DINGLE HÄSTHÅLLNING 40 V, vuxenutbildningen

Sv: DINGLE HÄSTHÅLLNING 40 V, vuxenutbildningen

Vi hade Janne när jag gick i tvåan (2003/2004) Sedan slutade han tyvärr...

Nä va synd.. Tänkte ju åka ut o hälsa på nån dag o pussa på honom.. Men det kan ju bli lite svårt då..

mina favoriter var Accord (dock inte helt enkel) och Pistage (dock red jag honom bara precis när han kommit.. han blev tydligen ganska hemsk säger folk).

Hoppade Pistage och Diolén och bägge var super att hoppa!

Annars gillade jag alla jag red utom Max, men han är ju inte kvar så! :D

Olympia var riktigt kul, inte alls min typ av häst men vi kom väldigt bra överens och hon gick ruskigt bra så det var ju skoj ändå. Bernie är urhärlig när han väl jobbar. Falcon är en liten klippa, liksom nicodemus- dock lite tråkig! ;)

Gretzky var skitkul att rida, mest för att "alla" hatade honom.

Diolén skulle jag vilja prova, men hon är ju så stoor!!

och luis såg mysig ut, men han är lite busig va?!

haha man e ju lite ringrostig så man vill ju inte ha föör busiga hästar än =P

men ni som gick kursen, hur gjorde ni med all apraktiska läxor? har/had eni egna hästar elelr liksom.. hjälp. jag har ju ingen så jag vet inte hur jag ska lära mej att bandagera o sånt..

vi hade inte så mycket praktiskta läxor, men alla hade iaf tillgång till hästar även om alla inte red egna, tex tog jag med mig en kursare till medryttarstallet o sådär.

Du får komma ut till mig så ska jag lära dej att bandagera=) // ULK Sandra

JAAA!!!!
för jag menar lära sej att lägga 5 olika bandage utan häst är inte lätt..o på jobbet finns inga lindor o sånt haha!

det viktigaste är bara att du lär dig vanliga arbetsbandage. när vi gjorde våran examen fick vi dessutom fleecelindor att linda med så då var det ju inte ens någon padd att "krångla" med.

sen om man kan i teorin om dom andra bandagen och har lagt det en gång så duger det väl! :p sätts man i en situation där man sedan måste lägga ett annat bandage ofta så tar det typ två gånger så kan man det sen! :p

ja vi får hoppas det för asså jag lovar jag är HOPPLÖS på att linda haha!!!

men jag vill gärna lära mej för det är ju trevligt o bra att kunna!

äsch det är bara o göra några gånger så går det skitfort sen! :D

ja gick på dingle mellan 2001-2004 de innefattade dom lyckligaste åren i mitt liv.

Diolén skulle jag vilja prova, men hon är ju så stoor!!

och luis såg mysig ut, men han är lite busig va?!

Diolén och Louis är jättetrevliga båda två! :)

Låt dig inte avskräckas av Dioléns höjd, hon är lika snäll som hon är stor! ;)

måste bara säga att Dingle är en underbar skola :D går jordbruk men ändå är skolan helt perfekt och vuxeneleverna som går de där kurserna verkar ha kul:)

jagahr jätterolgit när jag är där, men had eönskat lite mer komplicerade ridpass, men så e vi ju väldigt blandade i ringingen så.. men för en gångs skull se rjag fram emot hoppningen! hoppas verkligen kunna få Honey.. hon e min lilla surgurka =D

(tjejen somalltid falelr för dom sura dagerna av någon kosntig anledning)

ja, Honey är en trevlig häst ;) heter du möjligtvis maria då? :D

japp det heter jag =) men hur vet du det? =P

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma... 2
Svar
24
· Visningar
3 234
Senast: mars
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som... 2
Svar
24
· Visningar
5 494
Senast: Sasse
·
Kropp & Själ Nu har jag funderat sedan i tisdags på om jag ska skapa den här tråden eller ej. Jag vill inte vältra mig i problemet men jag kan behöva... 2
Svar
21
· Visningar
3 136
Senast: Cattis_E
·
Juridik & Ekonomi Hej, jag skulle behöva lite hjälp hur jag ska tänka och hantera detta... För att inte gå in på för mycket detalj om denna långa... 2
Svar
30
· Visningar
6 063
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka