"Dina synpunkter är viktiga för oss"

Så jomenvisst, jag 'r en s[nd'r dum jvel som inte har n[got b'ttre att g;ra 'n att svara p[ s[na unders;kningar. *vad i hela friden har h'nt med mitt tangentbord_ Hj''''lp!(

Du har råkat ställa in engelskt tangentbord. Kolla nere till höger vid klockan, står det EN där så byt till svenska :)
 
Förr svarade jag en del på sådant men nu det senaste har det inte blivit så mycket. Jag har inte haft ork helt enkelt eller så har det varit annat som har varit roligare. Jag har fått både det ena och det andra för min hjälpsamhet. 500 kr i presentkort på Ikea blev en perfekt inflyttningspresent till min dotter när hon flyttade t ex. Jag har fått en hel massa lotter och jag har fortfarande pengar som står i obligationer som jag inte har så bra koll på. Jag svarar om jag har lust just då helt enkelt.

Däremot avskyr jag pappersversionen som ibland skickas hem. Det känns dels alldeles för påträngande och dels klarar jag inte av att hålla i en penna så bra.

Däremot kan jag inte med dessa popupgrejer som kommer direkt man kommer in på en hemsida. Hur ska jag veta vad jag tycker om deras hemsida som jag har varit på i fem sekunder? De borde ju kunna ställa in en tidsintervall på fem minuter eller något iallafall. De som lämnar sidan inom fem minuter tyckte nog inte att sidan var så intressant iallafall.
 
F

Däremot kan jag inte med dessa popupgrejer som kommer direkt man kommer in på en hemsida. Hur ska jag veta vad jag tycker om deras hemsida som jag har varit på i fem sekunder? De borde ju kunna ställa in en tidsintervall på fem minuter eller något iallafall. De som lämnar sidan inom fem minuter tyckte nog inte att sidan var så intressant iallafall.

Det finns alltid tre svarsalternativ, ja, nej eller svara senare. Klickar man på svara senare så lägger sig formuläret minimerat i nedre listen.
 
Det finns alltid tre svarsalternativ, ja, nej eller svara senare. Klickar man på svara senare så lägger sig formuläret minimerat i nedre listen.

Jo jag vet och ofta så klickar jag på senare men glömmer då istället bort det och stänger ner sidan utan att ha svarat. Det skapar iallafall för mig ett irritationsmoment att det kommer direkt när jag kommer in på sidan. Därför tycker jag att det hade varit bättre om det hade kommit efter ca 5 minuter :)
 
Jo jag vet och ofta så klickar jag på senare men glömmer då istället bort det och stänger ner sidan utan att ha svarat. Det skapar iallafall för mig ett irritationsmoment att det kommer direkt när jag kommer in på sidan. Därför tycker jag att det hade varit bättre om det hade kommit efter ca 5 minuter :)
Jag håller med om det, men jag störs inte så mycket av det. Jag tror ju att det är få besök på sajter som varar mer än max två minuter om det ens, och har man bestämt sig för att lämna sidan så är man heller inte intresserad av att svara på surfaruntfrågor, så jag tror att det odds-bästa alternativet för undersökningen är att den faktiskt kommer upp när du kommer in på sidan. Är du intresserad av att svara så kommer du också ihåg att göra det. Jag pluggade en gång i tiden till infomaster då gjorde vi faktiskt undersökningar om undersökningar hos universitets-studenter och redan då, typ -98 så var den genomsnittliga surfaren en ganska stressad sajtbesökare. Skulle tro det är ännu mer hets-surf idag.
 
Min ena dotter gjorde dessa undersökningar när hon pendlade ett par timmar om dagen med buss mellan skola och hemmet under gymnasietiden. Ett par kronor här och där blev till reda saker genom det paypal-konto pengarna gick in på. Ett par hundralappar då och då. Småpengar som tillsammans blev kapital.

Jag har också ett paypalkonto med såna pengar. Jag brukar bara svara på undersökningarna om jag sitter vid datorn och har tid just då mailet kommer, annars brukar det kunna vara så att efter att man svarat på de första tjugoarton kriteriefrågorna så får man svaret att "vi har redan uppnått det antal enkätsvar vi fått från din kriteriegrupp" - speciellt om det är bra ersättning, dvs tvåsiffrigt belopp.

Så jomenvisst, jag är en såndär dum jävel som inte har något bättre att göra ibland än att svara på såna där korkade undersökningar. :)

Sådana undersökningar svarar jag också på. Är medlem i Blocketpanelen och Filmpanelen. Brukar få ihop pengar så att det räcker till en biobiljett eller Trisslott emellanåt.
 
Jag fyller alltid i enkäter som universitetet skickar ut. Sådana jag får på mailen gör jag enbart om det finns chans till ersättning :D
 
Däremot kan jag inte med dessa popupgrejer som kommer direkt man kommer in på en hemsida. Hur ska jag veta vad jag tycker om deras hemsida som jag har varit på i fem sekunder?

Precis! Lika irriterande som att de mailade fakturorna från Klarna kommer flera dagar innan leveransen :mad:
 
Det känns snudd på sjukligt men - sån är jag också! Har älskat blanketter i hela mitt liv. Det är skit numera när så mycket är elektroniskt. :(

Det är också skit när ens familjemedlemmar blir utvalda till undersökningar, trots att de verkligen avskyr sådant, medans en själv verkligen vill kryssa i lite rutor men aldrig blir utvald :(
 
Nej, jag vill ha något för besväret om jag ska ta mig tid att fylla i enkäter. Jag gör det någon gång om det är ett företag som jag handlat av, så jag kan berömma eller gnälla.

Sifo förresten, det låter ju betryggande, opinionsundersökningar och sådant? Men nej, deras undersökningar kan likaväl handla om tvättmedel eller så. Och om de ringer och ber att få ställa frågor vägrar de att uppge på vems uppdrag de jobbar! Skumt som tusan, så jag deltar inte i deras undersökningar heller.
 
Sifo förresten, det låter ju betryggande, opinionsundersökningar och sådant? Men nej, deras undersökningar kan likaväl handla om tvättmedel eller så. Och om de ringer och ber att få ställa frågor vägrar de att uppge på vems uppdrag de jobbar! Skumt som tusan, så jag deltar inte i deras undersökningar heller.

När jag ljög ihop en massa svar om mina vanor på köpcenter för att vara snäll, så gissade jag att köpcentret Storken i Alingsås var beställaren. Jag fick nämligen en massa frågor om det trots att jag sanningsenligt hävdade att jag aldrig ens hört talats om det.
 
Just nu har jag 400 kr i presentcheckar i väskan. Har ännu mer att hämta.

Ibland får jag äkta panschoryck och reklamerar livsmedel som det varit fel på. Och jäklar vad mycket checkar man får!

Senast var det en fetaost som smakade jäst, jag fick checkar som räckte till ett par-tre nya förpackningar sedan. Och en annan gång fick jag tuggummi med pepparmintsmak i lakritspåsen - då skickade de på mig lådvis med (lakrits)tuggummin :D
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej allesammans. Vill bara höra vad ni tror då jag ligger sömnlös just nu och tänker på detta 😂 Och bara för att tillägga så jag...
Svar
14
· Visningar
2 278
Senast: AraSlei
·
Kläder & Bli fin Jag har rensat undan bland kläderna då och då under en längre tid, och garderoben är inte längre lika full, men jag kände att jag skulle...
Svar
14
· Visningar
1 476
Senast: Badger
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 149
Senast: __sofia__
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 862
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Airtags, selar etc
  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp