Bukefalos 28 år!

Dobbis nya hus i Skåne

Visa bifogad fil 70139
Fanns gnistskydd framför kaminen när jag väl fick fram trägolvet, tyvärr är den stenen sprucken så skulle behövt dit med en ny. Och golven skulle behöva lite slipning och uppfräschning, men mycket trevligare än dom där billiga klickgolven som låg överallt innan. Och under dom brun/orange matta, och sen en spånskiva under där...
Precis en sån finns i vårt hus, från -86. Härstammar från en gammal gård 1 mil bort som inte finns längre.
 
Tack o lov! Äntligen någon som inte vill ha ihjäl mig för att jag uppdaterar huset till 2021 talet. :nailbiting: :D
Jag fick skäll från flera personer när jag valde att renovera huset. Jag förstörde ett retrohem och kastade bort 70-talscharmen. Men jag hade inte lust att ha sunkiga gamla plastmattor överallt, fick ont i ögonen av den gröna färgen på köksluckorna och var faktiskt inte jätteimpad över den mörkgröna medaljongtapeten i badrummet...

Ditt hus har helt klart charm, men jag hade också velat fräscha upp det.
 

Liknande trådar

Relationer Hur mycket är egentligen värt att offra för kärlek? Är 38 år, har varit tillsammans med min pojkvän i ett år. Han bor 1 timmes bilfärd...
5 6 7
Svar
132
· Visningar
12 963
Senast: Ramona
·
  • Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
1 649
Senast: kma
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 451
Senast: Mabuse
·
  • Artikel
Dagbok Det är alls inte bara kris och katastrof att bo här och få öva på problemlösning (även om jag bryter ihop nångång ibland). Mesta tiden...
Svar
0
· Visningar
1 299
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp