rör hur stor andel [av second hand köpen] som är kläder, så tolkar jag frågeställningen som inkluderande allt möjligt begagnat - alltså även prylar på Blocket, Marketplace etc. Jag köper i princip alla hobbyrelaterade prylar (häst, hund, musik, foto, hembio mm) begagnat på Blocket eller Marketplace, det har givit mig möjlighet att skaffa avsevärt mycket bättre grejor än om jag genomgående skulle köpt nytt.
 
Nu högg jag bara dig som exempel, men jag tror att en och annan naturligt associerar second hand främst med kläder. Eftersom trådfrågan även rör hur stor andel [av second hand köpen] som är kläder, så tolkar jag frågeställningen som inkluderande allt möjligt begagnat - alltså även prylar på Blocket, Marketplace etc. Jag köper i princip alla hobbyrelaterade prylar (häst, hund, musik, foto, hembio mm) begagnat på Blocket eller Marketplace

Musik, film och TV har jag via streamingtjänster och köper inget fysiskt längre. Böcker har jag via ljudboksstreamingtjänst. Foto tar jag med min mobiltelefon. Min hobby är datorspel (köper definitivt inte en begagnad dator utan en ny dyr speldator så att den klarar av de högre grafikinställningarna utan problem), min medryttarhäst (förutom kläder så köper jag endast skor och hjälm till det och det vill jag definitivt inte ha nåt begagnat!).

Jag hade gärna köpt blomkrukor begagnat. Men då måste jag ge mig ut och leta och lägga tid och energi på det. Tid har jag inte överdrivet mycket av tyvärr.
 
Hur gammal är du?
43
Hur ofta handlar du second hand på en skala 1-5, där 1 är aldrig/väldigt sällan och 5 är väldigt ofta?
Av de inköpen jag gör så är det ganska ofta. 4 säger vi.
Om du handlar second hand, hur stor andel av dina second hand-inköp är kläder? Uppskatta i procent (0%-100%).
Landkrabba hälften, 50%. Köper en del grejer till hästarna just nu så nu är det inte så stor andel, men annars är det högre.
 
Kan tillägga att jag alltid kollar efter begagnat i första hand. Böcker köps inte men lånar allt från biblioteket. Hade gärna sett mer möjligheter till liknande bibliotek även för idrottsutrustning och trädgårdsredskap.
 
Behöver lite hjälp till en undersökning angående secondhandvanor, så skulle vara super tacksam om ni ville svara på 3 frågor:

Hur gammal är du?
Hur ofta handlar du second hand på en skala 1-5, där 1 är aldrig/väldigt sällan och 5 är väldigt ofta?
Om du handlar second hand, hur stor andel av dina second hand-inköp är kläder? Uppskatta i procent (0%-100%).
40 år
Skala 4
65 %
 
Behöver lite hjälp till en undersökning angående secondhandvanor, så skulle vara super tacksam om ni ville svara på 3 frågor:

Hur gammal är du?
Hur ofta handlar du second hand på en skala 1-5, där 1 är aldrig/väldigt sällan och 5 är väldigt ofta?
Om du handlar second hand, hur stor andel av dina second hand-inköp är kläder? Uppskatta i procent (0%-100%).

39
2-3
30%.

Köper en hel del regnkläder och sånt till barnen begagnat. Aldrig skor.
Köper gärna möbler och typ verktyg begagnat.
köpt några plagg till mig själv men det är väldigt svårt med storlekar och hur folk beskriver skick/passform.
 
Ålder: 50+
Frekvens: 4
Andel kläder: 40-50%, handlr egentligen inte så mycket kläder men det är i regel mitt första alternativ. Har gott om såna fysiska butiker i min närhet vilket jag föredrar att handla i före tradera etc.
 
Jag vet inte vad "en massa kläder" innebär. Är man storshoppare, så visst.

När jag handlar i butik och ska köpa t.ex. ett par byxor kan jag ju lätt prova 10 olika par innan jag hittar paret som passar mig och jag tycker om. Ska jag göra motsvarande m.h.a. onlineköp så blir det många par byxor som måste skickas tillbaka alt. säljas alt. ges bort.
 
När jag handlar i butik och ska köpa t.ex. ett par byxor kan jag ju lätt prova 10 olika par innan jag hittar paret som passar mig och jag tycker om. Ska jag göra motsvarande m.h.a. onlineköp så blir det många par byxor som måste skickas tillbaka alt. säljas alt. ges bort.

Alltså jag har förstått att du inte vill handla över nätet. Vi behöver ju inte göra en djupdykning i det hela. :)
 

Liknande trådar

L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 100
Senast: LiviaFilippa
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
34 268
Senast: Hedinn
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
2 927
Senast: nullo-modo
·
  • Låst
Hundavel & Ras Vi har ett läge där släktskapsgraden ökar i våra raser vilket ger ännu mer anledning att selektera hår vilket i sin tur, överlag, ger...
13 14 15
Svar
292
· Visningar
20 670
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp