DINGLE HÄSTHÅLLNING 40 V, vuxenutbildningen

Sv: DINGLE HÄSTHÅLLNING 40 V, vuxenutbildningen

Vad jag har hört så är det en hel del hästar som försvunnit på senare år.

Jönsson är borta, lika så Eton. Faran försvann under min tid på Dingle. Tammie var det tal om att sälja och hon har väl försvunnit hon också.

Belloc var borta före 01 iaf.

Nån som har koll på om Hoppsan finns kvar?

Vad många nya hästar det måste ha kommit!! :eek: Jag känner knappt igen en enda häst, förutom Falcon och Bernie då :love:
Finns Hoppsan kvar? Eller Eton, Tammie och blomman??

Hoppsan är kvar.

Tammie är såld, blomman har jag aldrig träffat (jag tog studenten i fredags, efter att ha gått där 3 år).

Eton avlivades för ett år sedan då han fick tarmvred (?)... jag tror det var tarmvred i alla fall. :cry:

Ja, han var verkligen den bästa körhästen... otroligt tragiskt att han vart tvungen att avlivas...

*Kl*
Jag gick ur Dingle för 7 år sedan (vad gammal jag har blivit!! :eek: )
Förra helgen åkte jag förbi skolan och passade på att gå in och titta, alla hästar utom 5 var borta, inte konstigt att jag inte känner igen några namn men hur kan dom hinna byta ut i princip ALLA hästar på 7 år?? Det var ju inte många som var gamla när jag gick där!?
Fast Bernie var ju iaf kvar :love:

det är väl jättebra att dom gör??
inga hästar ska behöva vara på ridskolor längre än dom vekrligen måste=)

Fast majoriteten av dom som försvunnit har ju åkt till slakt pga skador och förslitningar... tyvär!:confused:

Hur funkar det här med distans egentligen??
Vad gör man hemma sas?

Jättegammal tråd, men jag puffar upp den lite!
Är så sugen på att gå deras 40V- kurs, men man måste alltså ha tillgång till häst på sin fritid? Om man inte har det då? *suck* jag vill ju så gärna :( tips någon?

Finns Nino kvar?
Jag har kört fyrspann på min tid (01) med Nino, Faran, Jönsson och Hoppsan tyvärr skadade sig Nino när det var dax för öppet hus så jag hade inget spann att köra :cry:

Själva utbildningen och tiden på skolan var jätte bra men nivån på utbildningen tyckte jag var lite låg men det ordnade läraran snabbt så jag red "privat" lektion medan resten av klassen red i grupp och jag fick köra fyrspann/par när resten körde en bett m.m

jag har ingen aning eftersom jag inte gått på den skolan tidigare...

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma... 2
Svar
24
· Visningar
3 232
Senast: mars
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som... 2
Svar
24
· Visningar
5 494
Senast: Sasse
·
Kropp & Själ Nu har jag funderat sedan i tisdags på om jag ska skapa den här tråden eller ej. Jag vill inte vältra mig i problemet men jag kan behöva... 2
Svar
21
· Visningar
3 136
Senast: Cattis_E
·
Juridik & Ekonomi Hej, jag skulle behöva lite hjälp hur jag ska tänka och hantera detta... För att inte gå in på för mycket detalj om denna långa... 2
Svar
30
· Visningar
6 063
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka