"Dina synpunkter är viktiga för oss"

Ja, det där är lite lurigt. Jobbar man inte på en gigantisk arbetsplats är man ju ganska lättidentifierad. Jag brukar dock svara ändå, för på arbetsplatsen kommer det mig så nära att jag tycker att mina synpunkter är viktiga.

Idag uttrycktes det på arbetsplatsen att man skulle besvara enkäten med en ny enkät. Eh, va?
Jag konstaterade att själva idén med enkäten inte var enkäten i sig, utan vad vi NU gör åt/med det identifierade.

"Ja, man kanske skulle göra en ny enkät då?" föreslog en person.

/Priffe avskyr enkäter utan uppföljning med riktiga människor i riktiga möten
 
Ibland får jag äkta panschoryck och reklamerar livsmedel som det varit fel på. Och jäklar vad mycket checkar man får!

Senast var det en fetaost som smakade jäst, jag fick checkar som räckte till ett par-tre nya förpackningar sedan. Och en annan gång fick jag tuggummi med pepparmintsmak i lakritspåsen - då skickade de på mig lådvis med (lakrits)tuggummin :D

Det är ju hur kul som helst att reklamera livsmedel! Jag och min far brukar jämföra våra ersättningar när vi reklamerat något och rangordna vilka som är snåla respektive givmilda när en påtalar fel i deras produkter :D Ett tag, när vi var hemma båda två pga sjukskrivningar, reklamerade vi allt som var fel (insekter i spenaten, spinn i müslin, sten i yoghurten etc) så det var nästan dagens höjdpunkt när vi hittade något... Undrar vad det säger om vårt liv egentligen?! :D)

Tuggummi verkar med andra ord vara bra att reklamera, om en nu gillar lakritstuggummin :p
 
Vi gör varje år en medarbetarenkät. Vi har aldrig, vad jag vet, fått någon uppföljning på den. Den bara ska göras. Känns extremt meningsfullt. NOT.
 
Däremot kan jag inte med dessa popupgrejer som kommer direkt man kommer in på en hemsida. Hur ska jag veta vad jag tycker om deras hemsida som jag har varit på i fem sekunder? De borde ju kunna ställa in en tidsintervall på fem minuter eller något iallafall. De som lämnar sidan inom fem minuter tyckte nog inte att sidan var så intressant iallafall.

Det intressanta är ju att det där BARA inträffar när man går in på sidor som man aldrig besökt innan? Händer ju aldrig när man går in på nån av de vanliga sidorna man använder varje dag.
 
Vi gör varje år en medarbetarenkät. Vi har aldrig, vad jag vet, fått någon uppföljning på den. Den bara ska göras. Känns extremt meningsfullt. NOT.

Medarbetarenkäter är extremt meningslösa då de inte bygger på någon teori. Vilka slutsatser skall man dra av "trivsel"?

Hos oss har vi nu äntligen en som kopplar ihop medarbetares uppfattning om arbetsplatsens organisation och de svar om vi fått hos brukarenkäten.

Now, we're talking. Väldigt spännande att resonera kring resultaten och vilka slutsatser vi kan dra i analysen av dessa skärningspunkter.
 
Det intressanta är ju att det där BARA inträffar när man går in på sidor som man aldrig besökt innan? Händer ju aldrig när man går in på nån av de vanliga sidorna man använder varje dag.


Jo, då det har hänt mig att det gör, kanske inte sidor man besöker varje dag dock. Men sidor man använder då och då.
 
Det intressanta är ju att det där BARA inträffar när man går in på sidor som man aldrig besökt innan? Händer ju aldrig när man går in på nån av de vanliga sidorna man använder varje dag.
Det finns script för att välja ut besökare som inte har besökt sidan tidigare - eller rättare sagt, vars webläsare inte har cookies från sidan. Rensar man sina cookies är man "ny besökare" igen.
 
Det finns script för att välja ut besökare som inte har besökt sidan tidigare - eller rättare sagt, vars webläsare inte har cookies från sidan. Rensar man sina cookies är man "ny besökare" igen.
Ja fast det är ju ändå korkat att man ska ha synpunkter på en sida man inte hunnit titta på än.
 
Apropå sifo, så fick min äldsta dotter ett telefonsamtal från sifo när hon var typ 15 år och sen har de regelbundet ringt varje år fram tills hon var 19 och ställt samma frågor. Det har varit samma person (med lokalt nummer) som ringt, när hon flyttade till annan ort var det en annan som ringde, med lokalt nummer där. Vid sista tillfället tackade de för att de fått följa henne och att nu var de färdiga. Jag tror att det var framtidsfrågor, anpassade för tonåring, de ställt.
 
Jag konstaterade att jag är för invecklad för såna enkäter. När den stackars killen började med nån allmän fråga om köpcenter motfrågade jag "Vad menar du med köpcenter, är det stora gallerior eller såna där mindre med Ica och skomakare?" osv ... Så där höll vi på. Till slut svarade jag desperat men lögnaktigt på det mesta, bara för att ha något att säga.
Jag är också för invecklad för att bidra till sådant kvantitativt material. Senast någon ringde och ville att jag skulle vara med i en undersökning så undrade de om jag hade fast hemtelefon. Jag kunde inte ens svara rakt på den frågan. Har hemtelefon i mitt avtal men har ingen inkopplad. Killen som ringde tvekade en bra stund men ansåg till sist att jag nog inte hade hemtelefon och då fick jag inte vara med. :cry:

Generellt gillar jag att svara på enkäter. Närmare bestämt gillar jag att dekonstruera och kritisera dem (fast det är oftast bara sambon som får ta del av mina briljanta kritiska analyser). Sådant rent marknadsföringsdravel brukar jag dock strunta i för de är ofta irriterande dåligt konstruerade.


En gång när jag envist lät bli att fylla i en enkät, skickade samma organisation till sist en enkät som handlade om varför jag inte brukar besvara enkäter. :p
Undrar hur svarsfrekvensen var på den undersökningen? :rofl:
 
Jag vann resechecker för 6000 kr vid ett tillfälle efter att ha svarat på en enkät. :)
Gav bort dem till brorsan som fyllde jämt då jag inte hade råd med någon annan present och efter en del knot då han tyckte det var för mkt så accepterade han min förklaring att jag inte hade råd att ge honom något annat. Det blev en väldigt bra semester med mycket dykning så han var mer än nöjd. :laugh:
 
Jag är också för invecklad för att bidra till sådant kvantitativt material. Senast någon ringde och ville att jag skulle vara med i en undersökning så undrade de om jag hade fast hemtelefon. Jag kunde inte ens svara rakt på den frågan.

Exakt sån är jag också! För några år sedan, efter att vi haft ett studiebesök här på jobbet, berömde jag en kollega för att han svarat så rakt frågan när en av besökarna frågade vad han har i lön. Det är ju en fråga som många gärna inte svarar på men han gjorde det.

"Ja", sa han, "så hade du aldrig kunnat svara. Du hade sagt 'hur menar du, tänker du med eller utan ob, menar du...'" osv. Helt rätt :laugh:
 
Det är ännu värre när jag ska göra enkäter. Alltså utforma dem. Senast jag skulle göra en till en uppgift i plugget så bröt jag ihop och började gråta av prestationsångest och fick stress-smärtor i ena armen. På riktigt. :cautious: Kvantitativa studier är verkligen inte min grej.
 
Det är ju hur kul som helst att reklamera livsmedel!
Nu är det ett par år sen det hände.
Stod och skulle öppna en burk med majs, knicksa som attan med öppnaren och inuti är det ärtor!?! :cautious:
Funderade på att skicka in/maila till dem om min traumatiska upplevelse :nailbiting:
Fick aldrig tummen ur, kanske lika bra. Tänk om man fått en pall majs :o:D
 
Det är också skit när ens familjemedlemmar blir utvalda till undersökningar, trots att de verkligen avskyr sådant, medans en själv verkligen vill kryssa i lite rutor men aldrig blir utvald :(

Jag tycker det är lite märkligt att det skulle vara slumpmässigt utvalda personer när det alltid bara är jag som får dessa undersökningsbuntar. Min man får aldrig några (han skulle visserligen aldrig få för sig att svara ändå, men det hör inte till saken)

Jag har svarat på de jag har fått. Inte alltid på en gång, men till slut så.
Första fick jag åka och ta blodprov för karolinska institutet ville göra någon forskning på MS tror jag det var.
Fick nån uppföljningsenkät på det nått år senare.
Har för mig att jag fick biobiljetter för besväret. Tyvärr är jag en riktig slarva så biljetterna hamnade i bokhyllan och hann gå ut.
 
Om det är en sajt jag besökt tidigare och en undersökning kommer upp brukar jag besvara den om jag känner att jag har tid. Annars så klickar jag bort det. Onödigt att svara på en undersökning om en sida man aldrig varit inne på förut.
 

Liknande trådar

L
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 009
Senast: LiviaFilippa
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 463
Senast: Grazing
·
Övr. Hund Hej! Jag har sedan 2 år tillbaka min första hund. Hon är det finaste jag har, och att se henne lycklig är det bästa jag vet. Jag gör...
Svar
19
· Visningar
1 642
Senast: Hellhound
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
3 111
Senast: MiaMia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Störiga saker vi stör oss på, del 33
  • Inredningstråden, del 2
  • Att bjuda någon?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp