Dobbis nya hus i Skåne

Vänta till första onsdagen och torsdagen i juni nästa år (förhoppningsvis utan pandemi) då är det Hörby marknad, seriöst årets happening. :D:angel:

Vh MalanMjöl uppväxt i (eller ja lite utanför) Hörby
Jag har bott i skåne förut dock inte så här långt upp och bor 1 1/2 mil utanför åt öster.
Men denna byn har en massa kul när det inte är corona, grill o öl kvällar,mc/veteranbils tjohej, o en massa annat jag glömt.
Och en massa jätte trevliga o hjälpsamma grannar :love: jag slapp känna mig som apan då alla stannar presenterar sig och pratar.
 
Det var samma då vi städade hos mamma och hittade ett campingset med två stolar och ett utfällbart bord .Bordet blev som en väska att ha stolarna i .Vi tänkte sådan skit är inget att ha så det åkte på tippen .Det var i perfekt skick .Några dagar senare talade en kollega om att han sett ett sådant på nätet och funderade på att lägga bud .Tydligen kan man få upp till ett par tusen för det skräpet :D
 
Jag har bott i skåne förut dock inte så här långt upp och bor 1 1/2 mil utanför åt öster.
Men denna byn har en massa kul när det inte är corona, grill o öl kvällar,mc/veteranbils tjohej, o en massa annat jag glömt.
Och en massa jätte trevliga o hjälpsamma grannar :love: jag slapp känna mig som apan då alla stannar presenterar sig och pratar.
Var visst för länge sedan jag besökte marknaden det är första torsdagen i juli men startar redan på onsdagen.
Hoppas du kommer trivas, låter som en riktig äkta landsby du har hamnat i där alla känner alla på gott och ont :D
 
Veckan består av att blåsa pengar, igår var det 16kvm mosaik och 27kvm svart klinker.
Idag var det livets nödtorft:
En skitfräck Hoover dammsugare (hoover rush 850) som ser ut som en röd formel 1 bil typ, ångmopp,clean steamer,fotbad.tvättställning + linor att dra från ena till andra sidan.
Tapeter till 4 ev 5 rum, handdukstork, mattor,lite krafs, väggfäste för tvn,
en del beslag o en massa annat,pust!
 
Förstör gammal o nytt,så här gick det med det nya laminatgolvet som skulle ligga på verandan som mos på kakan så öser regnet ner nu :rage:
20210709_181705.jpg
 
Rivit tapet och målat tak o delvis väggen i övre hallen,omgång nr 2 målas om en stund då laminatskiten inte ville samarbeta. Hade en förhoppning om att väggfärgen under tapet skulle vara typ vit,ljusblå,grå vad som helt som gick att leva med en stund,men nej då.
20210709_123446.jpg
 
Det var samma då vi städade hos mamma och hittade ett campingset med två stolar och ett utfällbart bord .Bordet blev som en väska att ha stolarna i .Vi tänkte sådan skit är inget att ha så det åkte på tippen .Det var i perfekt skick .Några dagar senare talade en kollega om att han sett ett sådant på nätet och funderade på att lägga bud .Tydligen kan man få upp till ett par tusen för det skräpet :D
Förlåt, men sådana visste jag om, så just det misstaget har jag inte begått.
Det är klurigt det där med vad man själv uppskattar och vad som är inne och kult.
Min hälft ryser åt alla nätta, käcka, 60-tals teakmöbler som går att sälja nu.
 

Liknande trådar

Relationer Hur mycket är egentligen värt att offra för kärlek? Är 38 år, har varit tillsammans med min pojkvän i ett år. Han bor 1 timmes bilfärd...
5 6 7
Svar
132
· Visningar
12 426
Senast: Ramona
·
  • Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
1 514
Senast: kma
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
3 732
Senast: Mabuse
·
  • Artikel
Dagbok Det är alls inte bara kris och katastrof att bo här och få öva på problemlösning (även om jag bryter ihop nångång ibland). Mesta tiden...
Svar
0
· Visningar
1 202
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp