Bukefalos 28 år!

Djurvådare på djursjukhus

feliciaalmqvist

Trådstartare
Hej! Jag pluggar andra året på djurvårdslinjen inriktning djursjukvård. Jag är mer inne på att studera till sjuksköterska efter studenten. Men eftersom jag är utbildad djurvådare när jag har tagit studenten tänkte jag söka kvällsjobb eller liknande som djurvådare på djursjukhus. Är det svårt att hitta jobb som djurvådare? Vad tjänar man ungefär efter skatt? Berätta gärna om era erfarenheter :)
 
Djurvårdslinjen som en gymnasielinje? Det är rätt svårt att få arbete efter denna om du inte har erfarenhet och kontakter sedan tidigare. Kvälls och helgjobb är i princip uteslutet eftersom det oftast kräver att du bemästrar alla moment och tom ofta även kräver att är behörig att utföra och behärskar anestesin (dvs du måste ha ytterligare utbildning). De med endast gymnasieutbildning jag vet tjänar någonstans mellan 17000-20000kr i månaden på en heltidsanställning beroende på arbetsplats och erfarenhet.

Är du intresserad av att studera till sjuksköterska så varför inte söka anställning som vårdbiträde under först sommaren och sedan jobba extra på timmar? Hemtjänst och äldreboende brukar behöva personal.
 
Med tanke på de som inte kommer att ha tagit legitimation som djursjukskötare och redan är i branschen så att säga så tror jag utsikterna är rätt dåliga som ny djurvårdare.

Vill du inte söka till utbildningen som djursjukskötare om du redan läser en hel del djursjukvård?

Annars skulle jag föreslå som Ainon, sök jobb inom äldrevården i sommar.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 912
Senast: fejko
·
Övr. Hund Hej igen, Tate här! Jag behöver er hjälp, jag har så många tankar men kommer ingen vart. Det är så att jag har hittat en hund, en...
Svar
3
· Visningar
1 333
Senast: TinyWiny
·
R
Hundavel & Ras Hej alla, förlåt för ännu en rastipstråd! Hoppas det finns någon där ute som orkar läsa :) Jag känner att det börjar bli dags för mig...
2
Svar
22
· Visningar
5 699
Senast: LaMagia
·
Ridning Jag har letat efter en medryttarhäst sedan i somras men hittar ingen. Det är ett problem jag aldrig har haft förut och då har jag varit...
2 3
Svar
51
· Visningar
9 155
Senast: Magiana
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Försäkring
  • Bilsätesskydd

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp