Bukefalos 28 år!

DN låser upp allt innehåll!

Superbra tycker jag! Jag gillar verkligen DN även om vi inte delar ideologi. Tycker den känns pålitlig och nyanserad.
 
Hur tar man reda på olika mediers ideologier?

Det brukar stå på ledarsidan typ tror jag, men nu när jag skulle kolla det ser jag att det bara står att ”DN står fri från alla partier och organisationer och verkar i en humanistisk upplysningstradition för tolerans, demokrati och en fri ekonomi”. Blir osäker på var jag läst det.
 
Hur tar man reda på olika mediers ideologier?
Det går att kolla via Wikipedia.
Det är ledarsidan/chefsredaktören som är öppet politisk i de flesta tidningar medan nyhetsdelen ska vara obunden.

T ex:
Svenska Dagbladet - obunden moderat
Aftonbladet - oberoende socialdemokratisk
DN och Expressen (med Kvällsposten och GT) är obunden liberal

Beteckningarna har inget med specifika partier att göra utan en mer ideologisk markering. (De liberala tidningarna har inte med Liberalerna att göra mer än att de delar vissa grundläggande värderingar t ex.)
 

Liknande trådar

Mat Vad finns det för hjälp att få som vuxen/medelålders med selektiv ätstörning. Har varit inne på 1177 där selektiv ätstörning tas upp...
2
Svar
23
· Visningar
3 004
Senast: manda
·
Hundhälsa Var till veterinären igår, främst p.g.a. annat problem men vi provtog också en liten vårtliknande utväxt på insidan av min hunds ena...
Svar
14
· Visningar
2 752
Senast: Takire
·
Mat Har ni något gott recept på någon god dressing eller sås som är snabb och lätt att göra, som är mild och som inte innehåller en massa...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
6 156
Senast: Enya
·
Samhälle Jag tycker det är en intressant och framför allt viktig fråga för landets framtid vad som händer inom SD, men vill inte att ett sådant...
Svar
9
· Visningar
1 218
Senast: Smoothi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Personalmöten
  • Hiss och diss del 5

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Hundlucka
  • Flämtningar

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp