DINGLE HÄSTHÅLLNING 40 V, vuxenutbildningen

Sv: DINGLE HÄSTHÅLLNING 40 V, vuxenutbildningen

hehe Honey var inte sur året vi gick, men hon kom under tiden vi gick, o var riktigt riktigt trevlig! :love:

vi blev filmade lektionen jag red henne o blev riktigt imponerad av mig själv. jäklar vilka halvhalter jag fick till också o hon såg riktigt snygg ut.. :D

hejsan...
jag gick där förra året.
Det var väääldigt mkt att plugga... men det är ju som sagt en heltidsutbildning. hästarna var väl sådär måste jag säga.. nästan alla var halvblod.. inte riktigt min favvo ras.
men själva utbildningen var kanon.

Honey e bara sur när man borstar på sadelläget, och när man sadlar då.. följaktligen men ananrs är jag helt käär =)

och ja.. sur på andr ahästar, men bara vissa verkar de som, haha vissa får inte ens komam ett lavt ridhus i närheten, medans andra går hur bra osmhelst..

jävlar va skoj! hoppas dom filmar oss oxå snart!

ja jag gilalr honey, hon är perfekt för mej, pigg o framåt men inte föör känslig, men ändå lyhörd liksom. vet duhur hon är att hoppa?

tror aldrig hon gick med oss på hoppning, så tyvärr vet jag inte!

jag hoppade bara pistage o diolén, o bägge var fantastiska att hoppa!

annars så det jag minns om hoppningen-
olympia- snäll men het
bernie samma sak
nino (är väl död nu dock?) kunde stanna
falcon var snäll om jag itne minns fel
tyson pigg pigg men snäll

har för mej jag såg dej uppskriven på henne nåndag xD

Honey ska vara snäll att hoppa, lite pigg&stark med det är hon ju annars med xD

aha =)

ja hellre att hon är het än slö liksom =P

har du någon favvis då?

äsch, jag rider inte där längre, kör numera bara :D såå.. nej, endel trevliga men ingen favorit, får väl vara Louis då :D

Asså!! kan man välja? =) grymt! köra e såååå skoj =D

jävlar va skoj! hoppas dom filmar oss oxå snart!

ja jag gilalr honey, hon är perfekt för mej, pigg o framåt men inte föör känslig, men ändå lyhörd liksom. vet duhur hon är att hoppa?

Honey är jätterolig att hoppa, men man måste ha en hel del is i magen eftersom hon är staaark och vill helst sköta allt själv - i 120 km/h ungefär ;)

Nädå, hon är jätteduktig... man får bara tänka på att verkligen rida henne mellan hinderna så att hon tänker på annat och inte bara brakar iväg, plus att man inte fastnar i handen när hon ligger på för då blir det bara värre.

Haha ja men lite fart är inte fel, vi har kommit på varandra så det skall nog inte vara någon fara, hoppas jag =P sålänge jag komemr ihåg mina handskar!

har hellre en pigg häst som gillar att hoppa än en trögis =P då blir jag själv osäker. bromsar hellre och släpper när det behövs. Att våga lätta i handen är ett måste på alla pigga hästar =P

sen kommer vi knappast hoppa bana så.. är ju rätt blandad grupp o jag klarar inte att hoppa några höjder ändåså haha.. e ju fegis!

Jag tänker söka dit nästa år :) Vad måste man kunna för att klara examen ungefär?

ALLT! haha

nää men man ska kunan rida olika hästar i form, kunan ta instruktioner osv.

kunna longera, visa häst vid hand enligt hästhållning i praktiken, boken asså.

massa om foder, knoppa o linda snabbt o bra som fan. osvc!!

ALLT! haha

nää men man ska kunan rida olika hästar i form, kunan ta instruktioner osv.

kunna longera, visa häst vid hand enligt hästhållning i praktiken, boken asså.

massa om foder, knoppa o linda snabbt o bra som fan. osvc!!

Men man lär sig allt det på utbildningen va? Hur mycket förkunskaper måste man ha? :) Skulle ju vara kul och veta om man har en chans :P

Vad många nya hästar det måste ha kommit!! :eek: Jag känner knappt igen en enda häst, förutom Falcon och Bernie då :love:
Finns Hoppsan kvar? Eller Eton, Tammie och blomman??

När jag jobbade där förra året fanns Hoppsan kvar, de andra har jag inte hört talas om, tammie känner jag visserligen igen men jag tror inte det fanns någon som hette så

Tammie är La Tamm men om jag inte minns fel så ville dom sälja henne redan när jag gick där 05.

Vad skoj att hoppsan finns kvar iaf fall!! :)
Ja Tammie hette La tamm och blomman hette flower girl. Eton var favorit körhästen, hur rolig som helst!:love:
Det börjar bli dags för att Dinglebesök nu för att kolla vilka gamla favoriter som finns kvar märker jag!
Finns dom här herrarna kvar då?? Belloc och Jönsson

OT men finns det någon som gått Dingle som kan gissa vem som blir till här...
Före... (länk för känsliga ;) )
9730479.jpg

Lite senare...

varken belloc eller jönsson fanns när jag gick 05.

Eton var dock kvar, han gick bara med oss några fåtal gånger dock (typ 1-2 ridpass och så den gången vi fick prova körning, då var det han, bernie, ackord o gretzky som thomas plockade ut).

och söööören! :love:

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma... 2
Svar
24
· Visningar
3 234
Senast: mars
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som... 2
Svar
24
· Visningar
5 494
Senast: Sasse
·
Kropp & Själ Nu har jag funderat sedan i tisdags på om jag ska skapa den här tråden eller ej. Jag vill inte vältra mig i problemet men jag kan behöva... 2
Svar
21
· Visningar
3 136
Senast: Cattis_E
·
Juridik & Ekonomi Hej, jag skulle behöva lite hjälp hur jag ska tänka och hantera detta... För att inte gå in på för mycket detalj om denna långa... 2
Svar
30
· Visningar
6 063
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka