Bukefalos 28 år!

Dobbis nya hus i Skåne

Ja de här furuhandtagen har verkligen varit en storsäljare... Men jag misstänker att det aldrig kommer att blir någon retorvåg för just denna typ. Jag gnisslar mest bara tänder att de där standardhandtagen från 60-talet verkar vara bortkastade, annars verkar verkligen allt ha sparats i mitt barndomshem. Ni vet låga silvriga som satt i mest varje kök på 50-60 talet.

De här furuhandtagen också, de har något konstig mått som gör att det inte går att byta rakt av till några som finns i handeln i dag. Därför får de sitta kvar tills det är dags att lacka om luckorna, jippie.

Köket är byggt i slutet av 60-talet och när jag i början av 00-talet slet bort den där blå plastmattan som satt som stänkskydd i hela köket (nu ses bara spår av den till höger i bild) så hittade jag en helt underbar perstorpsplatta med virrvarr-mönster, tyvärr var den sönderborrad och såg mest ut som en taskig sil, varav jag kaklade över den. :down:
Jag hittade mina utgående ur Clas Ohlsons sortiment.
De finns visst inte mer.
Passade perfekt i hålen.
 
Det var verkligen bra att lägga det på minnet :D Tack för tipset angående Bauhaus, tyvärr är det något år ännu en sådan affär öppnar i vår stad så får kolla på nätet!

Dock hittade jag dessa på Ikea nu https://www.ikea.com/se/sv/p/soerbyn-handtag-90450338/ 96 mm, borde kunna funka i befintliga hål. Tror dock att jag denna gång ska kontrollmäta innan jag köper så att jag inte kommer upp med ytterligare en laddning av handtag till fjällen som inte funkar :angel:
:D Jag hade hellre kommit ihåg vettiga saker än avståndet på handtag i en lägenhet jag inte bott i på länge. Men du eller @sthu kan ju i alla fall få nytta av det.
Men det verkar som om fler företag säljer handtag när jag googlade på handtag 96mm.
Köp bara inte ett par plastiga som sätts in i nya lägenheter. Plasten spricker, vilket kanske delvis kan bero på att hantverkarna dragit åt dem för hårt. :down:
 
De här furuhandtagen också, de har något konstig mått som gör att det inte går att byta rakt av till några som finns i handeln i dag. Därför får de sitta kvar tills det är dags att lacka om luckorna, jippie.
De är i ek och det finns utbyteshandtag med rätt mått att köpa.
Tack och lov.
 
Det var verkligen bra att lägga det på minnet :D Tack för tipset angående Bauhaus, tyvärr är det något år ännu en sådan affär öppnar i vår stad så får kolla på nätet!

Dock hittade jag dessa på Ikea nu https://www.ikea.com/se/sv/p/soerbyn-handtag-90450338/ 96 mm, borde kunna funka i befintliga hål. Tror dock att jag denna gång ska kontrollmäta innan jag köper så att jag inte kommer upp med ytterligare en laddning av handtag till fjällen som inte funkar :angel:
Nej det är hålavståndet som avgör.
C/c måttet.
 
badrum uppe 🙈 men man vaknar illa kvickt
Visa bifogad fil 70115
Vilket badrum, jag är kär :love: Byt ut porslinet till vitt, nytt golv, vit spetsgardin och ett gäng gröna växter så blir det perfekt :love: Jag sparade bilden för framtida inspiration :D

Är det någon mer som anser sig ha några perversa nöjen som kan gynna mitt hus,så anmäl er i receptionen :idea: hjälp mottages tacksamt.
Det gäller även färg,möbel,annat förslag
Synd jag bor långt ifrån, annars hade jag anmält mig för målning! Lycka till oavsett med huset, kommer bli superfint :laugh:
 
🤔 Det skulle också va snyggt! Men då in med lite mer färg, men det kan man ju få till med handdukar etc :laugh:

Vi får nog ta och stjäla dobbis badrum, jag tar väggarna och du porslinet ;)
Ja jag villhöver det där porslinet.
Ja har några badrum som skulle kunna få en renovering för att passa till det.
@dobbis vad vill du ha för toan och handfatet?
 
🤔 Det skulle också va snyggt! Men då in med lite mer färg, men det kan man ju få till med handdukar etc :laugh:

Vi får nog ta och stjäla dobbis badrum, jag tar väggarna och du porslinet ;)
@dobbis här är kanske en förklaring. Badrummet i mitt 40-talshus.
IMG_20210525_091659266.jpg
 
Jag kan inte se en sådan där väggmatta utan att känna lukten av cigarettrök blandat med seglivad badrumsfukt. Förmodligen för att alla hem jag var inne i på 80-talet som hade just den mattan (eller den blå versionen) var hem av storrökare :crazy:
Den finns i rosa och grönt också.
Det är lätt att datera badrum på det mönstret.
 

Liknande trådar

Relationer Hur mycket är egentligen värt att offra för kärlek? Är 38 år, har varit tillsammans med min pojkvän i ett år. Han bor 1 timmes bilfärd...
5 6 7
Svar
132
· Visningar
12 968
Senast: Ramona
·
  • Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
1 651
Senast: kma
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 458
Senast: Mabuse
·
  • Artikel
Dagbok Det är alls inte bara kris och katastrof att bo här och få öva på problemlösning (även om jag bryter ihop nångång ibland). Mesta tiden...
Svar
0
· Visningar
1 302
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp