"Dina synpunkter är viktiga för oss"

mandalaki

Trådstartare
Finns det någon som någonsin svarar på de tjatiga enkäterna som spammar datorn så gott som dagligen? Antingen på mailen när man e-handlat eller som popup-er på vilken jämra sajt som helst.

Jag tror att jag hittills aldrig svarat, jag klickar bara bort.
 
Jag bara "älskar" när man är inne på en helt ny sida och så poppar den där upp. Hur :devil: ska jag kunna svara när jag knappt hunnit läsa rubriken på förstasidan? Svaret är att nej jag svarar inte på dem min tid kan gå till bättre saker framförallt eftersom frågor i den typen av formulär brukar vara väldigt dåliga.
 
Jag!

Jag svarar på många undersökningar och enkäter, allt från "Hur nöjd är du med din bank" till "Vad tycker du om vår webbplats". Hjälper även gärna studenter, doktorander och forskare med deras enkäter så ofta jag kan, både genom att svara och sprida. :)
 
Det händer att jag gör det. Beror lite på, oftast inte dock. Men jag tycker det är lite kul med sånt ibland. :p
 
Jag!

Jag svarar på många undersökningar och enkäter, allt från "Hur nöjd är du med din bank" till "Vad tycker du om vår webbplats". Hjälper även gärna studenter, doktorander och forskare med deras enkäter så ofta jag kan, både genom att svara och sprida. :)

Fast du jobbar väl i branschen, så att säga? Då förstår jag du är hjälpsam :D
 
Jag fick förresten ett tjockt jäkla häfte från sifo i mars som jag faktiskt tråcklade mig igenom och skickade in. Dock fick jag några påminnelser och sen erbjudande om biobiljetter eller skraplotter. Då skickade jag in det. :sneaky:
 
Jag fick förresten ett tjockt jäkla häfte från sifoo i mars som jag faktiskt tråcklade mig igenom och skickade in. Dock fick jag några påminnelser och sen erbjudande om biobiljetter eller skraplotter. Då skickade jag in det. :sneaky:
Sifo ringde mig för ett tag sedan och jag blev överlycklig och kände mig jätteviktig, äntligen skulle jag få dissa SD i en opinionsundersökning. Men jag fick bara svara på en massa frågor om vilka köpcenter jag brukar använda :(
 
Jag svarar sällan och då bara om det är något som intresserar mig. Jag tror det hänt någon gång åtminstone.
 
Jag fick förresten ett tjockt jäkla häfte från sifo i mars som jag faktiskt tråcklade mig igenom och skickade in. Dock fick jag några påminnelser och sen erbjudande om biobiljetter eller skraplotter. Då skickade jag in det. :sneaky:


Ha ha så brukar jag också göra; dröja länge med att svara. Då kommer dom alltid med mutor för att man ska svara. :p
 
Sifo ringde mig för ett tag sedan och jag blev överlycklig och kände mig jätteviktig, äntligen skulle jag få dissa SD i en opinionsundersökning. Men jag fick bara svara på en massa frågor om vilka köpcenter jag brukar använda :(

Det var vad häftet hade frågor om också och vad jag tittar på och läser för tidningar osv. Handlar jag där eller där... Typ nej på allt. :angel:
 
Jag svarar i stort sett aldrig på enkäter. Jag hyser en alltför stor skepsis till anonymiseringen, särskilt med digitala enkäter. På mitt jobb har man en medarbetarundersökning där man ska meddela var man jobbar, med vilken titel, vilket kön man har och i vilket åldersspann man är. Anonym? Nä. Inte ett skit. Det blir en jäkla åsiktsregistrering.
 
Det var vad häftet hade frågor om också och vad jag tittar på och läser för tidningar osv. Handlar jag där eller där... Typ nej på allt. :angel:

Jag konstaterade att jag är för invecklad för såna enkäter. När den stackars killen började med nån allmän fråga om köpcenter motfrågade jag "Vad menar du med köpcenter, är det stora gallerior eller såna där mindre med Ica och skomakare?" osv ... Så där höll vi på. Till slut svarade jag desperat men lögnaktigt på det mesta, bara för att ha något att säga.
 
Jag svarar i stort sett aldrig på enkäter. Jag hyser en alltför stor skepsis till anonymiseringen, särskilt med digitala enkäter. På mitt jobb har man en medarbetarundersökning där man ska meddela var man jobbar, med vilken titel, vilket kön man har och i vilket åldersspann man är. Anonym? Nä. Inte ett skit. Det blir en jäkla åsiktsregistrering.

Ja, det där är lite lurigt. Jobbar man inte på en gigantisk arbetsplats är man ju ganska lättidentifierad. Jag brukar dock svara ändå, för på arbetsplatsen kommer det mig så nära att jag tycker att mina synpunkter är viktiga.
 
Jag älskar att svara på pappersblanketter, det är något rofyllt med att sitta och kryssa i rutor :D

Är det någon trevlig person som ringer och gör en undersökning kan jag också tänka mig att svara beroende på ämnet.

Ett tag var jag även med i en läsarpanel och svarade på frågor via nätet, men då var det för att jag fick praktiska grejer alternativt möjligheten att donera pengar till forskning som tack för besväret.

Det händer dessutom att jag hjälper studenter som behöver uppsatsunderlag samt min rasklubb/annan hundrelaterad forskning. Men förutom det svarar jag inte på något :p :D
 
Jag svarar bara om jag får något för det. :D
Min ena dotter gjorde dessa undersökningar när hon pendlade ett par timmar om dagen med buss mellan skola och hemmet under gymnasietiden. Ett par kronor här och där blev till reda saker genom det paypal-konto pengarna gick in på. Ett par hundralappar då och då. Småpengar som tillsammans blev kapital.

Jag har också ett paypalkonto med såna pengar. Jag brukar bara svara på undersökningarna om jag sitter vid datorn och har tid just då mailet kommer, annars brukar det kunna vara så att efter att man svarat på de första tjugoarton kriteriefrågorna så får man svaret att "vi har redan uppnått det antal enkätsvar vi fått från din kriteriegrupp" - speciellt om det är bra ersättning, dvs tvåsiffrigt belopp.

Så jomenvisst, jag är en såndär dum jävel som inte har något bättre att göra ibland än att svara på såna där korkade undersökningar. :)
 

Liknande trådar

L
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 012
Senast: LiviaFilippa
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 467
Senast: Grazing
·
Övr. Hund Hej! Jag har sedan 2 år tillbaka min första hund. Hon är det finaste jag har, och att se henne lycklig är det bästa jag vet. Jag gör...
Svar
19
· Visningar
1 643
Senast: Hellhound
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
3 276
Senast: MiaMia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Airtags, selar etc
  • Aktivering/leksaker

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp