Bukefalos 28 år!

DIY - Do It Yourself

Sv: DIY - Do It Yourself

Köp hylsor, spänne och ringar på nån hobby affär och sen tvättar du taglet, lägger i ena änden av det tagel du vill fläta i en hylsa och kläm åt hylsan med en tång så att taglet fastnar. Sen är det bara att fläta och sedan göra likadant på andra sidan och sen sätta dit ringarna och spännet så är det klart :).

Hoppas du förstår hur man gör annars är de bara att fråga :)
 
Sv: DIY - Do It Yourself

Tack för förklaringen, undrar om jag ska tillverka lite julklappar på det viset ...


*kl*
Jag har precis snickrat ett skåp av en gammal dörr och brädor från ett par gamla havrelårar.

DSC_9684.jpg
 
Sv: DIY - Do It Yourself

+ Flixon + LindgrenV - Tack! :D

Det räcker med ganska få strån och vill man inte klippa i svansen så funkar det att samla tagelstrån från när man borstar igenom den då och då. :)
 
Sv: DIY - Do It Yourself

Lite nypysslade smycken från kvällen:

Harry Potter-inspirerat halssmycke med "Liquid Luck"
Harry_Potter_inspirerat_halssmycke_med_Liquid_Luck_flygande_flax_100kr_inkl_frakt_OBS_Vatskan_ska.jpg


The Hunger Games-inspirerade örhängen med "the Mockingjay"
fs_509560253_54375_1347696027.jpg
 
Sv: DIY - Do It Yourself

Har haft ett uppehåll på närmare 10 år med oljemåleriet men nu har jag kommit igång igen. :laugh: Premiärmålningen blev ett porträtt på min dotter och vår lilla hund:

Hilda1_zps3c8e571e.jpg
 
Sv: DIY - Do It Yourself

Har haft ett uppehåll på närmare 10 år med oljemåleriet men nu har jag kommit igång igen. :laugh: Premiärmålningen blev ett porträtt på min dotter och vår lilla hund:

Hilda1_zps3c8e571e.jpg

Har du målat den tavlan?! Du är ju fantastiskt duktig!:bow:
Och vilket vackert motiv!
 
Sv: DIY - Do It Yourself

Tack snälla! Det var faktiskt just motivet som fick spärren att äntligen lossna. Tog en bild på dottern och hunden och kände direkt att det här vill jag måla av!

Jag målade tidigare på heltid och då mest med tanke på vad som var lättsålt på mina utställningar här ute på landsbygden. Rådjur, bondemotiv och små flickor med blommor och söta klänningar - det kändes som om jag målade samma jäkla tavla om och om igen. Det blev mer tillverkning än konst och till slut tog det totalt stopp.

Det här är ett motiv som ligger mig själv varmt om hjärtat så det fick igång mig och nu flödar inspirationen! Håller just nu på med en tavla på min son också. Även den från en sådan där fin och naturlig ögonblicksbild där han är fullt koncentrerad på sitt gitarrspelande.
 
Sv: DIY - Do It Yourself

kl

Eftersom jag är nagellacksnörd och inte hittat någon lämplig hylla att förvara de i fick jag helt enkelt ta och bygga en själv. Köpte en list på ikeas fyndhörna och en påse träplugg på bauhaus, sen var det bara att mäta, såga, borra och limma:
ida_7754.jpg


Skulle väl egentligen behöva en till likadan för att få upp allting, men har inte plats för det så den här lösningen får duga tills vidare.
Det blev i alla fall mycket lättare att se vilka valmöjligheter jag har, i stället för att bara se massa svarta och silvriga korkar när allihop stod i en hög :D
 
Sv: DIY - Do It Yourself

:love:

Vad är det för märke på lacken på näst översta hyllan, den raden som har en illgrön flaska längst till höger?
 
Sv: DIY - Do It Yourself

Color Club!
Kalasbra lack som går att hitta billigt på ebay (och köper man fler från samma säljare brukar det bli billigare frakt för andra flaskan och uppåt.. farligt det där). 15ml i varje flaska, jämfört med Depend som ligger på 5ml.
Älskar deras Foiled collection (har fyra, nr 3-6 räknat från höger). Ser tråkiga ut i flaskan, och så penslar man på dom och vips så är det stark färg med metalliclook.

Här är en bild på tredje från höger när det är målat på naglarna, och så lite svarta leopardringar på det för att det ska passa mer i DIY-tråden ;)
Länk
 
Sv: DIY - Do It Yourself

Men ååh, hade du inte kunnat säga Kicks egna märke eller nåt. :p Vet inte om jag tänker sätta mig in i ebay-handel bara för några nagellack även om lack 3-8,9 ungefär är helt i min smak.. :d


-----------------------------------------------------------------------
Trådkap över.

:angel:
 
Senast ändrad:
Sv: DIY - Do It Yourself

KL

Jag tänkte prova att göra en egen hattlampa, tanken är att resultatet ska vara något liknande de här:
hattlampa_122737252.jpg


Jag funderar dock lite på hur det fungerar med glödlampa, textil och värme.
Kommer det att bli varmt inne i hattarna. Farligt varmt? Brandrisk-varmt?

Sladden och sockeln kommer att vara något i den här stilen:
Generate.ashx


Kommer jag att behöva vidta några åtgärder för att hattlampan inte ska brinna upp, eller kommer det att gå bra, tror ni?
 
Sv: DIY - Do It Yourself

Lågenergilampor är supersvala! Kan dock inte svara på hur brandsäkert det är, det till trots. Dränka hattarna i flamskyddsmedel? :D
 
Sv: DIY - Do It Yourself

LED-lampor är kalla och finns för andra spänningar än 230v. :idea:
 

Liknande trådar

Kultur Jag och min partner funderar på vad vi vill göra på semestern i sommar, sannolikt kring v. 30. Typ en weekend. Han har aldrig varit...
Svar
18
· Visningar
579
Senast: Ramona
·
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
10 845
Senast: Enya
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 825
Senast: Grazing
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
9 175
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp