Mild dressing/sås

Vi brukar köpa när det är nedsatt pris. Det är rätt bra hållbarhet på det.
Ja, det har jag också gjort, men senaste tiden har det inte blivit mycket. Barnen har inte velat ha och med min minimage har det inte blivit några mängder så jag har fått omvärdera hamstrandet lite grann, det ska hinnas ätas upp :D
 
Det är den jag inte hittar i affärerna jag handlar :O Tycker i och för sig att den smakar lite väl mycket typ majonnäs, men duger ändå, i jämförelse med alla andra sorter de har....

Ska testa med gräddfil och majonnäs. tomatpuré vet jag inte om jag vill ha i en dressing.

(ja jag är exakt lika jobbig vad gäller dippa till chips! Och ... eh... att välja chips för den delen. BARA nacho sheese dippa duger, och den är ett gränsfall, ALLA andra går under ÄCKLIGA alltså¨, och vad gäller chips funkar antingen lättsaltade eller parmesanchips.... jag tycker inte om chips egentligen)
Den som heter salladsdressing (på bilden) är majonäs men en 'rinnig' variant.

Blanda majonäs med gräddfil tycker jag personligen blir godare än att blanda med créme fraiche. Så det hade nog jag satsat på 🙂
 
Vaaa vispad fetaost? Berätta mer! 🙏


665DDFC4-97AC-46D4-B944-A1FD4D82712F.jpeg

:d
 
Pizzasås är ofta majonnäsbaserad utan eller med bara lite mjölkprodukter. Rhode Island och egentligen alla såser med chilisås eller ketchup blir ju väldigt söta, men en dressing med bara salt och peppar? Kanske pyttelite dijonsenap? Dill och/eller citron? Gör en batch med en bas som du gillar och prova att smaksätta en liten sked bara. Som flera har skrivit är det stor skillnad i smaken på rå och tillagad vitlök (ja all lök egentligen), och pulver har en alldeles egen smak (som jag personligen inte gillar men smaken är som baken).
I Tore Wretmans originalrecept är det en msk cognac- Det tar udden av det söta i chilisåsen.
 
Glömmer??? :angel:mvh har minst 1 kg feta i kylen MINST....:angel::angel:
Ja jag glömmer alltid något när jag handlar ;) Tänkte på feta häromdagen, men det finns ännu inte i kylen. Men visst, nu har jag köpt olja... det har jag ju glömt i några dagar nu.... :D
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp